וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים לחייליו הנלחמים בדאעש: מותר לאנוס עד שלוש נשים

28.5.2017 / 13:03

דוטרטה התבדח עם לוחמיו הנאבקים בארגונים שכבשו עיר בדרום המדינה, והבטיח להם כי הוא תומך בהם לחלוטין. "אני האחראי, רק עשו את עבודתכם", אמר. שמונה גופות של אזרחים שהוצאו להורג נמצאו בפאתי העיר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה שוב התבטא בשערורייתיות, כשניסה להפיג את חששותיהם של חייליו מכך שיואשמו בביצוע הפרות זכויות אדם תחת המשטר הצבאי והתבדח עמם כי מותר להם לאנוס עד שלוש נשים.

דוטרטה הדגיש כי רק הוא יהיה אחראי להשלכות השלטון הצבאי באי הדרומי מינדנאו, שם נלחמים כוחות הביטחון בארגונים הנאמנים ל"מדינה האסלאמית" (דאעש), שכבשו את העיר מרוואי. עם זאת, הוא הבטיח כי הוא לא יסבול ביצוע פשעים תחת המשטר הצבאי.

בשטח, הלחימה לא שוככת והקרבות נמצאים כבר ביומם השישי. גופות של שמונה גברים שהוצאו להורג נמצאו היום בפאתי העיר, אחרי שנורו בראשם. חלקם היו קשורים. לאחת הגופות הוצמד שלט שבו נכתב "בוגד". מציאת הגופות אימתה את החשש שהלוחמים של ארגון "מאוטה" הרגו אזרחים במהלך השתלטותם על העיר בת 200 אלף התושבים. הצבא סבור כי המהלך נועד כדי לקבל את ההכרה מצד דאעש בכך שהארגון הוא שלוחתו במדינה שבדרום-מזרח אסיה.

לקריאה נוספת בנושא
צבא הפיליפינים מרחיב את המתקפה נגד האסלאמיסטיים; אלפים נמלטו
עריפות ראשים וירי צלפים: דאעש זורע הרס בעיר שכבש בפיליפינים

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה מצדיע לארונו של חייל שנהרג בלחימה במרוואי, 26 במאי 2017. רויטרס
נותן לחיילים גיבוי מלא. דוטרטה ליד ארגון של חייל שנהרג בקרבות/רויטרס

"אם אתם נופלים, אני נופל, אבל המשטר הצבאי הזה והשלכותיו, אני ורק אני אהיה אחראי, רק עשו את עבודתכם. אני אדאג לשאר", אמר דוטרטה ביום שישי, לפי לשכת הנשיאות. "אני אכלא את עצמי", אמר, ואז צחק: "אם תאנסו שלוש נשים, אני אודה בזה ואקח את זה על עצמי".

השערורייה האחרונה הובילה לביקורת נרחב נגד דוטרטה, שבקמפיין הבחירות שלו כבר התבדח על אונס קבוצתי של תיירת אוסטרלית. צ'לסי קלינטון, בתה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות בארצות הברית ושל הנשיא לשעבר, כינתה את נשיא הפיליפנים "בריון רצחני שלא מכבד זכויות אדם".

דוטרטה גם התבדח ביום שישי שהוא יצטרף ללוחמים הנאבקים בתומכי דאעש במרוואי אילו היה יכול, אך הוא סובל מדלקת פרקים. דובר מטעמו של הנשיא אמר כי הוא הבטיח לחילייו שיש להם את תמיכתו המלאה ותיאר שורת פשעים. הדובר לא הזכיר את נושא האונס מפורשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צבא במראווי, מינדנאו, הפיליפינים, 24 במאי 2017. AP
חיילים באזור מרוואי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully