וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול שנתי במחלוקת: הביקור בכותל בוטל - מחשש ל"תעמולה פוליטית"

18.5.2017 / 7:41

תלמידי כיתה ה' מהיישוב עומר התכוננו לביקור בבירה במגוון אתרים, אך לבסוף נסעו לאתר אחד בלבד, לאחר שאחד האבות שלח מכתב למנהלת, בו הביע חשש מ"קידום תעמולה פוליטית" בביקור במזרח העיר. המועצה טוענת: הסיבה לשינוי היא ביטחונית

עיר דוד. באדיבות רשות העתיקות, מערכת וואלה! NEWS
הביקור באתרים שונים בירושלים בוטל. חפירות בעיר דוד/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות רשות העתיקות

כבר כמה ימים שהיישוב עומר שבנגב כמרקחה - תלמידי כיתה ה' בבית הספר היסודי "עומרים" היו אמורים לצאת לטיול שנתי בירושלים ולבקר בכותל המערבי, בעיר דוד ובנקבת השילוח, אך להפתעת חלק ממהורים שיצאו יחד עם ילדיהם לטיול, התלמידים ביקרו אך ורק בהר הרצל במשך כעשר שעות. הסיבה לצמצום הביקור לאתר זה בלבד שנויה במחלוקת.

יום לפני הטיול השנתי שלח אחד ההורים מכתב אל מנהלת בית הספר ומחנכת כיתה ה'2 והעלה את הטענות שלו על הטיול לאזורים המדוברים וטען כי מדובר בשטחים שנויים במחלוקת, ולאחר מכן הוא הפיץ את המכתב להורים. "קיבלנו לידינו את תוכנית הטיול השנתי, בננו עמרי לא ישתתף בטיול זה", כתב האב. "הטיול כולל ביקור בעיר דוד ונקבת חזקיה (השילוח), אתרים המופעלים על ידי עמותת אלע"ד ונמצאים בשכונה הפלסטינית סילוואן בירושלים המזרחית. הסוגיה הביטחונית של ביקור בשכונה פלסטינית בירושלים המזרחית מטרידה הורים רבים, אך מבחינתנו הבעיה בטיול אחרת", נכתב.

ההורה הביע את דאגתו מהתכנים אליהם ייחשפו ילדיהם בטיול. "האתרים בשכונה הפלסטינית סילוואן הוקמו באמצעות מהלכים שנויים במחלוקת, שתוצאתם פינוי כפוי של עשרות משפחות פלסטיניות והריסת בתיהן לשם הקמת התנחלות בלב המרחב הפלסטיני של ירושלים המזרחית והקמת אתרי תיירות לכאורה", התלונן האב במכתבו למנהלת. "תפקידם המרכזי של האתרים למחוק את ההיסטוריה של המקום, ולקדש היסטוריה אחת - זו שהשוליים המשיחיים מבקשים להנחיל לכל ילדי ישראל ולפיה יש לעם הנבחר זכות מקודשת במרחב הפלסטיני של ירושלים המזרחית". לטענתו, "הבחירה של בית הספר, שמחנך את תלמידיו לסובלנות ולאי-אלימות, באתרים שנויים במחלוקת, וגיוס ילדינו לקידום תעמולה פוליטית אינם לרוחנו ואין לנו כל כוונה לשתף פעולה עם מהלך זה".

עוד בוואלה! NEWS:
מטען חבלה הוטמן בבניין מגורים ברמת גן; הרקע ככל הנראה פלילי
"מצדם שאלך לצימר": משרד הבריאות סגר את מרכז הלידה הטבעית היחיד בדרום
החשודה בירושלים מכחישה כי רצחה – אך מודה בביתור גופת השכן

זירת הפיגוע בשער האריות, ירושלים, 13 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
כוחת משטרה בזירת הפיגוע בשער האריות, השבוע/חטיבת דובר המשטרה

אחד ההורים בשכבה שמע על המכתב לאחר הטיול ופנה אל ראש המועצה פיני בדש כדי לברר את הנושא. "זו פשוט בושה וחרפה, אני לא מבין מה המנהלת חשבה לעצמה, איך יכול להיות שמבטלים טיול למקומות בירושלים שהיא בירת ישראל?, הם אומרים שזה בגלל מצב ביטחוני, אם זאת הסיבה אז למה המנהלת צריכה לקבל החלטה כזאת ולא גורמי הביטחון במועצה וראש המועצה שכלל לא ידעו על כך. המנהלת ביטלה בגלל המכתב ועכשיו הם מצאו סיבה אחרת לדבר, כשראש המועצה שמע את נסיבות המקרה הוא כעס מאוד", אמר אחד ההורים.

מהמועצה המקומית עומר נמסר בתגובה: "המסלול שונה ברגע האחרון עקב העובדה ששוטר נדקר בעיר העתיקה בסמוך למועד הטיול, התלמידים ביקרו בהר הרצל ולא נכנסו לעיר העתיקה. כששמע ראש המועצה פיני בדש על האירוע הוא הורה למנהלת בית הספר להוציא את כל תלמידי שכבה ה' לטיול נוסף בעיר דוד ובמנהרות הכותל, לכל החלק שנגרע מהטיול וציין כי הוא כועס על העובדה שהדבר לא הובא לידיעתו טרם קבלת ההחלטה אלא בדיעבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully