וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נחליף את ראש ה-FBI – במישהו שיחזיר לו את הכבוד

נשיא ארה"ב הגן על החלטתו השנויה במחלוקת, ואמר כי מחליפו של קומי "יעשה עבודה טובה יותר". לדבריו, "הדמוקרטים אמרו עליו דברים נוראיים, ועכשיו הם משחקים אותה עצובים". לפני פגישת טראמפ ולברוב, בקרמלין הבהירו: "אין לנו קשר להדחה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגן היום (רביעי) על החלטתו השנויה במחלוקת להדיח את ראש ה-FBI ג'יימס קומי, ואמר כי "מחליפו יעשה עבודה טובה יותר ויחזיר לו את הכבוד". טראמפ כתב עוד בחשבון הטוויטר שלו כי "הדמוקרטים אמרו עליו דברים נוראיים, ועכשיו הם משחקים אותה עצובים".

"קומי איבד את האמון של כמעט כולם בוושינגטון, רפובליקנים ודמוקרטים", כתב טראמפ. "כשהדברים יירגעו, הם יודו לי!". דמוקרטים רבים זעמו על קומי בשנה שעברה, אחרי שהודיע על פתיחתה מחדש של חקירת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ימים ספורים לפני הבחירות. טראמפ נימק את החלטתו, שעליה שמע קומי דרך הטלוויזיה, בניהול חקירתה של שרת החוץ לשעבר, שנסגרה ללא הליך פלילי נגדה.

לקריאה נוספת בנושא
עדיין לא ניקסון: פיטורי ראש ה-FBI – מים קרים על חקירת טראמפ
אחרי פיטורי ראש ה-FBI - טראמפ ייפגש עם שר החוץ הרוסי
חשב שזו מתיחה משעשעת: ראש ה-FBI שמע על פיטוריו בטלוויזיה

פגישת דונלד טראמפ ומלקולם טרנבול, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
דוחה את כל הביקורת נגדו. טראמפ/רויטרס

קומי עמד בראש חקירת הקשרים של ממשל טראמפ ורוסיה, ותזמון החלטתו של הנשיא עוררה תהיות גם בקרב מפלגתו הרפובליקנית. מהקרמלין נמסר כי "אין להם קשר לכך" והביעו תקווה כי המהלך לא ישפיע על היחסים בין מוסקבה לוושינגטון. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב נפגש עם עמיתו רקס טילרסון ובהמשך גם עם טראמפ.

לפני תחילת הפגישה עם עמיתו, נשאל לברוב על פיטוריו של קומי, ואמר בבדיחות: "באמת? הוא פוטר?". פגישתו עם טראמפ תהיה הראשונה של נשיא ארצות הברית עם גורם רשמי רוסי מאז הושבע לתפקידו בינואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בוושינגטון, 10 במאי 2017. רויטרס
טילרסון ולברוב, היום/רויטרס

אחרי ההדחה, מנהיג הדמוקרטים בסנאט, סנאטור צ'אק שומר, הפציר ברוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי, למנות תובע מיוחד לבדיקת קשרי טראמפ ורוסיה. הוא הוסיף כי אם לא יעשה כן, לציבור האמריקני תהיה "הזכות לחשוד" במניעים לפיטוריו של קומי. לדבריו, "הדרך היחידה שבה לעם האמריקני תהיה אמונה בחקירה, היא אם יוביל אותה תובע עצמאי וחסר מורא".

עם פיטוריו של קומי, שהיה בעבר חבר המפלגה הרפובליקנית ומונה על ידי הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה ב-2013 לתקופת כהונה בת עשר שנים, נכנס לתפקידו באופן זמני אנדרו מק'קייב. הבית הלבן מסר כי החיפושים אחרי ראש FBI חדש החלו באופן מידי. המינוי יידרש לקבל את אישור הסנאט.

פיטוריו הגיעו יממה אחרי שימוע בסנאט של סגנית התובעת הכללית לשעבר סאלי ייטס ושל ראש קהילת המודיעין לשעבר ג'יימס קלאפר. ייטס אמרה כי היא הזהירה את הבית הלבן ב-26 בינואר מפני מינויו של מייקל פלין לתפקיד היועץ לביטחון לאומי מאחר שהוא לא מסר אמת בנוגע לפגישתו עם שגריר רוסיה בוושינגטון במהלך קמפיין הבחירות. טראמפ פיטר אותו שבועיים וחצי לאחר מכן, אולם הוא עדיין מגן על החלטתו למנות אותו.

(עדכון ראשון: 14:24)

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
סיים את תפקידו מוקדם מהצפוי. קומי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully