וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ לבכירים בוושינגטון: איראן מגבירה הפעילות בגבול ישראל

11.5.2017 / 12:45

שר התחבורה והמודיעין ערך בוושינגטון סבב פגישות עם חברי קונגרס ובכירי ממשל וקרא להטיל סנקציות על טהראן במטרה שתחדול מלסייע לחיזבאללה. כץ נועד גם עם השגריר הנכנס דיוויד פרידמן והציג בפניו תכנית להקמת אי מלאכותי מול עזה

צילום: טוויטר

(סרטון חיזבאללה המציג יעדים לתקיפה בשטח ישראל)

ישראל מזהירה מהתבססות איראנית בדרום סוריה והיווצרות רצף טריטוריאלי מאיראן דרך עיראק וסוריה ללבנון ולוחצת על ארצות הברית להטיל סנקציות משתקות על טהראן וחיזבאללה – מסרים ברוח זו העביר השבוע שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ בביקורו בניו יורק ובוושינגטון שם נועד עם אנשי ממשל, מחוקקים משתי המפלגות בקונגרס וגורמי מודיעין בכירים.

"לא תושג יציבות באזור כל עוד תהיה נוכחות צבאית איראנית בסוריה ויימשכו העברות אמצעי לחימה מסוריה לחיזבאללה בלבנון", אמר כץ בשיחות עם הבכירים. בפגישותיו ניסה כץ לקדם גיבוש הבנות בין ארצות הברית וישראל לגבי ההתמודדות עם האיום האיראני, בהן בין היתר, הכרה אמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן.

בסדרת פגישות בגבעת הקפיטול, שכללה בין היתר את ראשי ועדת המודיעין של הסנאט, הרפובליקני ריצ'רד בר והדמוקרטי אדם שיף, הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, יו"ר ועדת המשנה להקצאות, ואליוט אנגל, הסנאטור הדמוקרטי הבכיר בוועדת החוץ והביטחון של הקונגרס, לחץ כץ על המחוקקים להטיל סנקציות נוספות על איראן עד שתפסיק את הסיוע הצבאי והכספי לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים באזור.

כץ הזהיר בשיחות כי ישראל תצטרך להגיב בעתיד בעוצמה רבה נגד לבנון במידה שחיזבאללה יתקוף אותה. לדבריו, "נוכחות צבאית איראנית בסוריה ובלבנון תחייב את ישראל להקצות משאבים רבים לתגבור היערכותה ברמת הגולן ובגליל, באופן שגם יקרין עליה לשלילה מבחינה כלכלית וחברתית".

עוד בוואלה! NEWS:
הנתונים נחשפים: מהיכן מגיעים הכי הרבה משרתי מילואים?
משתתף "רוקדים עם כוכבים" נאשם בעשרות מעשי אונס בתלמידותיו
הדובר שהתחרפן ושיגעון טראמפ: הסערה הגדולה בבית הלבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כץ בפגישתו עם שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר והשגריר הנכנס לישראל דיוויד פרידמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הביקור נפגש כץ גם עם חברים במועצה לביטחון לאומי, עם השליח המיוחד של הנשיא ג'ייסון גרינבלט, וכן עם השגריר הנכנס לישראל, דיוויד פרידמן, שצפוי לנחות ביום ראשון בירושלים. נושא מרכזי נוסף בפגישותיו של כץ היה הניסיון של הממשל להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. כץ הציג את היוזמות הכלכליות האזוריות שהוא מקדם - הקמת אי מלאכותי מול חופי עזה וחיבור מדינות המפרץ והרשות הפלסטינית לישראל ולנמלי הים התיכון באמצעות רשת רכבות.

לדברי כץ, התוכניות שהציג "עשויות להיות משנות מציאות" וניתן לקדם אותן גם בנסיבות הנוכחיות, לצד הניסיונות לחדש את התהליך המדיני. זהו סבב פגישות שלישי של כץ עם בכירי ממשל שבמסגרתן הציג את יוזמותיו, ובסביבתו אומרים כי הגעתו לפגישות בוושינגטון פעמיים בתוך כשבועיים "מעידה על הרצינות" שבה מתייחסים אליהן בבירה. על פגישתו עם השגריר פרידמן, שצפוי להגיע ביום ראשון לישראל, אמר כץ כי הוא "גילה התעניינות ותמיכה רבה ורצון לקדם את תמיכת נשיא ארצות הברית ביוזמותיו". גם בקונגרס, לדברי כץ, הביעו נלהבות ונכונות לסייע ולקדם את היוזמות.

ראשוני ללא כתוביות. מפקד בחיזבאללה מסביר על אמצעי המיגון של צה"ל בגבול הצפון. מערכת וואלה! NEWS
איום על היציבות באזור. איש חיזבאללה בסיור עם עיתונאים בגבול עם ישראל/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully