וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים בשיקום: שירותי הרווחה בחדרה ייפגשו עם הורי הנער

13.5.2017 / 21:50

משפחתו של בן ה-14 שהוצא מביתו ביום חמישי תיכנס לראשונה לרשויות הרווחה, לאחר חקירת ההורים במשטרה. אנשי המקצוע התרשמו שמצבו של הנער טוב, אלא שמעולם לא דרך במסגרת לימודים - ולא ברור כיצד חמק שמו מהרשויות. בין היתר, תיבדק נכונות ההורים לקבל ליווי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

הורי הנער בן ה-14 מחדרה שעוכבו לחקירה בשבוע שעבר בחשד להזנחתו, יגיעו מחר (ראשון) בפעם הראשונה אל שירותי הרווחה בעיר, שם יתחילו לבנות תכנית לשיקומו. הנער הוצא מביתו אל בית החולים הלל יפה ביום חמישי, ובתחילה עלה החשש כי ספג התעללות ממושכת. בחלוף השעות, הסתבר כי מצבו טוב - נפשית ופיזית - וכי לא ברור כיצד הרשויות מעולם לא עסקו בתלמיד שנעדר ממסגרות לימודיו כל ימי חייו.

צו החירום שהוצא בנוגע למשפחה, יהיה תקף עד ליום חמישי. במהלך התקופה הזו, תתקיים הערכת מצב עם הצוות הרפואי והפסיכיאטרי לגבי מצבו, המסגרת החינוכית שתתאים לו ותתבצע הערכת מצב גם לגבי כשירות ההורים לטפל בו. בהערכת המצב ייבדקו מידת הנכונות שלהם לנקות את ביתם ולקבל הדרכה הורית כדי לסייע לבנם לגדול בסביבה נורמטיבית.

עוד בנושא:
נער מתחת לרדאר: הרשויות לא הבחינו בבן 14 שחי כל חייו בבידוד
ההורים שוחררו - ויורחקו מבנם: כך נראה הבית שבו הוחזק בן ה-14

החדר בו הוחזק הילד בן ה-14 בחדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
המבנה הארעי שבו שהה לעתים הנער/שלומי גבאי

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי ההורים שוחררו בערב יום חמישי לביתם בעקבות עדות שהעניקה בתם בת ה-24, ובמסגרתה הראתה לשוטרים תיעוד משפחתי בחוף הים. היא הגיעה מיוזמתה להעיד במשטרה לאחר ששמעה את הדיווחים בכלי התקשורת. לדברי האחות, המתגוררת בנתניה, "ההורים שלי טיפלו באחי כמו שצריך כי הוא סבל מבעיות רפואיות".

על פי הרישומים שנבדקו, הנער רשום בקופת החולים "מכבי" בסניף נתניה ולאחרונה אף ביקר במרפאה ביחד עם שאר בני משפחתו. מחקירת המשטרה עולה כי עד לפני כשנה האב עבד בחברת ניקיון ולאחר שחלה הידרדרות במצבו הרפואי נתמך על ידי הביטוח הלאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully