וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הברחת המסמכים המסווגים: שב"ס הטיל סנקציות על אולמרט

21.5.2017 / 2:19

שירות בתי הסוהר אסר על ראש הממשלה לשעבר ביקורים, חופשות ושיחות הטלפון לאחר שסוהרים איתרו בתיקו של עורך דינו דפים ובהם מידע רגיש לכאורה. בשב"ס סירבו להגיב על כך. בשבוע הבא תדון ועדת השליש בעניינו של אולמרט

עריכת וידאו: מתן חדד

שירות בתי הסוהר (שב"ס) הטיל סנקציות נגד אהוד אולמרט, הכלוא באגף 10 בכלא מעשיהו בגין עבירות שוחד, לאחר ששלשום נתפס עורך דינו חנניה ברנדס כשהוא נושא עליו מסמכים שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר. הדפים שהוחרמו, חלק מספר שכותב אולמרט, כוללים לטענת שב"ס חומר מסווג.

במסגרת הסנקציות יישללו מראש הממשלה לשעבר ביקורים, חופשות ושיחות הטלפון עד להודעה חדשה. לפי שעה לא ברור אם יחזור בו שב"ס לקראת ועדת השליש, שתתכנס ותדון בעניינו בשבוע הבא.

עורך הדין ברנדס יצא בשבוע שעבר מאגף 10 שבו כלוא אולמרט ובמסגרת פעילות שגרתית בדקו הסוהרים את תכולת תיקו. במהלך הבדיקה התגלו בחזקתו המסמכים הסודיים לכאורה שככל הנראה ניתנו לו בידי אולמרט עצמו, והם הוחרמו על ידי הסוהרים.

שב"ס העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם יבדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה. גורם בשב"ס מסר כי לאסיר אסור להוציא דואר מחוץ לכותלי הכלא, בוודאי לא מידע המסווג כסודי. שב"ס סירב להגיב על הטלת הסנקציות על אולמרט.

עוד בוואלה! NEWS:
"אפקט קצב": יותר אסירים בבתי הכלא מבקשים לעבור תהליכי שיקום
הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של ראש הממשלה לשעבר אולמרט
בניגוד לעמדת משרד המשפטים: שקד תומכת בחנינת אולמרט

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט יוצא לחופשתו הראשונה מהכלא, יולי 2016/ראובן קסטרו

בשבוע הבא צפויה להתכנס כאמור ועדת השחרורים כדי לדון בבקשתו של אולמרט לקיצור שליש מעונש מאסרו. במרץ האחרון דחה נשיא המדינה ראובן ריבלין את בקשת החנינה של אולמרט, הנושא עונש מאסר בגין עבירות שוחד. אולמרט נאסר לפני כ-15 חודשים, ונותרו עוד כ-11 חודשים עד לתום תקופת המאסר. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש.

בספטמבר דחה בית המשפט העליון את כל הערעורים הנוגעים לשלושת תיקיו של אולמרט. בעקבות הפסיקה, נדחה הדיון בשחרורו המוקדם, מאחר שהוא עדיין לא הגיע לתקופה במאסר שבה יכול לעשות זאת.

זמן קצר לפני כניסתו לכלא פרסם אולמרט סרטון שבו אמר כי הוא חף מפשע. "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי", אמר. "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully