וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור אזריה: השופט הציע משא ומתן – שפטל הסכים, התביעה מסרבת

28.5.2017 / 14:13

בבית הדין הצבאי ביפו מתקיים הדיון האחרון בערעור שהגישו שני הצדדים בעניינו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל. עו"ד שפטל, המייצג את אזריה ודורש לשנות את ההרשעה ואת העונש: "שבעה חיילים העידו שחשו בסכנה", השופט סגל: "אני מחפש את המילים 'טעיתי בשיקול הדעת'"

עריכה: שניר דבוש

הדיון האחרון בערעור משפט אזריה נפתח הבוקר (ראשון) בבית הדין הצבאי ביפו. בא כוחו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל, מערער על הרשעתו בהריגה ועל העונש שנגזר עליו, 18 חודשי מאסר. מנגד, התביעה ערערה נגד קלות העונש.

שפטל הצביע בדיון על שינויי גרסאות של עדי התביעה, ואמר כי "למ"פ יש תשע גרסאות, לרב"ט מ' יש 14, הם ליבת התיק ולא קול צורם בודד. נשמע מההכרעה שאף אחד לא חש בסכנה, אבל שבעה חיילים העידו שחשו בסכנה". על כך ענה השופט תת-אלוף אבי פלד כי לא הצליח להבין מדוע "המערער פעל בשונה מיתר החיילים והקצינים בשטח".

השופט צבי סגל השיב לחלק מטיעוניו של שפטל כי הסנגורים בערכאה הקודמת לא העלו אותם, וכי לא ניתן להציג ראיות חדשות בערעור. לשאלתו מדוע מסר אזריה את קסדתו אם חשש ממטען על גופו של המחבל, ענה העו"ד כי "בפסקה לא נכנסים לדקויות כאלה". על הטענה כי אזריה "טעה", ענה השופט סגל כי אין התייחסות לכך בדבריו של החייל, והתובע נדב וייסמן הוסיף: "כי אזריה השיב שבנסיבות כפי שראה בשטח, הוא לא טעה".

בהמשך הדיון קרא השופט לשני הצדדים להגיע להידברות ביניהם. שפטל קרא לו להגיש הצעת משא ומתן, אולם התביעה מסרבת לכך. השופט קרא לצדדים להתייעץ בדבר, ולחזור עם תשובה, וכך נחתם הדיון.

אלאור אזריה ומשפחתו בבוקר הדיון האחרון לערעורו לבית המשפט הצבאי, 28 במאי 2017. דודו בכר, הארץ
"פעל בשונה מיתר החיילים והקצינים בשטח". אזריה בבית הדין, הבוקר/הארץ, דודו בכר
דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
"חשש מסכין וממטען". אלאור אזריה בבית הדין לערעורים/ניב אהרונסון

בדיון הקודם ענה התובע הצבאי נדב ויסמן לטענות ערעור ההגנה, ולאחר מכן פרש את טענות ערעור התביעה על קלות העונש. במהלך הדיון אמר ויסמן כי "מדובר בהרשעה חמורה מאוד וגזר הדין לא עולה בקנה אחד עם מתחם הענישה. בוודאי עונש של 18 חודש לא עומד בגין חומרת העבירה, ולכן ראוי להחמיר בעונשו". עוד טען ויסמן כי מתחם העונש הנכון בין העבירה ועברו הטוב של אזריה העונש צריך לעמוד על בין 3 ל-5 שנים.

"בעקבות היסוד הנפשי בביצוע ההריגה ולצד זכויותיו זה מתחם הענישה הראוי לטעמנו הוא שלוש עד חמש שנות מאסר, לא פחות". היום ינסה שפטל להפריך את טענות התביעה ואת התקדימים שהוצגו בפני בית הדין לערעורים כדי להחמיר בעונש ולהראות לשופטים כי המקרים אינם דומים וכי אזריה צריך להיות מזוכה ואף לא לעמוד לדין.

עדכונים שוטפים מבית הדין הצבאי:

שפטל טען בדיון הקודם כי אזריה חשש מסכין וממטען, ומעשיו נבעו מהגנה עצמית, שהמעשה האקטיבי הדרוש לה הוא פיגוע הדקירה שבוצע קודם לכן. "הכרעת הדין מתבססת על הכרעות מהמשפט האזרחי", טען שפטל, "אי אפשר ליישם אותן על פעולה מבצעית של לוחם מצטיין". השופטים ביקשו משפטל להתמקד בטענות משפטיות הנוגעות להכרעת הדין, ולא לדיון העובדתי שהתקיים בערכאה הקודמת.

על שאלת המידתיות במעשה ועל האפשרות לירות בידו של המחבל על מנת לנטרלו, ענה הסנגור: "אין דבר יותר מידתי מזה, במקרה של חשש ממטען רק ירי בראש יכול לעצור. אולי הוא היה צריך לדווח למ"פ, טעות שלא פנה, מפה לאישום בהריגה?".

דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
הציג טענות עובדתיות חדשות. עו"ד שפטל עם אביו של אזריה, צ'רלי/ניב אהרונסון

הח"כ לשעבר ואיש התקשורת שרון גל הודיע בצהריים על פתיחת קמפיין מימון המונים נוסף לכיסוי הוצאות ההגנה על אזריה. גל, המתלווה למשפחה מתחילת הפרשה, אמר לאחר הרשעת אזריה בבית הדין הצבאי: "בערכאה הבאה אזריה יזוכה, ואני אהיה שם עד שהוא יזוכה".

(עדכון ראשון: 7:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully