וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בירושלים: שוטר נפצע קל-בינוני; המחבל נורה למוות

13.5.2017 / 15:19

תושב ירדן בן 57 דקר את השוטר, בן 37, בפלג גופו העליון בעיר העתיקה, ונורה על ידי הפצוע. כל החנויות ברחוב נסגרו, ודווח על הגבלת הכניסה למסגד אל-אקצא. מפקד מחוז ירושלים: "נבדוק את שהות המחבל בירושלים"

צלמים זמניים מורשים

(אזהרה: התיעוד עשוי להיות קשה לצפייה)

שוטר בן 37 נפצע היום (שבת) באורח קל עד בינוני מדקירה בסמוך לשער האריות, בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירת פיגוע הדקירה העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר, כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון.

המחבל, מוחמד עבדאללה סלים אל קסאג'י, תושב ירדן בן 57 שנכנס לישראל לפני כמה ימים, נורה על ידי השוטר הפצוע בזירה, ולאחר זמן קצר נקבע מותו. אדם נוסף נפגע באורח קל בידו במהלך המאבק עם הדוקר, שבו סייעו שני עוברי אורח. עם זאת, הוא טופל בזירה ולא נדרש לפנותו מהזירה.

כמו כן, כל החנויות ברחוב השלשלת, שבו אירע הפיגוע, נסגרו בהוראת המשטרה, ובכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על תגבור הכוחות הישראליים באזור מסגד אל-אקצא והגבלת הכניסה אליו.

עוד בוואלה! NEWS:
בניסיון למנוע התלקחות: הרשות החרימה מאות כלי נשק לא חוקיים בגדה
המפות מגוגל והמרדף במלון: אישום נגד המחבל מהטיילת בתל אביב
בתוך יממה: שני ניסיונות פיגוע באותו מקום - על ידי קרובי משפחה

זירת פיגוע דקירה סמוך לשער האריות בירושלים. 13 במאי 2017. שלמה מור, מערכת וואלה! NEWS
"שני אזרחים חרדים נחלצו לעזרת השוטר". זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, שלמה מור
זירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 13 במאי 2017. רויטרס
"אווירה מתוחה". זירת הפיגוע, היום/רויטרס

בתיעוד מזירת הפיגוע, נראים הרגעים שלאחר הדקירה. השוטר הפצוע מתהלך בזירה כשהוא מכוסה דם, בעוד המחבל הירוי שוכב על הרצפה. כוחות הביטחון נראים מזעיקים כוחות רפואה דחופים, ובמקביל מרחיקים עוברי אורח מהמקום.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "מחבל שהלך ברחוב השלשלת הבחין בשוטר שהולך לכיוונו. המחבל התקדם לעברו במהירות, שלף סכין שהייתה ברשותו, הסתער עליו ודקר אותו". עוד צוין בהודעת המשטרה כי "השוטר, שהגיב בנחישות ובמקצועיות תוך שהוא פצוע, הצליח לתפעל את נשקו ולנטרלו".

יוסף קסוטו, חובש רפואת חירום במד"א, וצבי טבנס, פרמדיק, שהוזעקו לזירה סיפרו כי הפצוע "היה בהכרה מלאה, וסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון". לדבריהם, "בסיוע כוח משטרה שהיה במקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, שכלל עצירת דימומים וחבישה, והעברנו לניידת טיפול נמרץ שלנו, שפינתה אותו תוך המשך טיפול בכאב לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

סכינים שנתפסו על גוף המחבל שדקר שוטר בעיר העתיקה בירושלים 13 במאי 2017. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"תקף את השוטר חזיתית ותקף אותו". הסכינים שנתפסו ברשותו של המחבל, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב יורם הלוי, הגיע לזירת הפיגוע והסביר כי הפיגוע אירע לאחר תפילת הצהריים בהר הבית. "המחבל זיהה שוטר של המרחב, תקף אותו חזיתית, והצליח לדקור אותו כמה דקירות", סיפר. "השוטר ניסה להשתלט עליו ולעזרתו נחלצו שני אזרחים חרדים".

לדבריו, "הסביבה לא בהכרח סייעה לנו". הלוי הוסיף כי "נבדוק את מהלך השהות של המחבל בירושלים. אנחנו שבועיים לפני רמדאן, ושבוע לפני אירועים חשובים בירושלים, באווירה שהיא גם כך מתוחה".

זירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 13 במאי 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

בכלי התקשורת הפלסטיניים וברשתות החברתיות דווח כי הפצוע הוא שוטר המוכר לתושבי מזרח ירושלים כמי שמוצב באזור העיר העתיקה והר הבית דרך קבע. בשנים האחרונות, פורסמו כמה מקרים של עימותים וחילופי דברים בין כוחות הביטחון לפעילות פלסטיניות במסגד אל-אקצא, שבהם היה לכאורה מעורב.

על פי נתוני המשטרה, מדובר בפיגוע החמישי בעיר העתיקה בחודש האחרון. ביום ראשון, אישה פלסטינית ניסתה לדקור עוברי אורח באזור שער שכם בעיר העתיקה. היא נורתה ונתפסה, ולא היו באירוע נפגעים נוספים. פחות משבוע לפני כן, צעיר יהודי תושב ירושלים ניסה לבצע פיגוע דקירה במעבר חיזמא, שבמזרח העיר. הוא נורה ונהרג על ידי כוחות הביטחון במקום.

(עדכון ראשון: 13:22)

זירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 13 במאי 2017. רויטרס
שוטר בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully