וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור לרעייתו של טראמפ: "מה את נותנת לו לאכול, פיצה?"

24.5.2017 / 10:09

נשיא ארצות הברית הגיע לוותיקן ונועד עם מנהיג הכנסייה הקתולית - שהצליח להביך את הגברת הראשונה. במהלך קמפיין הבחירות מתח האפיפיור ביקורת על טראמפ ועל כוונותיו לבנות חומה בגבול מקסיקו

צילום: CNN, עריכה: ניב עוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר היום (רביעי) בוותיקן ונפגש עם האפיפיור פרנציסקוס, לאחר שנה שבה נערכו חילופי מילים חריפות כחלק הקמפיין לנשיאות של הראשון. פגישת שני האישים נערכת בארמון האפוסטולי שבוותיקן, תחנתו השלישית של טראמפ במסעו מחוץ לארצות הברית.

עם הגיעם לארמון בירך האפיפיור את אורחיו. "מה נתת לו לאכול, הרבה פיצה?", אמר למלניה והתלוצץ על חשבונו של בעלה. אחרי שביקר בערב הסעודית ובישראל, מסעו של טראמפ, שנועד להתמקד בשלוש הדתות, יסתיים בשבת. מטרת הפגישה בעיני טראמפ היא גיוס שלוש הדתות נגד איום האסלאמיסטים.

"חשבנו שהמסע הזה חיוני כדי לאחד בין האמונה המוסלמית, האמונה היהודית והאמונה הקתולית", אמר גורם בכיר בבית הלבן שתדרך את העיתונאים על מטוס האייר פורס 1 בדרך לרומא. אחרי הפגישה עם האפיפיור צפוי טראמפ לטוס לבריסל כדי להשתתף בפסגת נאט"ו ולאחר מכן לסיציליה לפסגת G7.

לקריאה נוספת:
התזמון הבעייתי של ביקור טראמפ יכול דווקא להיות מה שיציל אותו
הבית הלבן על הביקור במזרח התיכון: "יש לנו סיכוי להגיע להסכם"
בפעם השנייה ביומיים: צפו במלניה טראמפ מסרבת לאחוז ביד בעלה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 24 במאי 2017. רויטרס
טראמפ עם האפיפיור בוותיקן/רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ מגיעים לותיקן, פגישה עם ראש לשכתו של האפיפיור, 24 במאי 2017. AP
טראמפ ומלניה מתקבלים בוותיקן/AP

ואולם, בעוד שיחות טראמפ בערב הסעודית ובישראל היו ידידותיות בעיקרן, הפגישה עם מנהיג הכנסייה הקתולית עשויה להיות פחות חביבה. בביקורת חריפה על כוונותיו של טראמפ לבנות חומה לאורך הגבול עם מקסיקו, אמר בשנה שעברה האפיפיור, שנולד בארגנטינה ומייצג יותר משני מיליארד נוצרים ברחבי העולם, כי אדם שחושב על בניית חומות ולא גשרים "אינו נוצרי". טראמפ טען כי האפיפיור הפגין חוסר כבוד כשפקפק באמונתו.

"אם וכאשר הוותיקן יותקף בידי דאעש, שכולם יודעים שמבחינת דאעש הוותיקן הוא הגביע הקדוש, אני יכול להבטיח שהאפיפיור יקווה ויתפלל שדונלד טראמפ יהיה הנשיא", אמר טראמפ במהלך הקמפיין. גם עמדתו המרוככת של טראמפ על רגולציה סביבתית עומדת בניגוד לגישתו של פרנציסקוס, הגורסת ששינויי האקלים נגרמו בעיקר על ידי הגורם האנושי.

הוותיקן גם מתח ביקורת על הרטוריקה של טראמפ נגד מוסלמים במהלך הקמפיין, אף שמאז הבחירות הנשיא האמריקני צינן את אמירותיו, במיוחד בנאומו בריאד. פרנציסקוס אמר בשבוע שעבר שהוא יהיה כן עם טראמפ, אך לא ישפוט אותו לפני שישמע אותו אחד על אחד.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 24 במאי 2017. רויטרס
האפיפיור וטראמפ בוותיקן, היום/רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ מגיעים לותיקן, פגישה עם ראש לשכתו של האפיפיור, 24 במאי 2017. AP
טראמפ ורעייתו מגיעים לוותיקן, היום/AP
איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר מבקרים בוותיקן, 24 במאי 2017. רויטרס
איוונקה וג'ארד/רויטרס
דונלד טראמפ מגיע לאיטליה , 24 במאי 2017. רויטרס
הזוג טראמפ נוחת ברומא, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully