וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של אולמרט ניסה להבריח מתאו מסמכים החשודים כמסווגים

19.5.2017 / 17:43

עורך הדין נתפס מנסה להבריח את המסמכים, שככל הנראה הועברו לו מראש הממשלה לשעבר, לאחר ביקור בכלא מעשיהו. המסמכים הוחרמו בידי הסוהרים וכעת נמצאים בבדיקת מערכת הביטחון. לפי שעה, לא ברור מה תוכנם של המסמכים

עריכת וידאו: מתן חדד

עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נתפס בימים האחרונים כשהוא מנסה להבריח מסמכים החשודים כמסווגים לאחר ביקורו בכלא מעשיהו. במערכת הביטחון בודקים את המסמכים שנתפסו בידיו של עורך הדין, ואם מדובר במסמכים מסווגים שהדלפתם פוגעת בביטחון המדינה. המקרה פורסם לראשונה היום (שישי) בחדשות 2.

עורך הדין יצא מאגף 10 שבו כלוא אולמרט ובמסגרת פעילות שגרתית בדקו הסוהרים את תכולת תיקו. במהלך הבדיקה התגלו בחזקתו מסמכים סודיים שככל הנראה ניתנו לו בידי ראש הממשלה לשעבר עצמו. המסמכים הוחרמו על ידי הסוהרים, הוכנסו למעטפה סגורה והועברו לבדיקת גורמי ביטחון. לפי שעה, לא ברור מה טיב המסמכים ולשם מה נדרש עורך הדין להוציא אותם מהאגף שבו מוחזק אולמרט. בשב"ס סירבו להתייחס למקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח בגליל התחתון: בן 35 נדקר למוות; אביו נדרס ונפגע קל
החשד לאונס קבוצתי בהרצליה: הנערה העידה חרף מצבה הנפשי
המעילה בשב"כ: "הנאשמת החזירה את מרבית הכספים - והביעה חרטה"

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט יוצא מכלא מעשיהו לחופשה, יולי 2016/ראובן קסטרו

בקרוב צפויה להתכנס ועדת השחרורים כדי לדון בבקשתו של ראש הממשלה לשעבר לקיצור שליש מעונש מאסרו. במרץ האחרון דחה נשיא המדינה ראובן ריבלין את בקשת החנינה אולמרט, הנושא עונש מאסר בגין עבירות שוחד. אולמרט נאסר לפני כ-15 חודשים, ונותרו עוד כ-11 חודשים עד לתום תקופת המאסר. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש.

בספטמבר דחה בית המשפט העליון את כל הערעורים הנוגעים לשלושת תיקיו של אולמרט. בעקבות הפסיקה, נדחה הדיון בשחרורו המוקדם, מאחר שהוא עדיין לא הגיע לתקופה במאסר שבה יכול לעשות זאת.

זמן קצר לפני כניסתו לכלא פרסם אולמרט סרטון שבו אמר כי הוא חף מפשע. "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי", אמר. "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully