וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הורי הנער מחדרה שוחררו בזכות תמונה משפחתית בים

שלומי גבאי

12.5.2017 / 11:40

תיעוד משפחת בן ה-14 שהוחזק בביתו שנים רבות והורחק ממערכת החינוך, הביא לשחרור הוריו ממעצר. בתמונה שהציגה אחותו בת ה-24 למשטרה נראים בני המשפחה משתעשעים בחול, ואנשי הרווחה התרשמו מכישוריו המתמטיים ומשנינותו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

הורי הנער בן ה-14 שעוכבו אתמול (חמישי) לחקירה בחשד להזנחתו במשך שנים והשארתו בדירתם בחדרה תוך הרחקתו ממסגרות לימודיות, שוחררו בעקבות תיעוד משפחתי בחוף הים שהציגה אחותו בת ה-24 למשטרה - כך נודע לוואלה! NEWS. האחות הגיעה מיוזמתה להעיד במשטרה לאחר ששמעה את הדיווחים בכלי התקשורת. לדברי האחות, המתגוררת בנתניה, "ההורים שלי טיפלו באחי כמו שצריך כי הוא סבל מבעיות רפואיות".

בתמונה המשפחתית בים, נראים בני המשפחה ובהם גם הנער, מבלים בחוף בנתניה ומשחקים בחול. היא צולמה במהלך השנים האחרונות, והאחות שללה כל אפשרות של כליאה או התעללות באחיה. החוקרים, שהאזינו לעדותה על המתחולל בבית המשפחה בשכונה אולגה ד' בחדרה במשך שעה וחצי, מצאו אותה אמינה והחליטו שלא לעצור את ההורים. לדברי גורמים המקורבים לפרטי האירוע, במפגש הדרמטי שנערך בין ההורים לבנם מיד לאחר חקירתם, התפרק האב בבכי קורע לב על מיטתו. להורים אושר לבקר את בנם היום ומחר למשך שלוש שעות בכל פעם בליווי אנשי הרווחה של העירייה.

עוד בנושא:
נער מתחת לרדאר: הרשויות לא הבחינו בבן 14 שחי כל חייו בבידוד
ההורים שוחררו - ויורחקו מבנם: כך נראה הבית שבו הוחזק בן ה-14
חשד להזנחה קשה: הורים בחדרה החזיקו בבידוד את בנם בן ה-14 מאז שנולד

המבנה שבו לפי החשד הוחזק בן ה14 בחדרה בתנאי הזנחה חמורה 11 במאי 2017. שלומי גבאי
המבנה שבו התגורר הנער בחדרה/שלומי גבאי

חוקר מיוחד מטעם משרד הרווחה ואנשי מחלקת הרווחה של עיריית חדרה, כמו גם אחיות בית החולים שסועדות את הנער, נדהמו מכישורי המתמטיקה שהציג במהלך בדיקתו. בין היתר הוצגו בפניו תרגילים והנער פתר אותם בקלות, ואף היה שנון בשיחות עמם.

על פי הרישומים שנבדקו, הילד רשום בקופת החולים "מכבי" בסניף נתניה ולאחרונה אף ביקר במרפאה ביחד עם שאר בני משפחתו. מחקירת המשטרה עולה כי עד לפני כשנה האב עבד בחברת ניקיון ולאחר שחלה הידרדרות במצבו הרפואי נתמך על ידי הביטוח הלאומי. בין היתר עסק האב באיסוף ברזל ובקבוקים. למרות הדברים, עד כה טרם אותרה האחות הגדולה במשפחה, בת 35. גורמי מקצוע שבחנו את בני המשפחה תרשמו כי היחסים ביניהם אינם קרובים במיוחד ובעיריית חדרה הצמידו מלווה למשפחה, אולם בשלב זה ההורים מסרבים לקבל כל סיוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הבית בו הוחזק במשך 12 שנה נער בן 14 בחדרה, 11 במאי 2017. שלומי גבאי
"מעולם לא ראיתי דבר כזה". בית המשפחה/שלומי גבאי

מפרטי החקירה הראשוניים אמש עלה כי בכניסה לבית הקימו ההורים מעין מבנה ארעי שבו שהה הנער אחת לשבועיים. כמו כן, ההורים סגרו את כלל החלונות והדביקו על הקירות אסבסט ופסולת, כדי שאור השמש לא יחדור לבית. בפועל, הבית, ובו שלושה חדרים, כולו היה מוחשך. "מעולם לא ראיתי דבר כזה", סיפר הפקח איציק בוזגלו מהעירייה, שהיה מהצוות הראשון לפגוש במשפחה. "הריח שהיה במקום היה ממש בלתי נסבל. אי אפשר להאמין שהילד גדל בתנאים האלה".

הנער סיפר לעובדות הסוציאליות כי הוא והוריו היו לנים יחד במיטה זוגית בבית, ושגם הם מיעטו לצאת מהמבנה. השכנים סיפרו כי מפעם לפעם ראו את האב יוצא מהבית בשעות הערב לדקות ספורות וממהר לשוב פנימה. הם העידו גם כי ראו את ההורים מוציאים את הנער בשעות הלילה המאוחרות לפרק זמן של חצי שעה בלבד.

הנער, שנמצא בשעות הצהריים, הועבר לבית החולים הלל יפה בחדרה. הוא עבר סדרת בדיקות בבית החולים, אושפז במחלקת ילדים ומצבו טוב. בהתאם להמלצה הרפואית הפסיכיאטרית יוחלט על המשך הטיפול בו ,ואם יהיה צורך יוצא צו חירום לסידורו במסגרת אלטרנטיבית עם שחרורו מבית החולים.

(עדכון ראשון: 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully