וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הבית הלבן נשאל על הכותל: "הנושא בבחינה, אבל ברור שהוא בירושלים"

ספייסר נשאל על עמדת הממשל הרשמית, והבהיר כי "הצדדים ידונו על הנושא" במהלך ביקור טראמפ. היועץ לביטחון לאומי טען כי "זו שאלה של מדיניות". בביקורו, טראמפ יישא תפילה בכותל, ללא בכירים ישראלים. הוא יבקר גם בבית לחם, ויישא נאום במוזיאון ישראל - במקום במצדה

צילום: רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר נשאל אתמול (שלישי) במהלך תדרוך לעיתונאים בבית הלבן בנוגע לעמדה האמריקנית הרשמית בנוגע לכותל המערבי והאם הוא נמצא בישראל, לאחר שגורמים בממשל סירבו להצהיר כי הוא חלק ממנה. "הכותל הוא אחד האתרים הקדושים ליהדות. הוא כמובן בירושלים", הבהיר ספייסר. "אבל זה עניין שנמצא בתהליך רציני של בחינה, וידובר במהלך ביקור טראמפ עם הצדדים השונים".

מוקדם יותר, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן הרברט מקמאסטר נשאל גם הוא אם לראייתו של הממשל האמריקני הכותל הוא חלק מישראל, וענה: "זה נשמע לי כמו שאלה של מדיניות". מקמאסטר הוסיף כי הנשיא דונלד טראמפ יישא תפילה בכותל המערבי במהלך ביקורו בישראל בשבוע הבא, ללא בכירים ישראלים.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים בממשל ארה"ב לטראמפ: אל תכיר בירושלים כבירת ישראל
בצעד חריג: נתניהו פרסם פרוטוקול שיחתו עם טראמפ על השגרירות
לקראת ביקור טראמפ: בישראל מגבשים חבילת הטבות לפלסטינים

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
פגישה רשמית וארוחת ערב פרטית. טראמפ ונתניהו/AP

שלשום דווח בחדשות 2 כי במהלך סיור מקדים בכותל המערבי בהשתתפות צוות ישראלי ומשלחת מטעם הבית הלבן, טען אחד מאנשי הסגל האמריקני כי האתר הוא "חלק מהגדה המערבית". דובר מטעם הממשל הבהיר אתמול בלילה לוואלה! NEWS כי "ההערות האלה לא אושרו על ידי הבית הלבן, הן אינן משקפות את עמדת ארצות הברית ובהחלט לא את עמדתו של הנשיא".

המועצה היהודית במפלגה הדמוקרטית מסרה בתגובה לדבריו של מקמאסטר כי "הנשיא חייב להבהיר את עמדתו לגבי המזרח התיכון". על פי הודעת המועצה, "הצביעות של טראמפ בנוגע לישראל מדהימה, אך חשוב יותר, בעוד הוא ממשיך להפגין ריחוק כלפי בעלות בריתנו הקרובות ביותר, כולל ישראל, הופך ברור וברור יותר לא רק כמה הוא בלתי כשיר ובלתי יציב, אלא שהמנהיגות שלו הפכה את העולם מסוכן יותר עבור כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן הרברט מקמאסטר בתדרוך לעיתונאים, הבית הלבן, 16 במאי 2017. רויטרס
"טראמפ נכון לתווך בהסכם לסיום הסכסוך". מקמאסטר, היום בבית הלבן/רויטרס

מקמאסטר הוסיף בתדרוך כי לאחר ביקורו של הנשיא בערב הסעודית, שם ייפגש עם מנהיגים מהאזור ומ-50 מדינות מוסלמיות וישתתף בכמה מפגשים ואירועים במסגרת המאבק המשותף בטרור, הוא יגיע לירושלים, שם ייפגש בתחילה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ויבקר ביד ושם. באותו הערב הוא יישא דברים במוזיאון ישראל בבירה – ככל הנראה במקום הביקור המתוכנן במצדה. על פי רשות הטבע והגנים, הביקור נדחה בשל החום הכבד.

במהלך דבריו במוזיאון ישראל, על פי מקמאסטר, טראמפ "יציין את ההיסטוריה הייחודית של ישראל ושל העם היהודי". הוא הוסיף כי הנשיא האמריקני "יאשרר את הקשר הבלתי-ניתן לערעור עם בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו במזרח התיכון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, ייפגש טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם רעייתו שרה לפגישה רשמית ולארוחת ערב פרטית. הוא יגיע גם לבית לחם ושם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך פגישה זו, לדברי מקמאסטר, הנשיא "יבהיר את נכונותו לתווך בהסכם לסיום הסכסוך", ויפציר בהנהגה הפלסטינית לסייע בקידום המגעים.

לאחר מכן, יבקר הנשיא האמריקני בכנסיית הקבר בעיר העתיקה ובכותל המערבי. זאת, על פי הבית הלבן, במסגרת מטרתו "לחבר בין שלוש הדתות" ולהדגיש את הצורך באחדות, במסגרת ביקורו במזרח התיכון – שמיד אחריו ייפגש עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, וימשיך לביקור באירופה. שם, בין היתר, ייפגש עם בכירי נאט"ו ועם נשיא צרפת הנכנס עמנואל מקרון.

פרידמן שנחת לפני שעות בודדות, פתח את ביקורו בישראל בתפילה בכותל המערבי   15 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"האהבה והמחויבות של הנשיא לישראל איתנה". פרידמן בכותל המערבי, שלשום/נועם מושקוביץ

במקביל, נכנס אתמול שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, לתפקידו באופן רשמי, לאחר שהפקיד בידי הנשיא ריבלין את כתב ההאמנה שלו. במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים, שב והדגיש בפניו נתניהו את רצונו להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים מתל אביב. בימים האחרונים בכירים אמריקאים העבירו מסר לבכירים ישראלים, לפיו טראמפ מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים והוא מחויב לכך, אבל זה ייקח זמן.

שלשום, מיד עם הגעתו לישראל, ביקר פרידמן בכותל עם רעייתו ובתו. בפגישתו עם ריבלין, אמר השגריר: "יש לי מנדט לתמוך במדינת ישראל בכל דרך ותמיד. הנשיא בחר את ישראל כאתר לביקורו הראשון בשבוע הבא. האהבה והמחויבות שלו לישראל איתנות".

הקמפיין החדש של ציפי חוטובלי

לאור המתיחות בעניין הכותל, השיקה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי קמפיין בו היא קוראת לאזרחים להשתמש בהאשטג #השגרירותלירושלים כדי לתמוך בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. "הזמן להעברת השגרירות הוא שנת היובל לאיחוד העיר, בירתנו הנצחית. גם הציבור בישראל רוצה בכך ואין סיבה שישראל תהיה שונה משאר המדינות בעולם", אמרה.

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully