וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: עמדתי לפטר את ראש ה-FBI – בלי קשר להמלצות נגדו

12.5.2017 / 0:37

בריאיון ל-NBC סתר הנשיא הצהרות קודמות של הבית הלבן. לדבריו, ג'יימס קומי אמר לו בארוחת ערב כי הוא לא תחת חקירה. במקביל, העיד מחליפו בשימוע בסנאט ואמר כי חקירת קשרי רוסיה-קמפיין טראמפ "משמעותית" ותימשך כסדרה

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (חמישי) בריאיון לרשת NBC: "עמדתי לפטר אותו (ג'יימס קומי) בכל מקרה, בלי קשר להמלצות של התובע הכללי וסגנו". האמירות של טראמפ עומדות בסתירה להצהרת הבית הלבן, שלפיה התובע הכללי וסגנו הם שהמליצו לפטר את קומי ובעקבות ההמלצה החליט טראמפ לקבל אותה.

"הייתה לי ארוחת ערב איתו, הוא רצה להישאר ראש FBI, ואז הוא אמר לי שאני לא תחת חקירה. שאלתי אותו אם זה אפשרי אם הוא יוכל לומר לי אם אני תחת חקירה והוא אמר לי 'אתה לא תחת חקירה'. אני אישית, לא יודע לגבי הקמפיין או אחרים", הוסיף טראמפ בריאיון שישודר במלואו הלילה.

במקביל, ראש הבולשת הפדרלית (FBI) בפועל אנדרו מקייב, מחליפו של ג'יימס קומי שפוטר השבוע, הבטיח היום בשימוע בסנאט לעדכן את חברי הקונגרס על כל ניסיון לעכב את חקירת הקשרים בין רוסיה לממשל טראמפ. מקייב הוסיף כי החקירה נמשכת כסדרה ושלא ניתן לעצור את אנשי ה-FBI מלעשות את עבודתם. מקייב סתר את טענות הבית הלבן שלפיהן עובדי הבולשת איבדו את אמונם בקומי. הוא טען כי לראש ה-FBI היוצא דווקא הייתה "תמיכה נרחבת" בתוך הסוכנות: "אני מעריך מאוד את המנהל קומי. יש בי כבוד גדול ליכולותיו הגבוהות ולהגינותו", אמר בשיחה עם ועדת המודיעין של הסנאט.

לקריאה נוספת:
ראש ה-FBI המודח: לא אבזבז זמן על החלטת טראמפ
הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן
לפני שפוטר: "ראש ה-FBI ביקש עוד משאבים לחקירת התערבות רוסיה"

ראש האף בי איי הזמני אנדרו מקייב מדבר בפניי הסנאט במהלך שימוע על חקירת קשרי הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לרוסיה, וושינגטון, 11 במאי 2017. רויטרס
מקייב בשימוע/רויטרס

מקייב התייחס גם לדיווחים לפיהם כמה ימים לפני שקומי פוטר בידי הנשיא טראמפ, הוא אמר למחוקקים כי הוא מעוניין במשאבים נוספים עבור הבולשת לחקירת מעורבות רוסיה במערכת הבחירות בשנה שעברה. לפי הדיווחים, קומי ביקש מסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין הגדלה משמעותית של המשאבים ובהמשך תדרך חברי קונגרס בנושא.

בהתייחס לדיווחים אלה ציין מקייב כי הוא מאמין של-FBI יש מספיק משאבים לחקור את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, ושלא היה מודע לאף בקשה למשאבים נוספים. "אם אתם מתכוונים לחקירת מעורבות רוסיה, אני סבור שיש לנו את המשאבים עבורה ואני יודע שתקצבנו את החקירה באופן הולם", אמר אנדרו מקייב למחוקקים בשימוע בסנאט.

רוזנשטיין היה זה שחיבר את המזכר שבו פורטו הסיבות שבגינן הודח קומי, שלפי הנשיא כשל בחקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון. ב-FBI סירבו להגיב לדיווחים ודוברת משרד המשפטים מסרה כי הרעיון שלפיו קומי ביקש עוד מימון לחקירה "שגוי לחלוטין".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 29 באפריל 2017. רויטרס
"קומי לא עשה עבודה טובה". טראמפ/רויטרס

אתמול בילה שלח קומי מכתב לעובדי הבולשת ובו כתב כי הוא אינו מתכוון "לבזבז זמן" על ההחלטה להדיחו. "מזמן חשבתי שהנשיא יכול לפטר את ראש ה-FBI מכל סיבה שהיא, וגם ללא סיבה כלל. אהיה בסדר, על אף שאתגעגע". עוד כתב קומי כי "בתקופות של זעזועים העם האמריקני צריך לראות את ה-FBI כסלע של יכולת, כנות ועצמאות. מה שהופך את עזיבת הארגון לקשה הוא האופי והאיכות של אנשיו, שיחד הופכים אותו לסלע הזה של אמריקה".

טראמפ אמר במהלך פגישתו עם שר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר בבית הלבן כי ראש ה-FBI "לא עשה עבודה טובה", ולפני כן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ימנה מחליף "שיעשה עבודה טובה יותר ויחזיר את היוקרה" של הבולשת. הוא גם תקף את הדמוקרטים, שביקרו בחריפות את המהלך שלו, וטען כי זאת צביעות מאחר שהם תמכו בהדחתו אחרי שהחליט לפתוח מחדש את חקירת קלינטון כמה ימים בלבד לפני הבחירות בנובמבר.

(עדכון ראשון: 19:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully