וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת בריטניה פרסמה את תמונות המחבל ממנצ'סטר מערב הפיגוע

28.5.2017 / 0:41

בהצהרה משותפת שנשאו מפקד משטרת העיר ובכיר ברשות למלחמה בטרור במדינה נאמר כי הרשויות מאמינות שמטען הנפץ ששימש את סלמאן עבדי הורכב בדירה במרכז העיר. אלף שוטרים מעורבים בחקירת הפיגוע, ועיקר מאמצם מתרכז במציאת משתפי פעולה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מודיעה על הורדת רמת הכוננות במדינה)

משטרת בריטניה פרסמה אמש (שבת) את תמונתו של סלמאן עבדי, המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר, שצולמה זמן קצר לפני הפיגוע. המשטרה גם הצהירה כי היא חושדת שמטען הנפץ המאולתר ששימש את עבדי בפיגוע הורכב בדירה במרכז העיר.

"אנחנו יודעים שאחד המקומות האחרונים שעבדי הלך אליהם הוא דירה במרכז העיר, ומשם עזב לארנה", אמרו מפקד משטרת מנצ'סטר איאן הופקינס ובכיר ברשות למלחמה בטרור במדינה, ניל באסו, בהצהרה שנשאו יחד. "הדירה היא ככל הנראה איפה שבוצעה ההרכבה הסופית של המטען", הוסיפו. הופקינס ובאסו אמר כי הרשויות הצליחו לאסוף מידע רב לגבי עבדי, אזרח בריטי בן 22 שנולד להורים ממוצא לובי, בין היתר בנוגע למכריו, מקורות המימון שלו ודרך ההרכבה של המטען שבו השתמש. בהצהרה נאמר גם כי החקירה נמשכת וכי מעורבים בה כאלף שוטרים שעיקר מאמצם הוא איתור אנשים שהיו מעורבים בתכנון המתקפה.

עוד בנושא:
דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"
טראמפ גינה את ההדלפות מהפיגוע במנצ'סטר: "נחקור זאת לעומק"
משטרת בריטניה: "חקירת הפיגוע מתקדמת במהירות"; המלכה ביקרה פצועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונותיו של עבדי שפרסמה המשטרה הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי דווח ברשת CNN כי עבדי התאמן במחנה אימונים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה בחודשים שקדמו לפיגוע. לפי גורם אמריקני, בוושינגטון סבורים כי במהלך ההכשרה שקיבל הצעיר תוכנן הפיגוע שבו נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות רבות, רבים מהם בני נוער. לפי סוכנות הידיעות אי-פי, לפני הפיגוע התקשר המחבל לאמו בלוב ואמר לה כי הוא מתנצל.

הפיגוע אירע ביום שני בערב מחוץ להופעתה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה ב"מנצ'סטר ארנה" שבעיר. באולם, שיכול להכיל עד 21 אלף איש, נכחו ילדים רבים. ב"מנצ'סטר ארנה" מתקיימים מופעים של אמנים רבים באופן קבוע. גרנדה, בת 23, נחשבת לפופולרית בקרב ילדים ובני נוער, שפוקדים את הופעותיה בקביעות. היא כתבה בטוויטר לאחר הפיגוע כי היא "שבורה מעומק לבה. אני מצטערת. אין לי מילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך
ארוע הזכרון במנצ'סטר לאחר הפיגוע אתמול 24 במאי 2017. רויטרס
אירוע זיכרון לקורבנות הפיגוע במנצ'סטר, בשבוע שעבר/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully