וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים נחשפים: תל אביב מובילה באחוז משרתי המילואים בצה"ל

11.5.2017 / 12:00

לקראת יום ההוקרה למערך המילואים פרסם צה"ל את הנתונים על המשרתים ותפקידיהם. לפי הדוח, 11% מהמילואימניקים שביצעו שירות משמעותי הם הורים לילדים. אילו ערים מובילות את הרשימה?

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: מתן חדד, שניר דבוש

לקראת יום ההוקרה למערך המילואים בשבוע הבא פרסם היום (חמישי) צה"ל את דירוג הערים שמהן באים הכי הרבה מילואימניקים נכון לשנת 2016. לפי הדירוג, תל אביב מובילה בראש – 7% מתושבי העיר הלבנה משרתים במילואים. אחריה ברשימה ירושלים, חיפה, ראשון לציון ובאר שבע.

על פי הנתונים, הגיל הממוצע של המילואימניקים הוא 32. מתוך אנשי המילואים שביצעו שירות משמעותי (שלושה ימי מילואים בשנה ויותר, א"ב), 11% הם הורים לילדים. התפקידים הנפוצים ביותר בקרב אנשי המערך הם חובשים קרביים, לוחמים ונהגי משאיות.

לקריאה נוספת:
חברה שפיטרה עובד חדש כי יצא למילואים - תשלם לו פיצויים
קצינים במילואים: פגיעה בצה"ל חמורה יותר מכל אירוע שנוי במחלוקת
כוננות בגבולות ושיא באימוני המילואים: השינויים בצה"ל ב-2017

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
"נבחרת של אזרחים שאין הרבה כמותם". חיילי מילואים/דובר צה"ל

קצין בכיר באכ"א אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בשנים האחרונות הוחלט על קיצוץ מערך המילואים ב-20%, במסגרת תכנון ארוך טווח ועבודת מטה. לדבריו, החלטה זו הותירה במערך המילואים רק את החיילים התורמים, ולא כאלו שהיו עד כה רשומים במצבת כוח האדם ולא מוזמנים לשירות פעיל.

כיום, היקף פעילות המילואים לאימון והכשרה עומד על 68%. "אנחנו עושים מאמץ גדול מאוד לא לבזבז את הזמן היקר של חיילי המילואים ולזמן אותם למילואים כשצריך. מדובר בנבחרת של אזרחים שאין רבים כמותם בארץ", אמר הגורם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין הבכיר הוסיף כי כיום ישנן הטבות משמעותיות לחיילי מילואים. כך, למשל, 2,500 מילואימניקים המשרתים כמפקדים יקבלו על פי החלטת ממשלה חצי נקודת זיכוי במס. הטבה נוספת תינתן לעצמאים – תוספת של 25% למשכורת על אובדן יום הכנסה. לדברי הגורם, הסכם העצמאים נדון במשך תקופה ארוכה עם הביטוח הלאומי. "המערכת הגיעה למסקנה כי העצמאים צריכים פיצוי אחר מהשכירים", אמר.

ההטבות לא מסתכמות רק בפיצוי הכספי. כך, הוחלט כי הניסיון הפיקודי של משרתי המילואים יוכר כניסיון ניהולי בהתמודדות על מכרזים לתפקידים בשירות המדינה. בנוסף לכך, סוכם עם המועצה להשכלה גבוהה כי בני הזוג של המילואימניקים שגויסו בצו 8 יקבלו הקלות באוניברסיטאות בהגשת עבודות ומבחנים. הקצין הבכיר התגאה גם בכך שתם עידן מסירת צווי המילואים באמצעות מכתבים בדואר, ובשדרוג מערכת האינטרנט, שבאמצעותה ניתן לשלוח צווים ולקבל שירותי שלישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully