וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפגנת השמאל: מועמדי העבודה מתכתשים על כניסה לממשלה

27.5.2017 / 17:39

עם חידוש הדיבור על משא ומתן בין ישראל לפלסטינים, מתחדש גם הדיון במפלגת העבודה על כניסה לממשלת נתניהו. הרצוג הבהיר כי יתמוך במהלך רק מהאופוזיציה, כשהוא מנסה להדוף את הביקורת נגדו מצד שאר המתמודדים ליו"ר המפלגה

צלמים זמניים מורשים

על רקע תכניותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, וערב הפגנת שמאל גדולה הקוראת לתמיכה בפתרון שתי המדינות, העימותים הפנימיים בקרב על ראשות מפלגת העבודה מתחממים.

יו"ר האופוזיציה, והיו"ר הנוכחי של מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, הבהיר היום (שבת) כי "אין מו"מ ואין תהליך מדיני. אם יהיה תהליך ואם יהיה רציני, תשאלו אותי על אפשרות לתמיכה במהלך מהאופוזיציה ולא מהממשלה". דבריו נאמרו לאור דיווחים והערכות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחדש בקרוב את ניסיונותיו להרכיב ממשלת אחדות עם המחנה הציוני כדי לאפשר מרווח פוליטי להשקת תהליך מדיני.

בשבועות האחרונים הפכו אירועי "שבתרבות" לזירה ערה למועמדים בפריימריז העבודה, שייערכו ביולי. ח"כ עמיר פרץ, שנחשב למועמד מוביל בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה, אמר היום בחולון כי "אין לנו שום סיבה למגעים עם ביבי. אנחנו ניתן לו רשת ביטחון אבל לא נהיה חלק מהממשלה. ביבי מומחה להכין מלכודת דבש. כשאתה נופל פנימה אתה נשאר עם העוקץ".

עוד בוואלה! NEWS:
השר קרא: הוקפא כתב האישום נגד הישראלי שעצור במדינת אויב
לאחר 40 ימים: הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים
חקירת הפיגוע במנצ'סטר: רמת הכוננות הורדה בשל "התקדמות משמעותית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו שום סיבה למגעים עם ביבי". פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם השר לשעבר אבי גבאי, שדיבר ביהוד מונוסון, אמר כי אסור שהמפלגה תחבור לנתניהו. "זה פוגע במפלגה ובשאיפתה לחזור לשלטון, המפלגה איבדה את זהותה ולכן הבוחרים עזבו אותה". "זאת הדרך של נתניהו לקבור את המפלגה ואפשר לתמוך מבחוץ בכל מהלך שמקדם שלום". גבאי התייחס לעתירות שהוגשו בנוגע לספר הבוחרים של המפלגה, שכוללות תלונות על זיופים במפקד וטענות לפריצה לספר הבוחרים ואמר כי "אסור לדחות את הבחירות ולא משנה מי עומד מאחורי העתירות. הכוונה העומדת מאחורי הדחייה היא להיכנס לממשלת נתניהו - ואסור שזה יקרה".

ח"כ עמר בר לב, מועמד נוסף, צייץ כי "העבודה לא תחבור לממשלת הימין. נקודה. חבל שמסר כה פשוט עובר באמצעות ירי בתוך הנגמ"ש ולא בקול ברור".

עוד בוואלה!

דאעש קיבל אחריות על פיגוע הירי במצרים; הצבא תוקף בלוב

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג בישיבה המיוחדת בכנסת לציון 50 שנה לירושלים 24 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"יש לי הערכה לעמיר, מקווה שיבחר הפעם בנאמנות למפלגה". הרצוג/נועם מושקוביץ

הקריאות אילצו את הרצוג להבהיר כי יתמוך במהלך מדיני רק מהאופוזיציה ולתקוף את גבאי ופרץ. בהתייחס לגבאי אמר כי "מי שיש לו חמאה על הראש שלא יעמוד בשמש. היית הבסיס להקמת ממשלת הימין הקיצונית. רצת אליה, לשקד ולבנט. היית שותף לרמיסת הסיכוי לחידוש מו"מ. נחמד שהצטרפת אלינו השנה, אל תטיף מוסר בניסיון לתקן נזקים להם היית שותף".

בהתייחס לפרץ, אמר כי "יש לי הערכה לעמיר, אני מקווה שהפעם בניגוד למנהגך בשני העשורים האחרונים תבחר בנאמנות למפלגה ולא תעזוב אותה שוב כפי עשית פעם אחר פעם בעבר". בימים האחרונים, לאור אי הסדרים שנחשפים בספר המתפקדים של המפלגה והעתירות בעניין, מתחממת האווירה בעבודה. המועמד האלוף במיל' עמירם לוין פנה ביום חמישי לוועדת הבחירות וקרא לפסול מיידית כל המתפקדים לגביהם קיים חשד אף הקטן ביותר שהתפקדו שלא כחוק.

אבי גבאי באירוע היכרות עם המועמדים לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה, מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב. ינואר 2017. מאצ'י הוף
"המפלגה איבדה את זהותה ולכן הבוחרים עזבו אותה". גבאי/מאצ'י הוף

מועמד נוסף, ח"כ אראל מרגלית, תקף אתמול את פרץ בשל דיווח ב"ידיעות אחרונות" לפיו אנשי מטה פרץ איימו על המועמדת דינה דיין שהגישה את העתירה. מרגלית קרא למנות חוקר חיצוני שיבחן את המפקד, וקרא לפרץ לפרוש מהמרוץ ומהחיים הציבוריים. "מזועזע משיחות הסחיטה, מסרוני האיום וניסיונות ההשתקה של מטה פרץ נגד המועמדת וחושפת השחיתות דינה דיין", כתב ח"כ מרגלית. "ידענו להילחם עד חורמה בשחיתות של נתניהו, עכשיו צריך להציל את הבית שלנו פנימה", כתב.

הערב תיקח המפלגה חלק בארגון ההפגנה בכיכר רבין בתל אביב, שנערכת תחת הכותרת "שתי מדינות – תקווה אחת". לדברי המארגנים, הכוללים את מרצ, והארגונים שלום עכשיו, יוזמת ז'נבה והקרן החדשה לישראל, מדובר באירוע המרכזי ביותר שמקיים השמאל בשנים האחרונות.

"הסדר מאינטרסים, לא מאהבה": ח"כ מרגלית הציג תכנית מדינית חדשה. יותם רונן
"מזועזע משיחות הסחיטה של מטה פרץ".מרגלית/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully