וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ במהדורת וואלה! NEWS: "התקדמות עם ארה"ב לגבי איראן"

יעקב אילון

14.5.2017 / 21:08

שר התחבורה והמודיעין טען כי "יש אפשרות לשיתופי פעולה" עם וושינגטון ועם המדינות הסוניות בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה. על יוזמתו להקמת אי מלאכותי מול רצועת עזה: "הממסד הביטחוני תומך. האי ימנע אסון הומניטרי"

עריכת וידאו:ניר חן

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר היום (ראשון) בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי "יש לנו התקדמות עם ארצות הברית בעניין הנוכחות האיראנית בסוריה, שמהווה איום עלינו". כץ, שביקר לאחרונה בוושינגטון, הוסיף לקראת ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בישראל בשבוע הבא כי "מאחר שהאיום האיראני מאחד אינטרסים של ארצות הברית, במדיניותה החדשה, ושל ישראל ורוב המדינות הסוניות, יש אפשרות לשיתופי פעולה".

לדבריו, הביקורים האחרונים בארצות הברית כללו "פגישות חשובות, עם בכירים, חברי בית הנבחרים וסנאטורים". מלבד השיח על הנוכחות האיראנית בסוריה, בצל הלחימה במדינה הערבית, כץ הבהיר כי אחת ממשימותיו הייתה "ליזום – בין ביטחון להסכמי שלום, יש הרבה מקום". הוא הוסיף כי "המציאות האזורית טומנת סיכונים, וגם סיכויים".

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ יבחן אם העברת השגרירות לירושלים תזיק או תועיל למו"מ"
ירדן מאשימה את ישראל בפיגוע; נתניהו: "שיפסיקו את המשחק הכפול"
בנט: "על ישראל לחזור בה מנאום בר אילן"; נתניהו: "שלא יטיף מוסר"

ישראל כץ שר התחבורה באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"לפעמים המדינאי צריך להיות זה שהולך קדימה". כץ באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בהתייחסות לאפשרות של חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים, טען כץ כי "הדבר החשוב מבחינתנו הוא שכל משא ומתן אפשרי, לא יהיו לו תנאים מקדימים. אני לא רואה מישהו בממשלה הזאת שיתנגד למו"מ כזה". הוא הוסיף כי יוזמתו להקמת אי מלאכותי מול רצועת עזה זוכה "לתמיכת הממסד הביטחוני, ויש לא מעט דיוני קבינט בנושא".

"שר הביטחון לא תומך, הממסד הביטחוני כן", הבהיר. "כשהצבא מהסס, לפעמים המדינאי צריך להיות זה שהולך קדימה". לדבריו, היוזמה יכולה לזכות לתמיכה מכל הקשת הפוליטית בישראל, ותקודם "במקביל למשא ומתן, ולא במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ישראל כץ שר התחבורה באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
" להפריד את הבעיה הצבאית מהבעיה האזרחית". כץ/ראובן קסטרו

השר כץ הסביר כי "נשארנו אחראים על תושבי עזה מאז ההתנתקות, ואני אומר, 'בואו נפריד בין העניין הביטחוני לאחריות האזרחית'. אין לנו שום אינטרס לכלוא שני מיליון פלסטינים, ולכן האי הזה בא לפתור בעיה אחת". הוא הבהיר כי "אי אפשר להקים נמל ברצועת עזה, אבל ברגע שאני מקים אותו כמעט חמישה קילומטרים מרצועת עזה, עם גשר שמחבר, ישראל מקבלת את זכותה לנווט ולפקח על הים, עם זכות וטו על כל ספינה, ועל האי יהיה שיטור בינלאומי".

לטענת כץ, האי המלאכותי "יאפשר לשני מיליון בני אדם קשר עם העולם, למנוע אסון הומניטרי. זה בא להפריד את הבעיה הצבאית מהבעיה האזרחית". הוא הוסיף כי "מתייחסים מאוד ברצינות ליוזמות יצירתיות", כי "לא חושבים שאנחנו מנסים להתחמק" ממשא ומתן. עם זאת, השר כץ הוסיף כי הוא "ספקן לגבי האפשרות שאבו מאזן ילך למשא ומתן, אבל לא מונע את ההידברות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully