וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלה מהפיגוע במצרים: "ציוו עלינו להכריז על אמונה באסלאם - וירו"

אחת מניצולי המתקפה נגד נוצרים קופטים שגבתה את חייהם של 28 בני אדם, תיארה את רגעי השתלטות החמושים על האוטובוס במחוז א-מיניא. לדבריה, על חולצות התוקפים התנוססו כיתובים של דאעש. "ריססו אותנו, ירו בראש ובצוואר", העידה

צילום: רויטרס

אחת מניצולי הפיגוע שאירע היום (שישי) נגד נוצרים קופטים במצרים תיארה את המתקפה שהתרחשה מדרום לקהיר. "ארבע מכוניות עצרו את האוטובוס וירדו מהן כמה רעולי פנים. על החולצות שלהם היו כיתובים של דאעש", סיפרה האישה ל"לייט דארק נט", אתר עצמאי נוצרי הפועל במצרים, על רגע השתלטות החמושים על האוטובוס. "הם ריססו אותנו מבחוץ ואחר כך עלו לאוטובוס. הם ירו באנשים בראש ובצוואר תוך כדי שהם צועקים ומצווים עליהם להגיד את השהאדה (הכרזת האמונה באסלאם)".

בהמשך, לדבריה, החמושים "האשימו את נוסעי האוטובוס שהכסף שלהם טמא. החמושים עצרו שתי מכוניות שעברו במקום, שהיו בדרכם חזרה מהמנזר, וירו גם בנוסעי המכוניות". היא הוסיפה כי חלק מההרוגים הם קרובי משפחתה. בין היתר היא איבדה במתקפה את בעלה, בתה בת הארבע, אחותה, גיסה וקרובי משפחה נוספים. רשת טלוויזיה מקומית ששידרה מזירת הפיגוע תיעדה אוטובוס מחורר מכדורים ובתוכו דם רב. בתוך האוטובוס ולצדו נמצאו בגדים רבים ונעליים.

לקריאה נוספת:
נשיא מצרים הכריז על מצב חירום; דאעש איים בפיגועים נוספים
אחרי מתקפת הטרור: סיסי פורס כוחות צבא בערים הגדולות של מצרים
לאחר המתקפה במצרים: המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני נסיעה לסיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ארבע מכוניות עצרו את האוטובוס וירדו מהן רעולי פנים". האוטובוס שנפגע מהירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי נתונים רשמיים, 28 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו מירי על שני אוטובוסים שהסיעו מאמינים נוצרים באזור העיר אל-עידווה שבמחוז אל-מיניא, אך ראש המרכז הקופטי לתרבות, הבישוף אירמיא, טוען כי מניין ההרוגים גבוה יותר והוא עומד על 35. הוא הוסיף כי על אחד מהאוטובוסים, שהיו בדרכם למנזר הקדוש שמואל, היו ילדים רבים. גורמים ביטחוניים במצרים מסרו לרשת "אל-ערביה" כי החמושים, שזהותם טרם התבררה, השתמשו בנשק אוטומטי במתקפה.

ממשרד הפנים בקהיר נמסר כי כוחות צבא גדולים נפרסו באזור והחלו במאמצים לאיתור התוקפים, שנמלטו מהזירה בשלושה כלי רכב. עדי ראייה מסרו לעיתון "אל-מסרי אל-יום" כי כעשרה רעולי פנים השתתפו בטבח. לדבריהם, החמושים היו לבושים במדי צבא, הורו לאוטובוס לעצור בצד הדרך, פשטו עליו ופתחו בירי.

עוד באותו נושא

פרעה מנייר: דאעש מנצל את חולשת סיסי - ומפורר את מצרים מבפנים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
28 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר הכריז נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על מצב חירום שיארך שלושה חודשים בעקבות שורה של פיגועי התאבדות בכנסיות קופטיות במדינה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפות, והזהיר אז מפני מתקפות נוספות נגד נוצרים במדינה.

בחודשים האחרונים שלוחת דאעש במדינה שמה על הכוונת את המיעוט הקופטי, המונה כ-10% מ-90 מיליון אזרחי מצרים. בפברואר נורו למוות לפחות שבעה נוצרים בסיני, ומאות מהם נמלטו מחצי האי. בדצמבר נהרגו 25 בני אדם בפיגוע התאבדות של פעיל דאעש בקתדרלה הקופטית בקהיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
ירי לעבר אוטובוס של נוצרים קופטים, מצרים , 26 במאי 2017. "אל-מסרי אל-יום", צילום מסך
זירת הירי, היום/צילום מסך, "אל-מסרי אל-יום"
ירי לעבר אוטובוס של נוצרים קופטים, מצרים , 26 במאי 2017. "אל-מסרי אל-יום", צילום מסך
זירת הירי, היום/צילום מסך, "אל-מסרי אל-יום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully