וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושף פרשת "ווטרגייט": "פיטורי קומי - טיוח שחייבים לחקור"

יעקב אילון

10.5.2017 / 18:22

קארל ברנסטין, העיתונאי היהודי שחשף את הפרשה שהובילה להתפטרות הנשיא ניקסון, אומר בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון כי החלטת טראמפ לפטר את ראש ה-FBI "תקשה לגלות את טיב היחסים" בין אנשי הקמפיין למוסקבה. הריאיון המלא במגזין סופ"ש

צילום ווידאו: יותם רונן, ניב אהרונסון

הדחתו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי בידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היא טיוח שיקשה על החוקרים לגלות את הקשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין שלו – כך אומר קארל ברנסטין, חושף פרשת "ווטרגייט" שהובילה להדחת הנשיא ריצ'רד ניקסון, בריאיון מיוחד לוואלה! TALK עם יעקב אילון, שיפורסם במלואו במגזין סוף השבוע.

לדברי ברנסטין, העיתונאי היהודי שיחד עם בוב וודוורד מ"וושינגטון פוסט" חשף את הפרשה ב-1972, "על אף שאין כאן בהכרח עבירה במובן החוקי, זה טיוח של הבית הלבן, של עובדי קמפיין הבחירות של טראמפ ובקרב אלו שפועלים בארגון שלו, באופן שמקשה מאוד על החוקרים לגלות מה היו היחסים בין אנשי הקמפיין לרוסים".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: נחליף את ראש ה-FBI – במישהו שיחזיר לו את הכבוד
עדיין לא ניקסון: פיטורי ראש ה-FBI – מים קרים על חקירת טראמפ
במהלך חקירות קשריו לרוסיה: טראמפ פיטר את ראש ה-FBI

ג'יימס קומי ודונלד טראמפ. רויטרס, עיבוד תמונה
סערה חדשה בבית הלבן. קומי וטראמפ/עיבוד תמונה, רויטרס

ברנסטין הוסיף כי "איננו יודעים מספיק על מקורות המימון של טראמפ. הוא מתחמק ונמצא בניגוד עניינים שאולי או לא מעורבים בהם רוסים, אוליגרכים רוסים, תומכי רוסיה, יוצאי רוסיה, מדינות שכנות שבעבר היו חלק מחבר המדינות ועכשיו הן מדינות עצמאיות. עלינו לברר הרבה יותר. בוודאי מה שקרה ב-24 השעות האחרונות יוצר את הרושם של טיוח נוסף".

טראמפ הודיע על המהלך המפתיע במהלך הלילה, ולקומי נודע על כך רק מהטלוויזיה. טראמפ נימק זאת בכך שהוא כשל בחקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון, אולם העיתוי שבחר הנשיא - במהלך החקירה שניהל ה-FBI על קשרי מקורבי טראמפ למוסקבה - עורר תהיות רבות. לדברי טראמפ, גם הדמוקרטים תמכו בכך, ומחליפו של קומי ישיב לבולשת את "הכבוד ויעשה עבודה טובה יותר".

פיטוריו של ראש ה-FBI הגיעו כמה שעות לפני פגישת שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון ועם טראמפ. זאת הפגישה הראשונה של טראמפ עם גורם רוסי רשמי מאז הושבע לתפקידו בינואר. הנשיא הבטיח במהלך קמפיין הבחירות לפעול לשיקום היחסים עם מוסקבה, אך מאז נכנס לבית הלבן הם הדרדרו, בעקבות המתקפה הכימית של צבא סוריה.

(הריאיון צולם בבית הספר לתקשורת על שם סמי עופר במרכז הבינתחומי הרצליה)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לא לשימוש!!!. אסור להשתמש
ברנסטין ואילון בריאיון לוואלה! TALK/אסור להשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully