וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ אישר: הצעיר מארה"ב ישבור שיא גינס בביקור מדינות בעולם

15.5.2017 / 16:51

דסטין פונדהלר, רופא שיניים אמריקני בן 30, הקדיש את חייו כדי להיות האדם הצעיר ביותר שביקר בכל המדינות בעולם. למרות האור האדום שקיבל מבג"ץ, שב"כ אישר את כניסתו לישראל ובכך ישבור את שיא העולם, יום לפני יום הולדתו ה-31

מערכת וואלה!

יום לפני יום הולדתו ה-31, נכנס היום (שני) דסטין פונדהלר, רופא שיניים אמריקני שהתמודד על שיא גינס בתור האדם הצעיר ביותר שביקר בכל המדינות בעולם, לישראל ובכך שבר את השיא העולמי. פונדהלר בן ה-30 ביקש להגשים את חלומו ולבקר בכל מדינות העולם לפני יום הולדתו ה-31. למרות שבג"ץ מנע בתחילה את כניסתו עד לדיון שנקבע להתקיים בעוד מספר שבועות, אישר היום שב"כ את כניסתו לארץ ובכך נשבר שיא העולם, זאת יממה בלבד לפני יום הולדתו ה-31 שיחול מחר.

פונדהלר, שכניסתו לישראל נמנעה פעמיים, עתר השבוע לבג"ץ בתקווה לשנות את ההכרעה וזה שפך על תכניתו מים צוננים וקבע את הדיון בעתירה לעוד כמה חודשים – לאחר יום הולדתו. "לא נעלמה מעיני בקשת העותר לקבוע את הדיון בדחיפות לפני יום הולדתו ה-31 כדי לאפשר לו, כטענתו, לשבור שיאים ולהגשים חלום", כתבה השופטת ענת ברון. "ואולם, משבחר העותר לפנות לבית משפט זה רק כעת, ולנוכח לוח הזמנים שנוצר, לא ניתן להיעתר לבקשה". אלא שהיום כאמור אושרה כניסתו והצורך בדיון התייתר.

עוד בוואלה! NEWS:
לאכול, להתפלל, לאהוב: 200 אלף איש הגיעו "לנשום את האוויר במירון"
תושב בת ים נעצר בחשד לאונס: "כלא תיירת בדירתו - עד שנמלטה"
ניתקה פגה ממכשיר הנשמה: אחות חשודה בהמתת חסד בביה"ח שניידר

בגלל בגצ - אדם שהקדיש את חייו לשבירת שיא גינס לא ישבור אותו 14 במאי 2017. פייסבוק, צילום מסך
פונדהלר בסידני, אוסטרליה/צילום מסך, פייסבוק
ND בגצ הכריע כי דסטין פונדהלר, רופא שיניים אמריקני, המועמד לשיא גינס בתור האדם הצעיר ביותר שביקר בכל המדינות בעולם, לא ישבור את השיא. מערכת וואלה! NEWS
פונדהלר/מערכת וואלה! NEWS

פונדהלר הגיע לראשונה לישראל ב–26 באוקטובר 2016. הוא עוכב בביקורת הגבולות ולאחר תשאול בנתב"ג הוחלט לסרב לבקשתו וכניסתו לישראל נאסרה, ככל הנראה בשל ביקוריו במדינות זרות, ובהן איראן ומדינות ערביות שלא מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בינואר ניסה פונדהלר הנחוש פעם נוספת להיכנס לישראל, הפעם דרך מעבר הגבול עם ירדן. הוא נרשם מראש לכנס רופאי שיניים שנערך בתחילת חודש פברואר בתל אביב, רכש כרטיס טיסה הלוך וחזור וקבע להיפגש עם חברים ישראלים, כל זאת כדי לשכנע את בקרי הגבול שמטרתו תמימה אך כניסתו סורבה. היום כאמור, עוד הספיק לבקר בירושלים.

עורך דינו מיכאל דקר אמר לוואלה! NEWS: "במקביל לבג"ץ היתה החלטה שאפשר לעשות לו תחקור נוסף בגבול. אפשר להבין למה זה התנהל כך, בישראל יש אויבים וברגע שרואים שמישהו ביקר בסוריה ובלבנון זה מעורר חשד. ברגע שנבדקו נסיבות חייו מבינים שביקוריו במדינות אלה לגיטמיים ולא לצרכים שליליים שיכולים לפגוע במדינה וכן - הוא נכנס לישראל ושבר את השיא".

(עדכון ראשון: 10:51)

בגלל בגצ - אדם שהקדיש את חייו לשבירת שיא גינס לא ישבור אותו 14 במאי 2017. פייסבוק, צילום מסך
פונדהלר במקאו/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully