וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אני לא יודע לגבי אנשי הקמפיין – אבל איני תחת חקירה"

12.5.2017 / 2:30

בריאיון לרשת NBC אמר הנשיא האמריקני כי שאל את ראש ה-FBI שפוטר, ג'יימס קומי, אם חוקרים אותו אישית על קשריו עם רוסיה והובהר לו שלא. לדבריו, "מעולם לא ביקשתי ממנו לסגת מהחקירה, אני רוצה לדעת אם הייתה בעיה בבחירות"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הלילה (שישי) בהרחבה לפיטוריו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, ואמר כי קומי אמר לו בשלוש הזדמנויות שונות שאינו תחת חקירה, כפי שציין במכתב הפיטורים. בראיון ללסטר הולט ברשת NBC, אמר כי השניים דיברו פעם אחת פנים אל פנים במסגרת ארוחה משותפת, ופעמיים נוספות בטלפון. "שמעתי זאת גם מאחרים. הייתה לי ארוחת ערב איתו כי הוא רצה להישאר בתפקידו. אמרתי לו שנראה מה יהיה, ואז הוא אמר לי שאיני תחת חקירה, דבר שידעתי בכל מקרה. אני לא יודע לגבי אנשים מהקמפיין או אחרים, אבל אני לא תחת חקירה".

"מעולם לא ביקשתי ממנו לסגת מהחקירה", הוסיף. לדבריו, "אני רוצה לדעת אם הייתה בעיה בבחירות בנוגע לרוסיה. רציתי שזה יקרה, ורציתי שגם יהיה ראש FBI בעל יכולות, והוא לא. אני רוצה מישהו שהולך לעשות עבודה נהדרת. אנחנו כעת מסתכלים עם מועמדים נהדרים. זה מה שאנחנו רוצים עבור ה-FBI".

לקריאה נוספת:
הדובר שהתחרפן והשיגעון של טראמפ: הפיטורים שהסעירו את הבית הלבן
שר בכיר: "אם נתניהו ימרח את טראמפ - זה עשוי להיגמר לא טוב"
ראש ה-FBI המודח: לא אבזבז זמן על החלטת טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 במאי 2017. רויטרס
"אני רוצה לדעת אם הייתה בעיה בבחירות". טראמפ/רויטרס

באמירה שעוררה הדים בארצות הברית הצהיר טראמפ כי תכנן לפטר את קומי בכל מקרה, ללא קשר להמלצותיהם של התובע הכללי ג'ף סשנז וסגנו רוד רוזנשטיין. זאת, על אף שההצהרה עומדת בסתירה לגרסה הראשונית של הבית הלבן, לפיה רוזנשטיין המליץ לטראמפ לבצע את המהלך, ואילו הנשיא רק קיבל את ההמלצה. אתמול פורסם ב"וושינגטון פוסט" כי רוזנשטיין איים להתפטר משום שהמהלך הוצג בתקשורת כיוזמה שלו.

"התכוונתי לפטר אותו בכל מקרה. הוא המליץ, אני מכבד אותו. הוא בחור טוב. אבל בלי קשר, הייתי מפטר את קומי, בידיעה שאין זמן טוב לעשות זאת. כשהחלטתי לעשות זאת, אמרתי לעצמי, הדבר הזה של טראמפ ורוסיה זה סיפור מומצא, זה תירוץ. הם היו צריכים לנצח בבחירות כי הם התחילו עם יתרון בחבר האלקטורים. זה התירוץ להפסד שלהם בבחירות", אמר. "אני אוהב את ה-FBI, ככל שזה נוגע אלי, אני רוצה שהחקירה תנוהל כראוי. אמרתי לעצמי שלמרות שאולי זה יבלבל אנשים, אולי זה יאריך את החקירה, אבל אני צריך לעשות את מה שנכון לעם האמריקני. הוא לא האיש הנכון לתפקיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
"הייתי מפטר אותו בכל מקרה". קומי/רויטרס

כשנשאל בריאיון ל-NBC אם הוא לא חושב שמעשיו משגרים מסר שיהיה בו משום אפקט מצנן למחליפו של קומי בנוגע לחקירת הקשר הרוסי, השיב הנשיא: "לא, אנחנו צריכים להגיע לשורש העניין, אם רוסיה השפיעה על הבחירות אני רוצה לדעת על כך. אם רוסיה או כל אחד אחר רוצה להתערב זה דבר נורא, אני רוצה לוודא שזה לא יקרה שוב".

בנוגע לפיטוריו של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, אמר טראמפ: "לדעתי הוא אדם טוב מאוד. הוא גנרל". הוא נשאל מדוע חלפו 18 יום מרגע שנודע המידע על קשריו של פלין עם רוסיה ועד שפוטר והשיב כי "היועצים שלי בבית הלבן באו אלי, היו שתי פגישות, בסוף פיטרנו אותו אבל בגלל סיבה אחרת, כי אמר משהו לסגן הנשיא שלא היה נכון. לא ידעתי שהוא קיבל כסף מהרוסים אבל אולי אובמה ידע, כי היה לו סיווג ביטחוני מטעם ממשל אובמה. הכי גבוה שיש. זה לא הוגן שהתקשורת לא מדברת על זה".

הוא נשאל אם הוא עצמו מושקע כספית ברוסיה וטען כי "אין לי שום השקעות ברוסיה. אין לי שם לא הלוואות ולא כלום". על פגישתו אתמול עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר: "כשדיברתי עם פוטין, הוא שאל האם אפגש אם לברוב. למה שאגיד לא? היה לנו דיון על סוריה, על אוקראינה, אולי הדיון הזה יגרום לכך שפחות אנשים ייהרגו ויהיה שלום. זה דבר טוב, לא דבר רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully