וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רוצה לנאום לצד טראמפ במצדה - אך בבית הלבן מסתייגים

15.5.2017 / 15:15

בלשכת ראש הממשלה ביקשו מהצד האמריקני, המארגן את ביקור הנשיא בישראל, לשקול לאפשר לנתניהו לשאת דברים באתר ההיסטורי - אך בשלב זה נתניהו צפוי לומר כמה מילים לפני הנאום. בשל החום הכבד, נשיא ארה"ב עשוי לוותר על לחיצת הידיים עם סגל א' בנתב"ג

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לשאת נאום במצדה לצדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשבוע הבא, והבקשה נשקלת כעת על ידי מארגני הביקור בצד האמריקני. בסוף השבוע הגיעה לארץ המשלחת המקדימה של הבית הלבן והשירות החשאי לקראת הגעתו של הנשיא בשבוע הבא לביקור ראשון בישראל, שבמסגרתו טראמפ צפוי לנאום במצדה. גורמים המעורים במגעים אמרו כי בשלב זה בבית הלבן מסתייגים מהרעיון.

אנשי לשכת נתניהו ביקשו בימים האחרונים לבחון את האפשרות שגם נתניהו יישא דברים במשך חמש עד שבע דקות, אך לדברי גורמים המעורבים בהכנות, ההחלטה הסופית נתונה בידי וושינגטון, ובשלב זה - לפי התכנון, נתניהו רק אמור לומר רק כמה מילים לפני נאומו של טראמפ, שבו יציג אותו ויברך אותו. טראמפ צפוי לשהות בישראל במשך 26 שעות, בתחנה השנייה שלו במסע הראשון שלו מחוץ לגבולות ארצות הברית, לאחר שיבקר בערב הסעודית וייפגש שם עם מנהיגים ערבים.

לקריאה נוספת:
בן בית בארץ הקודש: שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן מתחיל כהונתו
"טראמפ יבחן אם העברת השגרירות לירושלים תזיק או תועיל למו"מ"
אבטחה כבדה – וחביתה עם כמהין: במלון "המלך דוד" מתכוננים לטראמפ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בבית הלבן על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעיתו, 15 בפברואר 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הכנות אחרונות לקראת הפגישה. טראמפ ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לפי התכנון הראשוני, עם הגעתו, הנשיא צפוי להתקבל במשמר כבוד בנמל התעופה בן גוריון על ידי ראש הממשלה ונשיא המדינה ראובן ריבלין, שילווה בשירה משותפת של שני ההמנונים. עם זאת, טראמפ ככל הנראה יוותר על טקס לחיצות הידיים עם סגל א' שמגיע לאירוע בשל החום הכבד הצפוי בביקור.

בהמשך הביקור הוא צפוי לבקר במוזיאון יד ושם ובכותל המערבי, לקיים פגישות מדיניות עם ראש הממשלה ונשיא המדינה ולהתארח בארוחת ערב חגיגית אצל נתניהו ורעייתו. ביום השני של הביקור, טראמפ צפוי לשאת נאום במצדה, לפני שימשיך לביקור בבית לחם ולפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סיור היערכות במצדה לקראת ביקורו הצפוי של דונלד טראמפ. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
משלחת היערכות לקראת ביקור טראמפ במצדה/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

היום בצהריים, בדיוק שבוע לפני הגעת טראמפ, צפוי לנחות בישראל השגריר החדש, דייוויד פרידמן, לקראת תחילת כהונתו בתפקיד. אחת התחנות הראשונות של פרידמן, יהודי אורתודוקסי חובש כיפה ודובר עברית שוטפת, צפויה להיות בכותל המערבי.

מחר בבוקר יגיש פרידמן את כתב ההאמנה שלו לנשיא ריבלין, ובכך תחל רשמית כהונתו כשגריר. לאור ביקורו של טראמפ בשבוע הבא, טקס הגשת כתב ההאמנה של פרידמן הוקדם, וממחר יחל לעסוק באינטנסיביות בהכנות לקראת הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully