וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: בוטלה בניית טיילת על קרקע פלסטינית פרטית

12.5.2017 / 13:01

בעלות של כחצי מליון ש"ח ועל קרקע פרטית, משרד התיירות פתח במכרז על הקמת טיילת סמוך לבית אל. לאחר הפרסום ובעקבות פניית "שלום עכשיו" - המכרז בוטל. "מקרה חמור במיוחד", מסר הארגון

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
משרד התיירות אישר את הפרויקט בדצמבר 2013. שכונת גבעת האולפנה בבית אל/יותם רונן

מכרז שפרסמה החברה הממשלתית לתיירות על בניית טיילת באתר "חלום יעקב" הסמוך לבית אל, על קרקע פלסטינית פרטית, בוטל לאחרונה לאחר פרסומו בוואלה! NEWS. המכרז, שפורסם בסכום של כ-471 אלף שקלים, בוטל לאחר שארגון "שלום עכשיו" פנה ליועץ המשפטי לממשלה וליועץ המשפטי של משרד התיירות.

הפרוייקט הוצע על ידי מועצת בית אל, ואושר על ידי משרד התיירות ומשרד האוצר כבר בדצמבר 2013. מהות התוכנית היא "פיתוח נופי תיירותי" באתר "חלום יעקב" - אתר תיירות ארכיאולוגי הממוקם כ-500 מטרים משכונת גבעת האולפנה, שפונתה ב-2012 בעקבות פסיקת בג"ץ. באזור ישנו סלע עתיק, המנציח לפי המסורת את חלומו המקראי של יעקב אבינו, מצפור, מערות קבורה ועץ אלון עתיק בן כאלף שנה. התכנית כללה ריצוף רחבות, שבילי הליכה, רמפות פלדה וספסלי ישיבה שיחברו בין הממצאים השונים באתר, ולשם כך נדרשו בעלי מקצוע שונים לביצוע הפרויקט.

עוד בנושא
חרף הביקורת: ישראל מקדמת בניית טיילת על קרקע פלסטינית פרטית
דובר צה"ל על סרטון "בצלם": "פרובוקציה מנותקת מהמציאות"
חרף צו ההריסה: נחנך פרויקט שימור המעיין שלא קיים בשומרון

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
ממוקם סמוך לגבעת האולפנה. בית אל, יוני 2012/עומר מירון

עם פרסום הידיעה על המכרז באוקטובר 2016, אמר לוואלה! NEWS ראש מועצת בית אל, שי אלון, כי לא מדובר בטיילת אלא ב"שיפור קוסמטי" בלבד של אתר "חלום יעקב". "המקום מקודש לשלוש הדתות והמועצה מבקשת לשפר מעט את חוויית הביקור לאלפי המבקרים המגיעים לאתר בשנה מכל העולם. המקום נמצא בתוך תחום השיפוט של המועצה המקומית בית אל, וממילא בתחום אחריותה". אלא שלפי "שלום עכשיו", מדובר בקרקע פלסטינית פרטית, הנמצאת מחוץ לתחום השיפוט של בית אל, ושייכות לכפר הפלסטיני דורא אל-קרא.

מיד לאחר חשיפת המכרז, פנה הארגון באמצעות עורכת הדין מוריה שלומות ליועץ המשפטי לממשלה וליועץ המשפטי של משרד התיירות בדרישה לבטל את המכרז. במכתבה נכתב כי "לפי מידע רשמי שהועבר למרשתי מהמנהל האזרחי, מדובר בקרקע פרטית פלסטינית הרשומה בטאבו, מחוץ לתחום השיפוט של ההתנחלות בית אל".

עוד צוין במכתב, כי לפני כשנתיים פונתה סככת תצפית שנבנתה גם היא על קרקע פלסטינית פרטית במקום, והפינוי נעשה רק לאחר איום בנקיטת הליכים משפטיים על ידי ארגון "יש דין". שלומות ביקשה שתיפתח חקירה שתבחן כיצד אושרו המכרז והתקציב לבנייתו העומד על סך של 471,640 שקל. כמו כן, דרשה שלומות לבטל את המכרז הבלתי חוקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פעילי שלום עכשיו ומרצ ליד מאחז הבלאדים, 28 באפריל 2017. שלום עכשיו, צילום מסך
מבקשים לפתוח חקירה בנושא. פעילי "שלום עכשיו", אפריל 2017/צילום מסך, שלום עכשיו

לפי "שלום עכשיו", הודיע היועץ המשפטי של משרד התיירות כי החליט לבטל את המכרז, והגיב לפנייתם: "הריני להודיעך, כי לאחר בדיקה ובירור של הנושא, הוריתי על ביטול המכרז לביצוע עבודות הטיילת הנופית באתר חלום יעקב בבית אל".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר: "זה מקרה חמור במיוחד, שבו רשות ממשלתית רשמית יוזמת ומממנת פרויקט שגוזל קרקע מבעליה החוקיים. אנו נמשיך ונעמוד על כך שהאחראים יועמדו לדין. בלי חקירה והעמדה לדין של האחראים לגזל הקרקעות המתמשך בגדה, המדינה לא יכולה לרחוץ בניקיון כפיה ולומר שהיא אינה אחראית לגזל. כשאין כל אכיפה, לא פלא שראש מועצת בית אל לא נרתע מלהודות בפני הכתבים כי המועצה היא זאת שעומדת מאחורי הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully