וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף צו ההריסה: נחנך פרויקט שימור המעיין שלא קיים בשומרון

10.5.2017 / 12:55

המועצה האזורית שומרון חנכה אתר הנצחה לזכרו של איל יפרח, אחד משלושת הנערים שנרצחו בגוש עציון ב-2014, אף שבמקום כלל לא נמצא מעיין. את הפרויקט מימן משרד המשפטים, מבלי שהבנייה קיבלה את האישורים הנדרשים בחוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שכחו לשים גם את הלוגו של משרד המשפטים". אתר הבנייה ברחלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרויקט שימור מעיין אייל בהתנחלות רחלים שבשומרון נחנך ביום העצמאות – אף שבנייתו אינה חוקית, ובמקום כלל לא קיים מעיין. נגד הבנייה באזור הוצא צו הפסקת עבודה וצו הריסה, אולם העבודות במקום המשיכו והושלמו בסיועה של המועצה האזורית שומרון.

כפי שפורסם לפני כמה שבועות בוואלה! NEWS, את הפרויקט מימן משרד המשפטים מקרן העיזבונות והקצה עבורו 115 אלף שקלים. זאת כאמור, למרות שאין מעיין ברחלים, והבנייה באזור לא קיבלה את האישורים הנדרשים בחוק והינה מחוץ לתחומי ההתנחלות. בעקבות הפרסום הוציא המנהל האזרחי צו הפסקת עבודה באזור ולאחרונה הוחלט על הוצאת צו הריסה – מה שלא הפריע להשקתו של המתחם.

העבודות במקום נועדו לבניית אתר הנצחה לזכרו של איל יפרח, שנרצח יחד עם הנערים גיל-עד שער ונפתלי פרנקל על יד מחבלים באזור גוש עציון ב-2014. העבודה על האתר הושלמה והוא כולל בריכה מלאכותית, ריצוף סביב האתר וסלע שעליו הוצב כיתוב לזכרו של יפרח. טקס חנוכתו נערך בשבוע שעבר בהשתתפות משפחת יפרח וכן נציגי קק"ל, על אף שבנייתו כאמור, אינה חוקית.

עוד בוואלה! NEWS:
באישון לילה, עם ברדסים: תיעוד ה"תג מחיר" בצפון
מארגני טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "לחקור התנהלות המשטרה"
תיעוד שב"ס: ברגותי אוכל בתאו "טורטית" ועוגיות במהלך שביתת הרעב

איל יפרח, יוני 2014. שלומי גבאי
המעיין נקרא על שמו. יפרח/שלומי גבאי

לדברי דרור אטקס מארגון כרם נבות, העוסק במעקב אחר מדיניות הקרקעות בגדה, "אין פלא שבמדינה שבה שרת המשפטים ומפלגתה מצויים בסכסוך עמוק עם עקרון 'שלטון החוק', המשרד שאמון על אכיפת החוק הוא זה שממן יחד עם הגופים העבריינים הקבועים בגדה, מואז שומרון, אמנה וקק"ל, את הפרת החוק. מאוד חבל רק שהמעצבים שכחו לשים גם את הלוגו של משרד המשפטים על ההזמנה לחנוכת 'המעיין'".

מהמועצה האזורית שומרון נמסר בתגובה: "המעיין הזה הוא חלק מתבנית נוף מולדתה של ארץ ישראל וחלק מתבנית נוף מולדתה של השומרון. המעיין הוקם להנצחת שלושת הנערים שהם בני הארץ הזו שנחטפו ונרצחו. מדובר במקום שיש לו חשיבות רגשית גדולה. הנושא הסטטוטורי נמצא בהתדיינות מול המנהל האזרחי ואנחנו נפעל בהתאם להנחיות".

מקק"ל נמסר כי: "במסגרת המחויבות של קק"ל לתמיכה ולקידום החינוך הבלתי פורמלי בישראל, מבוצעת בין היתר תוכנית מעו"ף - העצמה חברתית, ערכית ותרבותית של הקהילה באמצעות תכניות חינוכיות ותכנים של ציונות, אקולוגיה, אהבת הארץ ומנהיגות. התוכנית מקודמת בשיתוף רשויות ומועצות ברחבי ישראל. ביום העצמאות האחרון הפעילה קק"ל עשרות מדריכי מעו"ף לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בפעילויות מגוונות בנושאי ידיעת הארץ וסביבה". לדברי הארגון, "בין המקומות שבהן בוצעה הפעילות היה גם המועצה האזורית שומרון, שם התקיימה הפעילות של קק"ל לצד פעילויות נוספות בהובלת המועצה המקומית וצה"ל, כשהאחריות למיקום הפעילות היא של המועצה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully