וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער מתחת לרדאר: הרשויות לא הבחינו בבן 14 שחי כל חייו בבידוד

שלומי גבאי ודנה ירקצי

12.5.2017 / 8:47

א', שלא יצא כמעט בביתו, לא הופיע ברישומי מערכת החינוך ולא היה מוכר לשירותי הרווחה. בעיריית חדרה החלו בבדיקה שתברר כיצד חמק הנער א' מעיני הרשויות. כמו כן, ייבדקו כשירות הוריו והאפשרות להעבירו לרשות אחיותיו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

מקרה הנער בן ה-14 שהוחזק בבידוד בביתו בחדרה עורר אתמול (חמישי) שאלות רבות וברשויות ינסו בשבוע הבא לברר את התשובות להן. אתמול בצהריים כבר החלו בשירותי הרווחה ובמחלקת החינוך בעיריית חדרה בהליכי בדיקה שיבררו כיצד חמק הנער א' מעיני הרשויות. א', שהתגורר תחילה בנתניה ועבר עם הוריו לחדרה ב-2009, לא יצא כמעט מביתו בשנים האחרונות, ולא היה רשום במערכת החינוך. ולמרות זאת, לא היה מוכר כלל לגורמי הרווחה.

הנער, שגם אביו ואמו מיעטו לצאת מהבית, נמצא אתמול במבנה עמוס פסולת וזוהמה. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בעיר במחלקת ילדים לצורך השגחה וסדרת בדיקות. מבית החולים נמסר כי מצבו טוב. הוריו, שנעצרו לחקירה שארכה כמה שעות, שוחררו בלילה וביקשו לפגוש בבנם המאושפז.

לקריאה נוספת:
ההורים שוחררו - ויורחקו מבנם: כך נראה הבית שבו הוחזק בן ה-14
הנער שהוחזק בבידוד: הוציאו אותי לחצר אחת לשבועיים - לחצי שעה
חשד להזנחה קשה: הורים בחדרה החזיקו בבידוד את בנם בן ה-14 מאז שנולד

הבית בו הוחזק במשך 12 שנה נער בן 14 בחדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
בשירותי הרווחה בודקים כיצד חמק המקרה מעיני הרשויות. הבית שבו הוחזק הנער בחדרה/שלומי גבאי
פקחי עיריית חדרה איתרו ילד בן 14 במבנה אטום; חשד כי הוחזק שם מאז שנולד ולעולם לא יצא ממנו. שלומי גבאי
הנער נמצא במבנה עמוס פסולת וזוהמה. הוחזק במבנה אטום/שלומי גבאי

צוות העובדים הסוציאליים ואנשי המקצוע שפגשו בילד סברו כי בשל מצבו הנפשי והעובדה כי היה מנותק מסביבתו במשך 14 השנים האחרונות, מפגש עם הוריו יהיה הכרחי. בין היתר ציינו גורמי מקצוע כי הנער לא סבל מהזנחה פיזית, אולם הוא לבש ביגוד שהיה קטן עליו בכמה מידות.

מחלקת החינוך בעירייה תערוך גם היא בדיקה שכן הנער כלל לא למד ולא השתתף באף מסגרת חינוכית. "מדובר בבית ממודר מאוד שאיש מלבד המשפחה לא יצא או נכנס", סיפרו השכנים של המשפחה. "זו שערורייה שילד שלא רואה אור יום ולא מגיע לבית הספר, בכלל אינו מוכר לעירייה ואף אחד לא מטפל בו".

הבוקר הודיעו גורמי הרווחה כי הם ממשיכים לטפל בנער כל העת, והוא יישאר בבית החולים עד יום ראשון. בבדיקה פסיכיאטרית שנערכה לו נמצא כי מצבו תקין, אך הוא נמצא במצב של הזנחה חמורה, רזה ומבולבל. מחרתיים תתקיים ישיבה בעיריית חדרה עם בכירי עירייה ואגף החינוך והרווחה, בה יוחלט על מסגרת מתאימה לקליטת הנער.

המבנה שבו לפי החשד הוחזק בן ה14 בחדרה בתנאי הזנחה חמורה 11 במאי 2017. שלומי גבאי
הנער כלל לא למד ולא השתתף באף מסגרת חינוכית. המבנה שבו הוחזק הנער/שלומי גבאי

בשלב זה לא ברור לאן יועבר הנער א' עם שחרורו מבית החולים. במקביל, תיבדק כשירות הוריו, אולם נראה כי הילד לא ישהה עם הוריו וברשויות הרווחה מחפשים עבורו מסגרת מתאימה. כמו כן, נבחנת האפשרות להעבירו למוסד חינוכי באזור השרון, התואם את צרכיו או להעבירו לרשות אחיותיו, בת 35 ו-24. האחות הצעירה הגיעה אתמול ביוזמתה אל תחנת המשטרה בחדרה והחוקרים גבו ממנה עדות, שלאחריה הוחלט שלא לעצור את ההורים אלא להסתפק בהרחקתם מהנער בלבד.

(עדכון ראשון: 7:00)

בן 14 הוחזק במבנה אטום בחדרה מאז גיל שנתיים, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
בשלב זה, לא ברור לאן יועבר. המבנה שבו הוחזק הנער/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully