וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על פיגוע הירי במצרים; הצבא תוקף בלוב

בהודעה רשמית שפרסם הארגון נאמר כי המתקפה כוונה נגד נוצרים קופטים. חיל האוויר של מצרים ממשיך בתקיפות נגד מחנות אימונים במדינה השכנה, בעוד 29 ההרוגים, בהם ילדים, הובאו לקבורה

צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל היום (שבת) אחריות על מתקפת הירי שאירעה אתמול במחוז אל-מיניא שבמרכז המדינה והביאה למותם של 29 נוצרים קופטים. בהודעה רשמית שפורסמה מטעם הארגון נאמר כי הפיגוע הקטלני כוון נגד בני המיעוט הקופטי במצרים, שהיו בדרכם לכנסייה מדרום לקהיר. "יחידה של לוחמי החליפות הציבה מארב לעשרות נוצרים שהיו בדרכם למנזר ממערב לעיר מינא", נכתב בהודעה של דאעש.

צבא מצרים הכריז היום כי הוא ממשיך בתקיפות האוויריות נגד מחנות אימונים של פעילי טרור מחוץ למדינה. בהודעה הרשמית שנמסרה בטלוויזיה הממלכתית, לא צוין באילו מדינות תוקף הצבא, אולם אתמול הפציצו מטוסי חיל האוויר המצרי לפחות שישה יעדים בלוב, שם לדברי קהיר התאמנו החמושים שביצעו את המתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
כוחות מצריים תקפו בלוב; א-סיסי: "נכה בטרור בכל מקום"
ניצלה מהפיגוע במצרים: "ציוו עלינו להכריז על אמונה באסלאם - וירו"
טבח במצרים: 28 הרוגים בפיגוע ירי נגד נוצרים קופטים מדרום לקהיר

זירת פיגוע הירי באל-מיניא, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
"השוטרים, לכל הפחות, שונאים את הקופטים". זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע הירי באל-מיניא, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
החמושים השתמשו בנשק אוטומטי. זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

הלילה הזהיר הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי נשא כי "מצרים לא תהסס לפגוע בטרור במדינה או מחוצה לה". הוא הוסיף, עוד לפני קבלת האחריות הרשמית, כי עקבותיו של הארגון האסלאמיסטי "ניכרות בבירור, במאפייני המתקפה. א-סיסי טען כי דאעש "מנסה ליצור קרע בין מוסלמים לנוצרים" במצרים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה אמש את הפיגוע במצרים. "הטבח חסר הרחמים בנוצרים במצרים קורע את ליבנו, על כל מי שערך החיים נמצא לנגד עייניו להילחם ברוע מסוג זה. התרת דם נוצרים חייבת להיפסק", אמר טראמפ. מוקדם יותר אתמול נמסרה הודעת גינוי גם ממשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אין כל הבדל בין הטרור הפוגע במצרים לבין הטרור הפוגע במדינות אחרות. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו יחד נגדו", נמסר.

מתקפת הירי, שבה נפצעו יותר מ-25 בני אדם, אירעה באזור העיר אל-עידווה, ערב תחילת חודש הרמדאן. ראש המרכז הקופטי לתרבות, הבישוף אירמיא, מסר כי על אחד משני האוטובוסים, שהיו בדרכם למנזר הקדוש שמואל, היו ילדים רבים. גורמים ביטחוניים במצרים מסרו לרשת "אל-ערביה" כי החמושים, שזהותם טרם התבררה, השתמשו בנשק אוטומטי במתקפה.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נושא דברים לאחר פיגוע הירי באל-מיניא, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
"דאעש מנסה ליצור קרע". א-סיסי, הלילה/רויטרס

אתמול התכנסו אלפי נוצרים קופטים בכנסיית "המשפחה הקדושה" בעיירה דיר ג'רנוס, גם היא במחוז אל-מיניא, על מנת להיפרד מיקיריהם שנהרגו במתקפה. תוך מהרה, ההלוויה הפכה ממפגן של צער וכאב למפגן זעם. "בדם וברוח, נגן עליך, הצלב!", קראו הצעירים, "ננקום את מותם – או שנמות כמוהם".

ספוואת בושרה, תושב העיירה אל-עידווה שבסמוך אליה אירע הירי, סיפר כי הוא ראה את הפיגוע כשנהג בכביש סמוך. הוא אמר כי כוחות משטרה במחסום סמוך לא מיהרו לזירת הירי, ואף מנעו מאחד מעשרות האמבולנסים שהוזעקו להתקרב למקום. "הקצינים והשוטרים במחסומים ידועים כאוהדי האסלאמיסטים", הסביר, "או לפחות, הם שונאים את הקופטים".

שבעה מתוך 29 ההרוגים הגיעו מדיר ג'רנוס, וטקס הלוויה, שנערך בשפה הקופטית בהובלת הבישוף המחוזי, היה רגשי במיוחד. אחת מהנשים, שאביה נהרג במתקפה, חוותה התמוטטות עצבים והיה צורך לפנותה, ואחרים הגיבו בזעם והתבקשו להירגע. "זה הגיע להם?", קראה אחת הנשים.

"האל ינקום עבורנו", הוסיפה האישה המתאבלת, שלא מסרה את שמה. "לא נעשה שום דבר אלים כי אנחנו נוצרים והאהבה היא בלבנו". לדבריה, "זה מספיק עבורנו שהם ילכו לגיהנום".

הלוויית ההרוגים בפיגוע הירי נגד קופטים באל-מיניא, כנסיית המשפחה הקדושה, דיר ג'רנוס, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
"זה הגיע להם?". ההלוויה בדיר ג'רנוס, אתמול/רויטרס
הלוויית ההרוגים בפיגוע הירי נגד קופטים באל-מיניא, כנסיית המשפחה הקדושה, דיר ג'רנוס, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
אחת מהנשים התמוטטה בהלוויה. ההלוויה בדיר ג'רנוס, אתמול/רויטרס
הלוויית ההרוגים בפיגוע הירי נגד קופטים באל-מיניא, כנסיית המשפחה הקדושה, דיר ג'רנוס, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
שבעה מההרוגים מגיעים מהעיירה. ההלוויה בדיר ג'רנוס, אתמול/רויטרס
הלוויית ההרוגים בפיגוע הירי נגד קופטים באל-מיניא, כנסיית המשפחה הקדושה, דיר ג'רנוס, מצרים, 26 במאי 2017. רויטרס
ההלוויה בדיר ג'רנוס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully