וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה, בארה"ב מבהירים: "ההערה על הכותל לא משקפת את עמדתנו"

שגריר ישראל בוושינגטון דרש הבהרה לדבריו של אחד מחברי המשלחת המקדימה לביקור הנשיא, שטען כי הכותל המערבי הוא "חלק מהגדה המערבית". מהבית הלבן נמסר לוואלה! NEWS: "הדברים לא אושרו על ידינו, ולא משקפים את עמדת טראמפ"

עריכת וידאו: נועה לוי, מעצב גרפי: אביחי ברוך

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר פנה אמש (שני) לגורמים בבית הלבן ושוחח עמם על התקרית הדיפלומטית החריגה שאירעה במהלך ההכנות לביקור הנשיא דונלד טראמפ בישראל בשבוע הבא. זאת, בעקבות המחלוקת החריפה שפרצה אתמול בין מתכנני הביקור מישראל והמשלחת המקדימה האמריקנית, סביב ביקורו של טראמפ בכותל המערבי בירושלים.

בחדשות 2 דווח אמש כי בכיר במשלחת המקדימה מטעם הבית הלבן והשירות החשאי הגיב בגסות להצעת אנשי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ללוות את הגעתו של הנשיא לכותל עם צוות צילום רשמי, ואמר "מה פתאום, מה זה עניינכם? זה לא השטח שלכם, אלא חלק מהגדה המערבית". בעקבות הערות אלה, הועברו מסרים לבית הלבן בבקשה להבהיר את ההתבטאות החריגה.

"בישראל משוכנעים שהאמירה הזו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבאה לידי ביטוי בהתנהלות שלו ובהתנגדות התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה", הבהירו אמש בלשכת ראש הממשלה. הלילה מסר דובר בצוות הבית הלבן לוואלה! NEWS: "ההערות האלה לא אושרו על ידי הבית הלבן, הן לא משקפות את עמדת ארצות הברית, ובהחלט לא את עמדתו של הנשיא".

עוד בוואלה! NEWS:
בצעד חריג: נתניהו פרסם פרוטוקול שיחתו עם טראמפ על השגרירות
נתניהו רוצה לנאום לצד טראמפ במצדה - אך בבית הלבן מסתייגים
בן בית בארץ הקודש: שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן מתחיל כהונתו

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
לא החריקה הראשונה לפני הביקור. טראמפ ונתניהו בבית הלבן/AP

המשלחת המקדימה הגיעה לישראל ביום שישי, והיא תישאר כאן עד להגעת הנשיא ביום שני הבא בצהריים. עד כה, היו לא מעט חריקות בין הצוותים האמריקנים לגורמים הישראלים. הצוות המקדים סירב לבקשת נתניהו להצטרף לביקור בכותל, והסתייג גם מבקשת ראש הממשלה לשאת נאום קצר לצדו של הנשיא במצדה ביום למחרת. בתחילה, הצוות האמריקני רצה לאחד בין הפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לבין הביקור ביד ושם, אך בקשה זו ירדה מהפרק לאור מחאות הישראלים.

עם הגעתו, הנשיא טראמפ צפוי להתקבל במשמר כבוד בנמל התעופה בן גוריון על ידי ראש הממשלה ונשיא המדינה. משמר הכבוד ילווה בשירה משותפת של שני ההמנונים. עם זאת, טראמפ ככל הנראה יוותר על טקס לחיצות הידיים המסורתי עם סגל א' שמגיע לאירוע, בשל החום הכבד הצפוי בביקור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פרידמן שנחת לפני שעות בודדות, פתח את ביקורו בישראל בתפילה בכותל המערבי   15 במאי 2017. נועם מושקוביץ
ישר מהשדה. פרידמן בכותל, אתמול/נועם מושקוביץ
פרידמן שנחת לפני שעות בודדות, פתח את ביקורו בישראל בתפילה בכותל המערבי   15 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"אני מקווה שזה יהיה ביקור מדהים". פרידמן בכותל, אתמול/נועם מושקוביץ

במקביל לתקרית החריגה בעניין הכותל, למקום הקדוש ביותר לעם היהודי הגיע היום בכיר אחר בממשל טראמפ. שגריר ארצות הברית בישראל הנכנס, דייוויד פרידמן, נסע לשם מיד לאחר נחיתתו בנתב"ג, מלווה ברעייתו ובאחת מבנותיו. פרידמן נשא תפילה לצדו של רב הכותל, שמואל רבינוביץ', ובירך ברכת "שהחיינו" לקראת תחילת תפקידו.

"זו נסיעה ארוכה, אנחנו עייפים, אבל רצינו לבוא ישר למקום הקדוש ביותר לעם היהודי ישר משדה התעופה", אמר פרידמן בהצהרה קצרה בסיום הביקור. "הייתה לי ההזדמנות לשאת תפילה, התפללתי לבריאות משפחתי ילדיי ונכדיי", הוסיף. "התפללתי להצלחתו של הנשיא ובמיוחד בביקורו הקרוב. אני מקווה שזה יהיה ביקור מדהים". פרידמן צפוי להגיש מחר את כתב ההאמנה שלו לנשיא ריבלין, ובכך יחל רשמית את תפקידו, שילווה בשבוע הקרוב בהכנות אינטנסיביות לקראת הביקור.

(עדכון ראשון: 1:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully