וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על הביקור במזרח התיכון: "יש לנו סיכוי להגיע להסכם"

24.5.2017 / 6:45

בכיר בבית הלבן סיכם במהלך טיסת הנשיא האמריקני מתל אביב לרומא את ביקורו בערב הסעודית ובישראל ואמר: "ככל שנצליח לבנות אמון, נוכל לפתוח בדיאלוג". ברמיזה למערכת היחסים בין שתי המדינות שבהן ביקר טראמפ, אמר כי "הצעד הראשון הוא להפוך אותה לפומבית"

צלמים זמניים מורשים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת אמש (שלישי) ברומא, ובסביבתו מסכמים בשביעות רצון את הביקור במזרח התיכון. "אלה היו ימים מוצלחים עבורנו", אמר בכיר בבית הלבן לעיתונאים במהלך הטיסה מתל אביב לרומא. לדברי הבכיר, "מה שאנחנו מעוניינים להשיג זה דרך חדשה במזרח התיכון. מה שעברנו ב-15 השנים האחרונות לא היה כיוון טוב, ועלינו למצוא את הדרך לשנות אותו למצב של פחות מלחמות ויותר הזדמנויות לאנשים לחיות חיים טובים יותר".

בנוגע לאפשרות לחדש את תהליך השלום, אמר הבכיר בבית הלבן כי הביקור באזור היה חיוני לביסוס המעמד של ארצות הברית מחדש באזור. הוא גם ציין כי "הצעד הראשון הוא לקחת מערכות יחסים שהן מאוד חמות וחזקות באופן פרטי, ולהפוך אותה לפומבית יותר", במה שנשמע כרמז לקשרים בין ישראל לכמה ממדינות ערב.

לדבריו, "אתה לא יכול פשוט לבוא יום אחד ולחתם על הסכם שאף אחד לא הגיע אליו ב-35 שנים. הנסיעה הזו ברובה היא כדי להקשיב, לבנות מערכות יחסים חזקות עם הצדדים השונים, לא רק עם הצדדים המעורבים אלא עם כל האנשים באזור, וכן לנסות ליצור מומנטום ואופטימיות בנוגע לשלום".

בתוך כך, הבית הלבן פרסם הצהרה על ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית לחם ופגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמש. "טראמפ הביע את אמונתו כי השלום בין ישראל והפלסטינים אפשרי", נמסר. "טראמפ ואבו מאזן הדגישו את מחויבותם לשלום. אבו מאזן ציין כי הוא מעוניין להתחיל במו"מ באופן מידי וצדדי". עוד נמסר כי שני המנהיגים גינו את מתקפת הטרור במנצ'סטר והביעו את תנחומיהם למשפחות הקורבנות.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע העסקה הסעודית: טראמפ הבטיח לשמר "היתרון האיכותי" של ישראל
בלי התנחלויות או מדינה פלסטינית: מה שטראמפ לא אמר סימל את ביקורו
אדלשטיין: "טראמפ לא נאם בכנסת - כי חששנו מהפרעות של ח"כים"

נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ונתניהו, השבוע/רויטרס
דונלד טראמפ ומשפחתו נוחתים באיטליה 23 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ורעייתו נוחתים ברומא/רויטרס

בטיסת אייר פורס 1 מתל אביב לרומא, התייחס הבכיר גם לאופי המגעים שמנסים האמריקנים לקדם באזור, ואמר: "קרוב לוודאי שזה יהיה שקט ודיסקרטי. ובתקווה, ככל שנצליח לבנות אמון, נוכל לפתוח בדיאלוג סביב דברים בצורה שלא קרתה בעבר, ואני חושב שזה נותן לנו סיכוי טוב יותר להצליח". הוא הסביר עוד כי האמון שנוצר בין ארצות הברית לערב הסעודית אפשר לפתח את מערכת היחסים בין המדינות, וכן לקיים את הוועידה בהשתתפות מנהיגי ערב בתחילת השבוע. "אפשר לעשות את זה רק אם יש אמון".

כשנשאל הבכיר מה ההבדל בין מערכת היחסים של טראמפ עם אותם מנהיגים בהשוואה לקודמיו בתפקיד, אמר כי "אנחנו מאוד אופטימיים שיש לנו את היכולת לחולל שינוי בדברים שיפתיעו אנשים רבים. אנחנו ממוקדים במהות, בפעולות ובתוצאות. אנחנו מקווים שלאורך זמן נראה תוצאות ותראו שאנחנו עושים עבודה טובה. ואני חושב שהנסיעה הזו היא דוגמה טובה לכך".

המראת דונלד טראמפ מישראל, נמל התעופה בן גוריון, תל אביב 23.5.17. לירון מולדובן
טראמפ ורעייתו בעזיבתם את ישראל/לירון מולדובן

המסע הראשון של טראמפ כנשיא מעבר לים מגיעה בעיצומה של דרמה פוליטית שמסעירה את ארצות הברית וקשורה ישירות בנשיא עצמו. הבכיר בבית הלבן נשאל על כך ואמר: "אנחנו ממוקדים במטרות. אנחנו יודעים שאנחנו מקיימים מה שהבטחנו מבחינת יצירת מקומות עבודה ועיצוב מחדש של הסדר העולמי. אנחנו ממוקדים כמו סמני לייזר במטרות האלה לטובת האמריקנים – אלה שהצביעו עבור טראמפ ואלה שלא הצביעו עבורו".

הנשיא דונלד טראמפ נואם בערב הסעודית 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ בפסגה הערבית בריאד/רויטרס
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ומלך ערב הסעודית/רויטרס
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
טראמפ בפגישתו עם אבו מאזן בבית לחם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully