וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד התנועה האסלאמית בישראל הלך לעולמו בגיל 69

14.5.2017 / 11:53

עבדאללה נימר דרוויש התחיל את דרכו הפוליטית במפלגה הקומוניסטית, אך שינה את דרכו והחל ללמוד הוראת דת. בשנות ה-80 הוא ריצה עונש מאסר בשל חברותו בארגון טרור, אך לאחר התפלגות התנועה האסלאמית בשנות ה-90 הוא עמד בראש הפלג הדרומי המתון יותר

נשיא המדינה ראובן(רובי) ריבלין עם השייח' עבדאללה נימר דרוויש, בכפר קאסם , אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
פרש מהמפלגה הקומוניסטית ב-1965. הנשיא ריבלין ודרוויש, בשנת 2014/ראובן קסטרו

עבדאללה נימר דרוויש, מייסד התנועה האסלאמית בישראל, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 69. דרוויש, שבמשך שנים רבות היה הבולט שבמנהיגי התנועה, נולד בכפר קאסם והחל את פעילותו הפוליטית במפלגה הקומוניסטית. הוא פרש ממנה ב-1965, בעקבות שינויים במחשבתו ואמונתו הפוליטית.

בין 1969 ל-1972 הוא למד במכון האסלאמי בשכם, קיבל הסמכה להוראת האסלאם והחל להטיף במסגדים ביישובי המשולש. השינוי שחל בו אירע במקביל להתעוררות דתית שחלה בשנות ה-70 בקרב ערביי ישראל המוסלמים.

הוא פרסם ספר ששמו "אל האסלאם" ובו פרס את משנתו הפוליטית החדשה וקרא לחזור למקורות הדת. ב-1979 פוטר על ידי משרד החינוך מעבודתו כמורה בבית ספר יסודי. בסוף שנת 1980 נעצר על ידי השב"כ כחלק מהתארגנות חבלנית בשם "אסרת אל-ג'יהאד", שדרוויש נחשב כמנהיגה הרוחני. מטרתה המוצהרת הייתה להפוך את פלסטין למדינה אסלאמית. הוא נידון לשלוש שנות מאסר וריצה את עונשו.

עוד בוואלה! NEWS
בובות חיילים חרדים הוצתו במאה שערים; נתניהו: "אירוע מתועב"
ניצל ביקור של טכנאי בבית - ודקר: תושב לוד הורשע ברצח גרושתו ובן זוגה

לאחר שהשתחרר ממאסרו הקים תנועה מתונה יותר – "הצעירים המוסלמים" - שקראה לחזרה לדת, יצאה נגד התרבות המערבית ותקפה את הקומוניזם והסוציאליזם. פעילותה של התנועה שבראשה עמד הייתה בתחומי חברה, חינוך, בריאות, רווחה וספורט. בשנת 1983 נכנסה התנועה לשדה הפוליטי וזכתה בבחירות המקומיות בכפר ברא ובג'לג'וליה. בבחירות המקומיות שלאחר מכן הישגי התנועה היו גדולים יותר והיא זכתה בבחירות לראשות עיריית אום אל-פחם.

בשנת 1996 התפלגה התנועה. הפלג הדרומי, בראשות דרוויש, נחשב מתון יותר והמשיך להיות מעורב בפוליטיקה הישראלית ונציגיו מכהנים בכנסת, בעוד הפלג הצפוני, ברשות ראאד סלאח, קרא להתבדלות, קשר קשרים עם חמאס ולפני שנה וחצי אף הוצא מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully