וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שפוטר: "ראש ה-FBI ביקש עוד משאבים לחקירת התערבות רוסיה"

10.5.2017 / 21:17

בארה"ב דווח כי קומי ביקש הגדלה ניכרת במימון ובכוח האדם לחקירת קשרי מוסקבה וקמפיין טראמפ, ועדכן בכך חברי קונגרס, בטרם פוטר. הבית הלבן: "טראמפ שקל לפטר אותו מהיום הראשון בשל מעשי זוועה שביצע"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי ביקש מימון וכוח אדם נוסף לחקירת הבולשת את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות, ימים ספורים לפני שהודח על ידי דונלד טראמפ - כך דיווחו הערב (רביעי) כלי תקשורת אמריקניים. לפי הדיווחים, קומי ביקש מסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין הגדלה משמעותית של המשאבים ובהמשך תדרך חברי קונגרס בנושא.

רוזנשטיין היה זה שחיבר את המזכר שבו פורטו הסיבות שבגינן הודח קומי, שלפי הנשיא כשל בחקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון. ב-FBI סירבו להגיב לדיווחים ודוברת משרד המשפטים מסרה כי הרעיון שלפיו קומי ביקש עוד מימון לחקירה "שגוי לחלוטין". מחר היה קומי אמור להופיע בשימוע בסנאט, אולם מחליפו יגיע במקומו. ועדת המודיעין של הסנאט זימנה את קומי לדיון ביום שלישי הבא בדלתיים סגורות, אולם לא ברור אם הוא יגיע.

שרה האקבי סנדרס, ממלאת מקום דובר הבית הלבן, מסרה כי טראמפ "שקל לפטר את קומי מהיום הראשון בתפקיד" אחרי שביצע "מעשי זוועה כשעקף את שרשרת הפיקוד". לדבריה, "הנשיא איבד בחודשים האחרונים את אמונו בקומי. משרד המשפטים איבד בו את האמון. חברי קונגרס בשתי המפלגות איבדו בו את האמון. הנשיא קיבל את המלצת סגן התובע הכללי". היא דחתה את הצורך במינוי תובע מיוחד לחקירה הנוגעת למעורבות הרוסית.

לקריאה נוספת על הטלטלה בבית הלבן
חושף פרשת "ווטרגייט": "פיטורי קומי - טיוח שחייבים לחקור"
טראמפ: נחליף את ראש ה-FBI – במישהו שיחזיר לו את הכבוד

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
היה מתוסכל מהתקדמות החקירה. קומי/רויטרס

שני גורמים רשמיים אמרו לניו יורק טיימס כי בתדרוך לחברי הקונגרס אמר ראש ה-FBI המודח כי הוא מתוסכל מהמשאבים שהוקצו לחקירת ההתערבות של רוסיה בבחירות. לפני שבועיים נכנס רוזנשטיין לתפקידו, ומתוקף כך משמש אחראי על החקירה - התובע הכללי ג'ף סשנז חילץ את עצמו מהחקירה בשל קשריו עם מוסקבה. במקום קומי, ישתתף בשימוע שיתקיים מחר בקונגרס מחליפו בפועל אנדרו מק'קייב. בבית הלבן מסרו כי החיפושים אחרי מחליף קבוע החלו.

טראמפ אמר במהלך פגישתו עם שר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר בבית הלבן כי ראש ה-FBI "לא עשה עבודה טובה", ולפני כן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ימנה מחליף "שיעשה עבודה טובה יותר ויחזיר את היוקרה" של הבולשת. הוא גם תקף את הדמוקרטים, שביקרו בחריפות את המהלך שלו, וטען כי זאת צביעות מאחר שהם תמכו בהדחתו אחרי שהחליט לפתוח מחדש את חקירת קלינטון כמה ימים לבד לפני הבחירות בנובמבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 במאי 2017. רויטרס
מגן על החלטתו. טראמפ/רויטרס

לטענת הדמוקרטים, העיתוי של פיטורי קומי עתה, חודשים רבים לאחר הבחירות ותום הפרשה, הוא בעייתי. הדמוקרטים בסנאט, ובראשם צ'אק שומר, קוראים לניהול חקירה עצמאית של קשרי טראמפ ורוסיה, אולם מנהיגי הרוב הרפובליקני דוחים זאת. למרות זאת, גם בשורות הרפובליקנים נמתחה ביקורת על התזמון, והסנאטור הבכיר בוב קורקר אמר הערב כי "הדרך הטובה ביותר" עבור טראמפ היא להציע מועמד לראשות ה-FBI שיזכה לתמיכה דו-מפלגתית.


(עדכון ראשון: 19:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully