וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני ביקור טראמפ: מקורבו של הנשיא ביקר בקבר יוסף

22.5.2017 / 7:40

הבכיר הרפובליקני מייק האקבי הצטרף לביקור לילי המוני באתר המקודש, שנמצא בשטח העיר שכם, וטען כי "יש כאן מצב שלא יאמן, שבו יהודים צריכים לעבור חסימות צירים כדי להתפלל". ראש המועצה: "האקבי יכול ללמד רבים מאיתנו על אהבת הארץ"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מייק האקבי, בכיר המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית ומי שנחשב למקורבו של הנשיא דונלד טראמפ, ביקר הלילה (שני) בקבר יוסף שבשכם, יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וכ-5,000 בני אדם נוספים. זאת, במסגרת הכניסה הגדולה ביותר לקבר במהלך השנה, שמכונה "יסוד שביסוד".

את הביקור באתר המקודש הובילה המועצה האזורית שומרון, יחד עם מנהלת קבר יוסף. מלבד המושל לשעבר האקבי, בין המבקרים היו גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, מפקד חטיבת שומרון אלוף-משנה גלעד עמית, מפקד מחוז ש"י במשטרה ניב משה ברקת ומפקד מרחב שומרון ניצב-משנה יאיר חצרוני.

עוד בוואלה! NEWS:
ערב ביקור טראמפ: נתניהו הקים ועדה להכשרת מאחזים
חמאס זועם על נאום הנשיא טראמפ בריאד: "מוטה לטובת הכיבוש"
נאום ריאד של טראמפ: "יש סיכוי לשלום בין ישראל והפלסטינים"

הבכיר הרפובליקני מייק האקבי בביקור בקבר יוסף, שכם, 22 במאי 2017. מאיר ברכיה, מערכת וואלה! NEWS
ישפיע על הכיוון של טראמפ? האקבי בקבר יוסף, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר ברכיה

"יש כאן מצב שלא יאמן, שבו יהודים נאלצים, כדי להגיע להתפלל במקום הקדוש להם, לעבור דרך פצצות עשן, שריפות וחסימות צירים כאשר אלפי חיילים שומרים עליהם", טען האקבי, "אני לא חושב שבארה"ב אנשים מבינים מה ישראלים צריכים לעבור רק כדי להתפלל. לא ייתכן שבכדי להתפלל ישראלים נאלצים להיכנס בשעות הלילה".

האקבי, שגם התמודד בעבר בבחירות המקדימות לנשיאות במפלגה הרפובליקנית, הוסיף כי "מדינת ישראל מאפשרת גישה למקומות הקדושים הן ליהודים, הן לנוצרים והן למוסלמים". עם זאת, לשיטתו, "ביהודה שומרון ליהודים אין גישה למקומות הקדושים, וזה מצב שצריך להשתנות". לדברי ראש המועצה דגן, הביקור הנוכחי התאפשר הודות לאבטחה שהעניקה חטיבת שומרון של הצבא.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הבכיר הרפובליקני מייק האקבי בביקור בקבר יוסף, שכם, 22 במאי 2017. מאיר ברכיה, מערכת וואלה! NEWS
עלייה לרגל בליווי כוחות צבא. קבר יוסף הלילה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר ברכיה

השתתפותו של האקבי בביקור בקבר, שנמצא בשטח העיר הפלסטינית שכם, מגיעה שעות ספורות לפני נחיתתו הצפויה של הנשיא טראמפ בישראל, לביקור בן יומיים, שבמסגרתו צפויה לעלות, בין היתר, שאלת היחס בבית הלבן למדיניות הישראלית בגדה המערבית. כמו כן, טראמפ יבקר גם בכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים – שאותו סירבו בכירים במהלך השבוע האחרון בכירים בסביבת טראמפ להגדיר כחלק מישראל.

דגן סיפר כי "זכינו הלילה להיכנס לקבר יוסף יחד עם אדם ציוני ידיד ישראל, שיכול ללמד רבים מאיתנו על אהבת הארץ". לדבריו, "הגיעו לכאן אנשים מכל רחבי הארץ והעולם, כדי לממש את זכותם הטבעית לפולחן".

"צר לנו שאנחנו נאלצים להיכנס בשעות הלילה, אני מקווה שמדינת ישראל תשכיל לפעול באופן כזה שיכבד את העם היהודי ואת מדינת ישראל ותחיל ריבונות", הוסיף דגן. "רגע לפני נחיתת נשיא ארצות הברית האוהד ביותר שהיה למדינת ישראל, חשוב שנזכור שעל האינטרסים שלנו אף אחד לא יגן בשבילנו. עתידנו תלוי בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully