וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI המודח: לא אבזבז זמן על החלטת טראמפ

11.5.2017 / 6:55

במכתב ששלח ג'יימס קומי לחבריו ולאנשי הבולשת התייחס להחלטת טראמפ להדיח אותו מתפקידו. "הנשיא יכול לפטר את ראש ה-FBI מכל סיבה שהיא, וגם ללא סיבה כלל", כתב, "זה נעשה ואהיה בסדר"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי אמר כי הוא אינו מתכוון "לבזבז זמן" על ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להדיחו בזמן שהוא מנהל את חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות. במכתב ששלח לעובדי הבולשת ופורסם הלילה (חמישי) ברשת CNN, כתב קומי כי "מזמן חשבתי שהנשיא יכול לפטר את ראש ה-FBI מכל סיבה שהיא, וגם ללא סיבה כלל. אהיה בסדר, על אף שאתגעגע".

עוד כתב קומי כי "בתקופות של זעזועים העם האמריקני צריך לראות את ה-FBI כסלע של יכולת, כנות ועצמאות. מה שהופך את עזיבת הארגון לקשה הוא אופי ואיכות של אנשיו, שיחד הופכים אותו לסלע הזה של אמריקה".

קומי פוטר אתמול, בהחלטה שגרמה לטלטלה בגבעת הקפיטול. לטענת טראמפ והבית הלבן, ראש ה-FBI, שמונה על ידי הממשל הקודם של ברק אובמה והיה אמור להישאר בתפקידו עד 2023, הודח בשל התנהלות לקויה סביב חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון. גם במוסקבה התנערו מכל קשר להחלטה, והנשיא ולדימיר פוטין אמר כי היא לא תשפיע על היחסים הירודים ממילא.

עם זאת, גורם בקונגרס אמר כי כמה ימים לפני הפיטורים, קומי סיפר למחוקקים כי הוא ביקש מסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין משאבים נוספים כדי לחקור את הקשרים בין צוות הקמפיין של טראמפ לרוסיה. הטענות הללו חיזקו את החשד בקרב הדמוקרטים שלפיו הדחת ראש ה-FBI נועדה לפגוע בחקירה. במשרד המשפטים אמרו כי הדיווחים הללו "שגויים לחלוטין".

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
ממשיך הלאה. קומי/רויטרס

הנשיא, שנפגש אתמול עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, אמר כי קומי "לא עשה את עבודתו כהלכה". הוא האשים את הדמוקרטים בצביעות מאחר שאלו דרשו את פיטוריו לאחר שפתח מחדש את חקירת קלינטון כמה ימים לפני הבחירות. בבית הלבן האשימו את קומי "בביצוע זוועות" אחרי שלטענתם עקף את הממונים עליו במשרד המשפטים כשהודיע על סיום חקירת קלינטון - עוד תחת כהונת אובמה. עוד נמסר מהבית הלבן כי טראמפ שקל לפטר את קומי מאז יומו הראשון בתפקיד, וכי אין צורך בקיום חקירה עצמאית על רוסיה, כפי שדורשים הדמוקרטים.

על אף שחלק מחברי המפלגה הרפובליקנית הביעו תמיהה על תזמון הדחתו של קומי, בכירה התייצבו לצד טראמפ. מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל האשים את הדמוקרטים בכך "שהם מתלוננים על ראש FBI שהם בעצמם קראו להדיח". לדבריו, חקירה עצמאית תפגע בחקירות המתקיימות בקונגרס, בהן זו בוועדת המודיעין בסנאט. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר בריאיון לרשת פוקס כי פיטורי קומי הם "לחלוטין בתחום סמכותו ותפקידו של הנשיא" וכי אין צורך בחקירה עצמאית ונפרדת.

היום יתקיים שימוע בוועדת המודיעין של הסנאט, שבו היה אמור להשתתף קומי. במקומו, יופיע מחליפו בפועל, אנדרו מק'קבי, ששמו עלה כמחליף קבוע אפשרי. קומי זומן להעיד בדיון בשבוע הבא, אולם לא ברור אם אכן יופיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 במאי 2017. רויטרס
החלטה שנויה במחלוקת. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully