וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: "ישראל היא מקור המידע המסווג שטראמפ חשף לרוסים"

17.5.2017 / 0:10

על פי גורמים המעורים בפרשה, המקור שחשף הנשיא במהלך פגישתו עם שר החוץ הרוסי שייך לביון הישראלי. שבוע לביקור טראמפ, השגריר בארה"ב הבהיר: "יש לנו ביטחון מלא בשיתוף הפעולה המודיעיני". דובר הבית הלבן: "אין סיכוי שהנשיא חשף מקור"

צילום: רוני כנפו עריכת וידאו: ניר חן

ישראל היא המדינה שממנה הגיע המידע המסווג שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר לכאורה לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במהלך פגישתם בבית הלבן בשבוע שעבר – כך מסרו אמש (שלישי) גורמים אמריקניים המעורים בפרטי המקרה לעיתון "ניו יורק טיימס" ולרשת NBC. על פי הדיווח, טראמפ חשף בפני המשלחת מרוסיה, שותפה מודיעינית של איראן ושל חיזבאללה, מידע בנוגע למקור מודיעיני מסווג במיוחד של ישראל.

גורמים ישראליים שאליהם פנה הניו יורק טיימס סירבו לפי שעה להגיב לדיווח. שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר מסר כי "לישראל יש ביטחון מלא במערכת היחסים ובשיתוף המודיעין עם ארצות הברית, ומצפה להעמקת היחסים בשנים הקרובות תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על הדלפת המידע הרגיש לרוסיה: זכותי כנשיא לחלוק מידע
ההדלפה של טראמפ לרוסיה - מידע רגיש מבעלת ברית של ארה"ב במזה"ת
דיווח: "טראמפ חשף מידע מסווג על דאעש בפגישתו עם שר החוץ הרוסי"

סרגיי לברוב ודונלד טראמפ בפגישתם בוושינגטון 10 במאי 2017. AP
"הייתה לנו פגישה נהדרת". לברוב וטראמפ בבית הלבן, בשבוע שעבר/AP

דובר הבית הלבן שון ספייסר התייחס גם הוא בתדרוך לעיתונאים לדיווחים, והבהיר: "אני לא יכול להגיב על כך". לדבריו, "אני שמח לראות את דבריו של השגריר דרמר. אנחנו מעריכים את הברית שיש לנו עם ישראל ועל שיתוף המודיעין איתם. לא נמסור עוד מידע בנושא". הוא עוד טען כי "אין סיכוי" שהנשיא טראמפ חשף את המקור המודיעיני המדובר. "הנשיא לא תודרך על כך, לטעון כי הוא חשף את זה פשוט לא אפשרי", טען.

מוקדם יותר, התייחס טראמפ לדיווחים, שפורסמו לראשונה בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. טראמפ אמר כי "הייתה לנו פגישה מוצלחת עם שר החוץ הרוסי. הייתה לנו פגישה נהדרת. יש לנו קרב משותף נגד דאעש. יהיו לנו הרבה הצלחות, ואנחנו רוצים כמה שיותר עזרה כדי להיאבק יחד בטרור".

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן הרברט מקמאסטר התייחס מוקדם יותר אתמול לדיווחים בתדרוך מיוחד לעיתונאים, שכלל גם מידע על ביקורו הקרוב של טראמפ במזרח התיכון ובישראל, אליה יגיע ביום שני הקרוב. לדברי מקמאסטר, בממשל האמריקני "אין חשש" מפני פגיעה בשיתוף הפעולה המודיעיני עם המדינה המדוברת. הוא אף הוסיף כי "הנשיא אפילו לא ידע מהיכן הגיע המידע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחנה גלילות. מאי 2014. יותם רונן
"שטויות מוחלטות". בסיס חיל המודיעין בגלילות/יותם רונן

על פי הדיווח המקורי, טראמפ סיפר למשלחת הרוסית הבכירה על יכולת מודיעינית חשאית במיוחד, שאינה מוכרת גם לגורמים רבים בוושינגטון. המקור המודיעיני המדובר מעניק, על פי הדיווח, "גישה למעגלים הפנימיים" של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כמו כן, דווח כי המדינה שממנה הגיע המידע לא אישרה את העברתו למדינות אחרות.

בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף טראמפ כי זכותו המלאה כנשיא לחלוק מידע עם שותפים זרים. הוא עוד טען כי העובדות שרצה לחלוק "נוגעות לטרור, לבטיחות בתעופה ולנושאים הומניטריים. אני רוצה שרוסיה תגביר את מאבקה בדאעש ובטרור". הנשיא גם קרא לחקור מי הדליף את המידע לתקשורת, אולם לפי שעה לא ידוע על חקירה שנפתחה בנושא.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש לחלוטין את הדיווח ומסר כי אלו "שטויות מוחלטות" וכי "אין לנו שום קשר לשטות החדשה הזאת". על אף שדבריו של טראמפ אינם מהווים, ככל הנראה, עבירה פלילית, החשש הוא כי החשיפה תפגע במאמצים המודיעיניים של וושינגטון וביכולת המאבק בדאעש.

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully