וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל על סרטון "בצלם": "פרובוקציה מנותקת מהמציאות"

10.5.2017 / 22:09

האלוף אלמוז האשים בפייסבוק כי העימות בין קצין צה"ל לפעיל בצלם ליד הכפר מאדמא לא היה מתרחש אלמלא הגעת פעיל עם מצלמה: "הקצין פעל כמצופה". ליברמן תקף גם הוא את הארגון ואמר כי "מכפישי ישראל מעוותים את האמת". בצלם: "הפלסטינים לא 'מגיעים לשטח' אלא מתגוררים בו"

ראש המנהל האזרחי תת אלוף מוטי אלמוז. דייב בוימוביץ'
"אנשי בצלם גרמו לחיכוך שלא היה נוצר קודם לכן". אלמוז/דייב בוימוביץ'

דובר צה"ל מוטי אלמוז מאשים את ארגון "בצלם" כי העימות בין פעיל הארגון לקצין סמוך לכפר מאדמא בגדה המערבית, שתועד והועלה לרשת, הוא פרובוקציה שהתרחשה ביוזמת אנשי הארגון.

"יש הבדל מהותי בין צילום אירוע בעודו מתרחש, לבין יצירת אירוע בעקבות הגעה לנקודה בשטח עם מצלמה", כתב האלוף אלמוז בפוסט חריג בפייסבוק, "אתם לרוב בוחרים באפשרות השניה וגורמים לחיכוך שלא היה נוצר קודם לכן. הקצין המופיע בסרט פעל כמצופה בגיבוי מלא של מפקדיו".

אלמוז, המשמש גם ראש אכ"א, כינה את אנשי הארגון "מוציאי דיבתנו רעה", ואמר כי "לעתים כל מבוקשכם הוא קמפיין ופרסום בחינם, גם באמצעות פרובוקציה והחלטה שסרט או התבטאות חשובים יותר מכל, גם מהאמת".

"מפקדי צה"ל וחייליו עושים לילות כימים להגנה על אזרחי ישראל וימשיכו לעשות כך", כתב אלמוז. "אתם תמשיכו לעשות סרטים כאילו בשם חופש הביטוי למרות שהביטוי מנותק מהמציאות ואנחנו נמשיך להגן על תושבי מדינה ישראל ולהבטיח את שלום אזרחיה בלי להכניס את צה"ל לויכוחים פוליטיים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב גם הוא לסרטון. בחשבון הטוויטר שלו כתב ליברמן: "מכפישי ישראל מבצלם ממשיכים להשחיר את פניהם של צה"ל וחייליו באמצעות פרובוקציות, סילוף סרטונים ועיוות האמת. אני מגבה את חיילי ומפקדי צה"ל".

מבצלם נמסר בתגובה: "פלסטינים לא 'מגיעים לנקודה בשטח עם מצלמה' אלא מתגוררים בו, על אדמתם. לצערנו הסטטוס של דובר צה"ל מבהיר פעם נוספת שמטרת המדינה היא קידום גזל הקרקעות ומפעל ההתנחלויות הלא חוקי תוך רמיסת זכויות האדם של הפלסטינים באמצעות הצבא. השימוש בצבא לשם קידום אג'נדה פוליטית - נישול והתנחלויות - הוא שמכניס את הצבא לוויכוח פוליטי. סיום הכיבוש יסיים גם את זה".

(עדכון ראשון: 18:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully