וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בבית החולים: אובחנה בסרטן בהיריון ומתה במהלך הלידה

בת 38 מהשרון הגיעה לבית החולים מאיר בכפר סבא בשבוע ה-32 להריונה, והרופאים גילו כי היא חולה בסרטן ריאות מתקדם. בשל מצבה המידרדר נאלצו הרופאים ליילד אותה. התינוקת מאושפזת בפגייה, והאם נפטרה לאחר שהעניקה לבתה את שמה

בית החולים בני ציון, פברואר 2016. ערן גילווארג
היולדת נפטרה בזמן הלידה/ערן גילווארג

אם לשני ילדים קטנים בת 38 מאזור השרון, הגיעה לפני עשרה ימים לבית החולים מאיר שבכפר סבא, כשהיא מתלוננת על קוצר נשימה חמור. היא הייתה מצויה בשבוע 32 להריונה, ועד לאותו השבוע לא התלוננה על בעיות מיוחדות במהלך ההיריון, והייתה במעקב הריון רגיל בקהילה.

יממה לאחר אשפוזה במחלקה להיריון בסיכון בבית החולים, חשדו הרופאים כי התלונות לקוצר הנשימה עשויות להצביע על גורם שאינו קשור להריונה, זאת למרות שתלונות על חולשה וקוצר נשימה אופייניות לסוף ההיריון. היא עברה סדרת בדיקות וקיבלה טיפול נשימתי תומך במחלקה. ביום ראשון התקבלו התוצאות, והאישה אובחנה כחולת סרטן ריאות גרורתי מתקדם ומפושט, דבר שהיכה את המשפחה בתדהמה ובכאב. הערכה הייתה כי לא תאריך ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"
טראמפ תקף את נאט"ו במהלך פסגת הברית: "חייבים לנו המון כסף"
חשד לאונס בבסיס: חייל מגדוד מעורב נעצר בעקבות תלונת חיילת

אישה בהיריון. ShutterStock
אובחנה כחולת סרטן בשבוע ה-32/ShutterStock

מצבה הנשימתי הלך והידרדר מיום ליום, ואותה אישה, שמאז היוודע המחלה הסופנית זכתה למעגלי תמיכה גדולים בסביבתה וברשתות החברתיות, אזרה אומץ והחליטה בשארית כוחותיה ליילד את בתה השלישית. היא נערכה לכימותרפיה, טיפולים המותרים בהריון מאחר והשיליה אינה מעבירה את הרעלנים לעובר ואין סכנה.

בשני עברה ניתוח קיסרי חירום בבית החולים, ניתוח בהרדמה מלאה בשל המצוקה הנשימתית ובשל דחיפות הלידה. הניתוח עבר בהצלחה והיא ילדה את בתה השלישית במשקל נמוך אך מצב טוב. מאחר ובתה מאושפזת בפגייה, לא ניתן היה לנייד אותה, ואמה ראתה אותה בסרטון דרך טלפון נייד והעניקה לה את שמה. לאחר מכן מערכות גופה קרסו והיא נפטרה אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מנהל מחלקת היולדות: "אירוע כזה לא חוויתי מעולם"

"קיווינו שנצליח לשפר את מצבה למרות התקדמות המחלה"

פרופ' עמי פישמן, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז רפואי מאיר סיפר כי "תוך זמן קצר עשינו אבחנה שהיא חולת סרטן מאד אלים. התכנית הייתה לטפל במחלת הסרטן אבל הנסיבות היו כאלו שהיינו צריכים להכניס אותה לניתוח קיסרי דחוף, בגלל סיבות של מצוקה מידית לעוברית. רצינו להתחיל טיפול כימו למרות שהמחלה מתקדמת, רצינו לקוות שנצליח לשפר את מצבה".

"למרות ההיערכות לכימותרפיה היא הידרדרה מהר ונפטרה אתמול", הסביר. הוא אמר כי המקרה הטראגי והנדיר השפיע על הצוות שטיפל בה בעשרת הימים האחרונים: "מדי שנה אנחנו רואים מספר מקרים של הריון וסרטן, זה תמיד מורכב. אבל אירוע כזה של יולדת שנפטרת מסרטן כל כך מהר, ועוברת לידת חירום תוך כדי, אני לא חוויתי ואני עוסק בזה לא שנים רבות".

"מאתמול אנחנו בחוויה של פרידה כואבת וטרגית מאד ממנה ומהמשפחה", המשיך פרופ' פישמן. "מאד קשה למי שטיפל בה מקרוב אצלנו. אבל כיוון שהייתה כל כך מחוברת והמשפחה כל כך יפה, נוצרו קשרים הם מאד רגשיים וזו פרידה שמאד קשה לצוות שלנו, הדמעות בעיני כולם". בסביבת היולדת מספרים על אישה שהקדישה את חייה לקהילה, כמתנדבת ופעילה חברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully