וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מתקפת הטרור: סיסי פורס כוחות צבא בערים הגדולות של מצרים

9.4.2017 / 19:16

הנשיא הורה לשלוח חיילים שיסייעו למשטרה באבטחת המתקנים החיוניים ברחבי המדינה, בעקבות הפיגועים בשתי כנסיות, שבהם נהרגו יותר מ-40 איש. "המתקפה רק תחזק את הנחישות שלנו". ברחבי העולם גינו. טראמפ: "משוכנע שהוא יתמודד עם המצב"

עריכה: יוסי אלטר

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הורה היום (ראשון) על פריסת כוחות צבא ברחבי המדינה בעקבות שני הפיגועים בכנסיות שבמהלכם נהרגו 43 איש ויותר ממאה נוספים נפצעו. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפות, שאירעו במהלך ציון יום ראשון של הדקלים, חג המסמל את כניסתו של ישו לירושלים ותחילת שבוע הפסחא.

"המפקד העליון של הכוחות החמושים, הורה ליחידות מהצבא להתפרס באופן מידי ולסייע למשטרה האזרחית בהגנה על מתקנים חיוניים בכל מחוזות הרפובליקה" נמסר בהודעה מטעם לשכתו של א-סיסי.

לפי רשת אל-ג'זירה, חיילים נפרסו בכיכרות המרכזיים בבירה קהיר, אחרי הפיגועים בערים טנטא ואלכסנדריה, שנמצאים מצפון לה. מפקד המשטרה באזור טנטא, גנרל חוסאם א-דין חליפה, הודח בעקבות הפיגוע, והוא הותקף על ידי תושבים זועמים אחרי שהגיע לזירה.

עוד על מתקפת הטרור במצרים
מצרים: יותר מ-40 הרוגים ומאה פצועים בפיגועים של דאעש בכנסיות
לאחר המתקפה במצרים: המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני נסיעה לסיני

כוחות מיוחדים מחוץ לכנסייה בעיר אלכסנדריה, מצרים, אחרי פיגוע התאבדות, 9 באפריל 2017. רויטרס
כוחות משטרה מחוץ לכנסייה באלכסנדריה, היום/רויטרס

אחרי הפיגועים, שהתרחשו בהפרש של שעות, כינס נשיא מצרים דיון חירום ומסר הצהרת גינוי: "המתקפה רק תחזק את הנחישות שלנו להמשיך קדימה לקראת הבטחת הביטחון, היציבות וההתפתחות שלנו". על אף הסמכויות הרחבות של כוחות הביטחון תחת משטרו, ארגוני טרור, בראשם דאעש, הגבירו את היקף הפיגועים בחצי האי סיני, אך גם בעומק שטחה של מצרים.

בחודשים האחרונים שלוחת דאעש במדינה שמה על הכוונת את המיעוט הקופטי, שמונה כ-10% מכלל אוכלוסיית מצרים, המונה כ-90 מיליון איש. בפברואר נורו למוות לפחות שבעה נוצרים בסיני, ומאות מהם נמלטו מחצי האי. בדצמבר נהרגו 25 בני אדם בפיגוע התאבדות של פעיל דאעש בקתדרלה הקופטית בקהיר.

בעלות בריתה הערביות והמערביות של מצרים גינו בחריפות את הפיגועים, בהם סלמאן מלך ערב הסעודית, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. "כל כך עצוב לשמוע על מתקפת הטרור במצרים", כתב טראמפ בטוויטר שלו. "ארצות הברית מגנה נחרצות. אני משוכנע שהנשיא א-סיסי יתמודד עם המצב".

השניים נפגשו בשבוע שעבר בבית הלבן, שם קיבל נשיא מצרים קבל פנים חמה מצד נשיא ארצות הברית, אחרי שהיחסים בין וושינגטון לקהיר התקררו תחת ממשלו של ברק אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מחממים יחסים: טראמפ מקבל את נשיא מצרים א-סיסי בבית הלבן. רויטרס
טראמפ וא-סיסי בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully