וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוי תמוה: אחרי פיטורי ראש ה-FBI - טראמפ ייפגש עם שר החוץ הרוסי

10.5.2017 / 9:30

לוח הזמנים של הנשיא פורסם כמה שעות אחרי ההודעה הפתאומית על פיטוריו של ג'יימס קומי, האדם שהיה אחראי על חקירת הקשר בין קמפיין טראמפ לרוסיה. הפגישה בין השניים, הראשונה בדרג זה, תיערך בחדר הסגלגל ולא תהיה פתוחה לתקשורת

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

יום אחרי שפיטר את ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי, האמון על חקירת הקשר בין רוסיה לקמפיין דונלד טראמפ, ייפגש היום (רביעי) נשיא ארצות הברית עם הדיפלומט הרוסי הבכיר, שר החוץ סרגיי לברוב – כך עולה מלוח הזמנים שלו שפורסם שעות אחדות אחרי ההודעה על פיטורי קומי.

הפגישה תיערך בשעה 17:30 (שעון ישראל) בחדר הסגלגל ולא תהיה פתוחה לתקשורת. לברוב תכנן להגיע לוושינגטון היום ולהיפגש עם מקבילו, שר החוץ רקס טילרסון, כדי לשוחח על סוגיות הקשורות באוקראינה ובסוריה.

לצד המתיחות בין וושינגטון למוסקבה, הפגישות עם לברוב באות ברקע השיח המחודש על התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ופיטוריו של ראש הבולשת ג'יימס קומי הלילה. הבית הלבן הודיע הלילה כי קומי, האיש שהיה אחראי לחקירת הבולשת בגין החשדות שכמה מאנשי צוות הקמפיין של טראמפ קשרו קשרים עם רוסיה במהלך המרוץ לנשיאות.

לקריאה נוספת:
חשב שזו מתיחה משעשעת: ראש ה-FBI שמע על פיטוריו בטלוויזיה
ראש ה-FBI: "המחשבה שאני השפעתי על הבחירות מעוררת בחילה"
היועץ הבכיר לשעבר דורש חסינות כדי להעיד על קשרי טראמפ ורוסיה

רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, 12 באפריל 2017. רויטרס
ייפגש גם עם טראמפ. טילרסון ולברוב/רויטרס

ממשל טראמפ טען כי פיטורי קומי קשורים בהתנהלותו בחקירת פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. אך בכירים דמוקרטים סברו כי טענה זו מגוחכת, טענו לניסיון טיוח של החקירה ואף השוו בין פיטורי ראש ה-FBI לפיטורים בפרשת ווטרגייט.

במכתב רשמי של סגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, הוא נימק את הצורך לפטר את קומי. "אני לא יכול להגן על האופן בו הוא התנהל, ואני לא מבין את הסירוב שלו לקבל את הדעה הרווחת שהוא טעה. כמעט כולם מסכימים שהוא עשה טעויות רציניות, זה אחד הדברים שעליהם מסכימים אנשים עם השקפות שונות", כתב.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, הפציר בסגן התובע הכללי למנות תובע מיוחד לבדיקת קשרי טראמפ ורוסיה, וכי אם לא יעשה כן, לציבור האמריקני תהיה "הזכות לחשוד" במניעים לפיטוריו של קומי. לדבריו, "הדרך היחידה שבה לעם האמריקני תהיה אמונה בחקירה, היא אם יוביל אותה תובע עצמאי וחסר מורא". הנשיא טראמפ הגיב על כך בחשבון הטוויטר שלו: "צ'אק שומר הבכיין הצהיר לאחרונה שאין לו אמון יותר בג'יימס קומי, וכעת הוא מתרעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
פוטר בשל התנהלותו בפרשת המיילים. קומי/רויטרס

ביום שני העידה סאלי ייטס, לשעבר ממלאת מקום התובעת הכללית של ארצות הברית, בשימוע דרמטי בסנאט על הקשרים של הממשל עם רוסיה. היא אמרה כי היא התריעה בפני הבית הלבן, עם השבעתו של טראמפ בחודש ינואר, כי מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי דאז, עשוי "להיסחט בידי הרוסים". עדותה העלתה שוב לכותרות את הקשים בין טראמפ לרוסיה.

בתוך כך, פורסם היום ב-CNN כי משרד התובע במדינת וירג'יניה בארצות הברית זימן בשבועות האחרונים לשימוע לפני הגשת כתב אישום כמה מעמיתיו לעבודה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין. על פי הדיווח, מדובר בכמה בני אדם שעבדו עם פלין לאחר שאולץ לפרוש בשנת 2014 מסוכנות המודיעין במשרד ההגנה.

פגישת דונלד טראמפ ומלקולם טרנבול, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
ייחס את המהלך להתנהלות קומי בפרשת המיילים של קלינטון. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully