וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעילה בשב"כ: "הנאשמת החזירה את מרבית הכספים - והביעה חרטה"

18.5.2017 / 17:30

לאחר שיוגש תסקיר שירות המבחן יתקיים דיון נוסף בעניין שני הנאשמים. על אף שהשניים הודו קיימת מחלוקת לגבי היקף העבירות והסכום שנגנב. סנגורה של אחת מהן: "מרשתי סיפרה לחוקריה כיצד בוצעו המעשים"

עריכת וידאו: ניר חן

חשיפת פרשת המעילה בשירות הביטחון הכללי ממשיכה לעורר סערה: שני הנאשמים במקרה החריג הודו כי ביצעו את המעשים ואף החזירו חלק ניכר מהכסף. כעת, הם ניצבים בפני אישומים שהוגשו נגדם לבית המשפט המחוזי.

"המשפחה בהלם. זו משפחה נורמטיבית לחלוטין. זו הפעם הראשונה שמישהו מהם נעצר. הם קיבלו את זה קשה", סיפר לוואלה! NEWS עו"ד משה יוחאי, שמייצג את אחת הנאשמים בתיק, יחד עם עורכי הדין רלי אבידר, חיה ציון ורונן פינדלר. "מרשתי החזירה את מרבית הכספים, הודתה, הביעה חרטה וסיפרה לחוקריה כיצד בוצעו המעשים. אם הפרשה לא הייתה קשורה לשב"כ ספק רב אם היחידה החוקרת הייתה מבקשת לעצור את השניים עד תום ההליכים נגדם".

בימים הקרובים יתקיים דיון מכריע בעניינם של שני הנאשמים בנוגע להארכת מעצרם. זאת, לאחר שיוגש תסקיר שירות מבחן שייערך להם. השניים אמנם מודים במעשים, אולם עדיין קיימת מחלוקת בנוגע להיקף המעשים וכמות המקרים שבהם נגנב כסף.

לקריאה נוספת:
הפרשה הביטחונית נחשפת: שני אנשי שב"כ נאשמים במעילת ענק
מעילת הענק בשב"כ: "סיפור קיצוני שמטלטל את הארגון כולו"

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
החקירה נפתחה באישור פרקליט המדינה. בניין מח"ש בתל אביב/אורי לנץ

השבוע הותר לפרסום לבקשת וואלה! NEWS כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה כתב אישום נגד שני עובדי שב"כ בגין מעילת ענק בכספי הארגון. על פי כתב האישום לשניים מיוחסות עבירות של גניבה בידי עובד ציבור וזיוף. בית המשפט האריך את מעצרם של השניים, עובדי מנהלה וכספים, עד לקבלת החלטה אחרת בעניינם – על אף שהוגשה בקשה להותירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

החשדות נגד שני העובדים עלו במסגרת הליך ביקורת פנימי שבוצע בארגון ובמסגרתו נמצאו אי-סדרים כספיים וחשש לחריגה מנהלים ואף גניבה. החקירה הפלילית נפתחה לאחר קבלת אישור של פרקליט המדינה שי ניצן בעקבות המידע שהועבר לידי מח"ש. החקירה נערכה בשיתוף שב"כ ומהארגון נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פגיעה בחוקי המדינה ובערכי הארגון, וסומך ידיו על מח"ש ועל מערכת אכיפת החוק שימצו את הדין עם המעורבים בעניין".

מטעמם של באי כוחו של אחד הנאשמים, עו"ד יאיר רגב ועו"ד טלי גוטליב נמסר: "מרשינו הודה משחר חקירתו בביצוע עבירת גניבה ושיתף פעולה עם חוקריו. מדובר באיש ערכי שתרם רבות לחברה ומעד מעידה עליה הוא מצטער מאוד. בית המשפט קיבל את עמדתנו כי יש לבחון את שחרורו והורה כי תיבחן האפשרות לשחררו למעצר בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully