וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומי נגד טראמפ: "הוא מקווה שיש הקלטות של השיחות ביניהם"

נשיא ארה"ב איים על ראש ה-FBI וצייץ כי "כדאי לו לקוות" שאין הקלטות של השיחות ביניהם, מקורביו של קומי אמרו: "זה יהיה מושלם אם יש כאלו". הרקע לעימות: דיווח על פיו טראמפ דרש מקומי בארבע עיניים "להישבע לו אמונים" וסורב

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

מקורב לראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי אמר אמש (שישי) לרשת NBC כי "הוא מקווה שיש הקלטות של השיחות בינו לבין הנשיא דונלד טראמפ. זה יהיה מושלם". הדברים נאמרו בתגובה לאיום של טראמפ, שצייץ כי "כדאי לקומי לקוות שאין 'הקלטות' של שיחותינו לפני שהוא מתחיל להדליף לתקשורת".

האיום של טראמפ הגיע לאחר דיווח ב"ניו יורק טיימס" כי טראמפ דרש מקומי "להישבע לו אמונים" ימים אחדים לאחר השבעתו לנשיאות, וסורב. בכך הוא למעשה רמז שיש בידיו הקלטות שתוכנן עשוי להביך את קומי, שפוטר ביום שלישי השבוע.

על פי הדיווח, מפיהם של מקורבים לקומי, טראמפ זימן את קומי לארוחת ערב בארבע עיניים, ובמהלכה שוחחו השניים על הבחירות. בשלב מסוים, לפי הדיווח, שאל הנשיא את ראש ה-FBI אם יהיה מוכן להישבע לו אמונים.

לדברי מקורבים לו, קומי סירב, אך אמר לטראמפ כי תמיד ינהג עמו בכנות – חרף העובדה שאינו "נאמן" במובן הפוליטי המקובל של משרות אמון בכירות. בשלב מאוחר יותר של הארוחה, נתבקש קומי בשנית להכריז על נאמנותו לטראמפ. שוב, לפי הדיווח, אמר קומי כי הוא יכול לתת לנשיא כנות, אך לא להישבע לו אמונים. הנשיא המשך ללחוץ, ושאל אם תהיה זו "נאמנות כנה", וקומי השיב שכן. בתוך כך, הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, החבר בוועדת המודיעין של הסנאט, אמר הערב כי קומי סירב להגיע לשימוע בוועדה בדלתיים סגורות על איומים בינלואמיים בשבוע הבא.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "אני לא יודע לגבי אנשי הקמפיין – אבל איני תחת חקירה"
טראמפ: עמדתי לפטר את ראש ה-FBI – בלי קשר להמלצות נגדו
הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 במאי 2017. רויטרס
ביקש "נאמנות כנה". טראמפ/רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר אתמול כי הנשיא לא דרש מקומי נאמנות אישית בשיחה בין השניים. "הנשיא רוצה נאמנות למדינה ולשלטון החוק", הבהיר ספייסר.

בבית הלבן טענו כי הדיווח לא נכון. בריאיון שהעניק אתמול טראמפ לרשת NBC, ציין גם הוא ארוחת ערב משותפת עם קומי, אך לא נשאל על נאמנות במהלכו. לא ברור אם שני הדיווחים עוסקים באותה הארוחה, אך לפי ה"ניו יורק טיימס", מסתמן שהייתה אחת כזו בלבד. "עמדתי לפטר אותו בכל מקרה, בלי קשר להמלצות של התובע הכללי וסגנו", אמר טראמפ בריאיון. האמירות של טראמפ עומדות בסתירה להצהרת הבית הלבן, שלפיה התובע הכללי וסגנו הם שהמליצו לפטר את קומי ובעקבות ההמלצה החליט טראמפ לקבל אותה.

"הייתה לי ארוחת ערב איתו, הוא רצה להישאר ראש FBI, ואז הוא אמר לי שאני לא תחת חקירה. שאלתי אותו אם זה אפשרי אם הוא יוכל לומר לי אם אני תחת חקירה והוא אמר לי 'אתה לא תחת חקירה'. אני אישית, לא יודע לגבי הקמפיין או אחרים", הוסיף טראמפ.

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
לפי הדיווחים, ביקש מימון לחקירת ההתערבות של רוסיה בבחירות. קומי/רויטרס

לפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים השבוע, קומי ביקש מימון וכוח אדם נוסף לחקירת הבולשת את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות, ימים אחדים לפני שהודח. קומי ביקש מסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין הגדלה משמעותית של המשאבים ובהמשך תדרך חברי קונגרס בנושא.

רוזנשטיין היה זה שחיבר את המזכר שבו פורטו הסיבות שבגינן הודח קומי, שלפי הנשיא כשל בחקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון. ב-FBI סירבו להגיב לדיווחים ודוברת משרד המשפטים מסרה כי הרעיון שלפיו קומי ביקש עוד מימון לחקירה "שגוי לחלוטין".

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully