וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הדיווחים על הדלפות לרוסיה: טראמפ ונתניהו שוחחו

17.5.2017 / 11:57

נשיא ארה"ב וראש הממשלה שוחחו בטלפון ברקע הדיווחים שטראמפ חלק עם רוסיה מידע רגיש על דאעש שהעבירה לו ישראל. ליברמן: "היחסים עם בעלת בריתנו הגדולה חסרי תקדים בהיקפם ובתרומתם לעוצמתנו. כך היה וכך זה יימשך"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, זאת ברקע הדיווחים שלפיהם טראמפ העביר לרוסיה מידע רגיש שהתקבל מישראל ומסכן חיים של מרגל שהיא מפעילה בשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

גורם בלשכת נתניהו אישר הבוקר (רביעי) את הפרסום ב"הארץ" בנוגע לקיום השיחה. לדברי הגורם, השיחה ארכה כ-20 דקות ועסקה רק בנושא הביקור הקרוב של הנשיא בארץ.

הדיווחים על ההדלפה של טראמפ מגיעים לפני ביקורו בישראל בשבוע הבא, בנוסף למחלוקות שצצו סביב העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וריבונות ישראל בכותל המערבי.

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לדיווחים בתגובה ישראלית רשמית ראשונה. "היחסים הביטחוניים בין ישראל לבעלת בריתנו הגדולה ארצות הברית הם עמוקים, משמעותיים וחסרי תקדים בהיקפם ובתרומתם לעוצמתנו", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "כך היה וכך זה יימשך".

לקריאה נוספת בנושא
הדלפת טראמפ לרוסיה: "מרגל של ישראל בשורות דאעש נמצא בסכנה"
גורמים בארה"ב: "ישראל היא מקור המידע המסווג שטראמפ חשף לרוסים"

ביקור ראשון בישראל - שר ההגנה האמריקני נפגש עם ליברמן: "לאסד יש בוודאות עוד נשק כימי". ניב אהרונסון
ליברמן ושר ההגנה האמריקני מאטיס במשרד הביטחון, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הגיב גם הוא לדיווחים. "יש לנו אמון מלא בקהילת המודיעין האמריקאית ושיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות למול איומי איראן ושלוחיה ודאעש ומסונפותיו יימשך ויעמיק", אמר השר כץ.

ברשת ABC דווח הלילה כי המרגל שמפעילה ישראל בשורות דאעש העביר מידע ממוקד על כוונת הארגון להבריח פצצה המוטמנת במחשב נישא לטיסה שיעדה בארצות הברית, שהועבר לבית הלבן - זאת, בתנאי שלא ישותף עם צד שלישי. לפי CNN, אותו מידע שהעביר המרגל הוביל לאיסור העלאת המכשירים האלקטרוניים שהטילה וושינגטון במרץ על שמונה חברות תעופה ערביות מעשרה נמלים במזרח התיכון. המגבלות עשויות להתרחב בקרוב גם למדינות באירופה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סרגיי לברוב ודונלד טראמפ בפגישתם בוושינגטון 10 במאי 2017. AP
לברוב וטראמפ בשבוע שעבר/AP

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, המידע היה כה רגיש עד שארצות הברית לא חלקה אותו עם בעלות בריתה הקרובות ביותר, קבוצת "חמש העיניים", הכוללת את בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. המקור הישראלי הושג עוד בטרם נבחר טראמפ לתפקיד.

טראמפ אמר אתמול כי זכותו כנשיא לחלוק מידע עם רוסיה, אולם לא פירט איזה מידע הוא העביר. בכירי ממשלו אמרו כי הוא לא סיכן את הביטחון הלאומי של ארצות הברית או של בעלות בריתה, וסירבו להתייחס לדיווחים שאכן מדובר בישראל.

(עדכון ראשון: 9:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully