וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן היילו, שהרג את הגבר שאנס אותו, ביקש חנינה נוספת מהנשיא

16.5.2017 / 14:00

בבקשת החנינה הקודמת שנדחתה הובהר כי אם תוגש בעתידה אחת נוספת ניתן יהיה לשקול אותה בשנית. "מאז מתן ההחלטה ועד היום עבר היילו הליך שיקום משמעותי בין כותלי בית הסוהר", כתב עורך דינו בבקשה החדשה

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רוני כנפו

(הפחתה בעונשו של יונתן היילו, לפני שנה)

יונתן היילו, שהרג את האיש שאנס אותו ונידון ל-12 שנות מאסר, הגיש היום (שלישי) בקשת חנינה נוספת לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר שהקודמת נדחתה. בהודעת הדחייה של הנשיא ריבלין הובהר כי אם תוגש בעתיד בקשת חנינה נוספת, ניתן יהיה לשקול את הבקשה, תוך מתן משקל נכבד לתהליך שיקומו בשירות בתי הסוהר.

היילו נידון ל-20 שנות מאסר בגין רצח ירון איילין ב-2010, אולם בחודש מאי לפני שנה, אחרי שנשא יותר מחמש שנות מאסר, קיבל בית המשפט העליון את ערעורו וזיכה אותו מאישום זה. במקום זאת, העליון הרשיע היילו בעבירת ההריגה והפחית את עונשו ל-12 שנות מאסר. "מאז מתן ההחלטה ועד היום עבר היילו הליך שיקום משמעותי בין כותלי בית הסוהר", כתב עורך דינו אלון אייזנברג.

לקריאה נוספת:
הנשיא דחה את בקשת החנינה של יונתן היילו, שהרג את הגבר שאנס אותו
יונתן היילו הגיש בקשה לחנינה: "המנוח התעלל בו בחייו – וגם במותו"
65 ח"כים פנו לנשיא: הענק חנינה ליונתן היילו שרצח את האנס שלו

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
היילו בבית המשפט, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

"בין היתר, החל היילו ליטול חלק מלא בעבודות הכלא ומשמש דוגמה לאסירים אחרים. כמו כן, השתתף היילו בקבוצה טיפולית לגמילה מאלכוהול, שפגישותיה התקיימו מדי שבוע, במשך כארבעה חודשים. היילו נטל חלק פעיל בפגישות הקבוצה, שיתף פעולה עם מטפליו וסיים את הטיפול בהצלחה יתרה. במאמר מוסגר, יודגש כי התמכרותו של היילו לאלכוהול החלה בעקבות התעללותו של המנוח בו, מתוך ניסיון למצוא באלכוהול מפלט מסיוטיו ותחושותיו הקשות".

לאחר סיום הטיפול בקבוצה פנה היילו לגורמים הטיפוליים בשב"ס בבקשה לשלבו בקבוצות טיפול נוספות ככל שיראו בכך צורך. עם זאת, נכון לעכשיו, לא שולב היילו במסגרת טיפולית נוספת ועל כן הוחלט על הגשת הבקשה בשלב זה, בתום ההליכים הטיפוליים. עוד נטען בבקשה כי לאחרונה חלה הרעה נוספת במצבו הרפואי של היילו, הסובל ממחלת האפילפסיה. לפי הבקשה, השהות בכלא יחד עם הטראומה שעבר, מאיצים את החמרת המחלה וגורמים לעלייה במספר ההתקפים. עורך הדין ציין כי לאחרונה הוא נפל על פניו, נחבל קשות ואף אושפז יומיים בשל התקף.

"המנוח היה אדם רע מנעוריו, אימת השכונה, במהלך חייו ביקר פעמים רבות בהיכל בית המשפט. הוא הורשע בעבירות החמורות בספר החוקים ואף ריצה מאסרים ארוכים מאחורי סורג ובריח. בין הרשעותיו: אינוס קטינה, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה, גניבה, וקבלת דבר במרמה - גילום כל היצרים הרעים שבטבע האדם", כתב עו"ד אייזנברג. "יונתן היילו היה אחרון קורבנותיו".

פגישת בין נשיא המדינה לשגריר ארה"ב דיוויד פרידמן 16 במאי 2017. נעם ריבקין פנטון, מערכת וואלה! NEWS
דחה את הבקשה הקודמת. ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, נעם ריבקין פנטון

עו"ד אייזנברג צירף בבקשתו את דבריו של היילו במשטרה: "הוא לקח אותי בכוח, הייתי בהלם ממנו כשהייתי רואה אותו, הייתי מגמגם...הייתי ממש חולה...ושמה זה מקום שאין בו אף אחד, מקום שיש בו ספסלים...הוא הוריד לי את המכנסיים בכוח...".

בית המשפט העליון קבע כי אמנם לא התקיים הסייג להגנה עצמית, הפוטר אותו מאחריות להריגת המנוח, אולם נקבע כי היילו לא התכוון או תכנן מראש להרוג את המנוח. הוא פסק כי היילו הגיב כפי שהגיב משום שהיה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה בגלל ההתעללות החמורה והמתמשכת בו בידי המנוח, שכונה "קינטור מתמשך", ועל כן הומר האישום מרצח להריגה.

"לך אדוני הנשיא, הסמכות העל-משפטית להביא לסיומו של מסע האימים הזה, אשר נכפה על היילו ללא רצונו, ובכך להוציא אל הפועל את משאלת לבם של מרבית הציבור הישראלי שבאה לידי ביטוי, ביתר שאת, בחתימתם של 65 חברי כנסת מסיעות שונות שחתמו על בקשת החנינה הראשונה שהוגשה", נכתב בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully