וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב ל-16 שאינו מכיר במדינה נכנס לכלא: "אין שופטים בירושלים"

10.5.2017 / 21:34

יואליש קרויס, המוכר כ"קמב"ץ העדה החרדית", נכנס היום בשערי כלא מעשיהו, שם ישהה חמישה חודשים לאחר שהורשע בהעלמת מס. "אין לי בושה על מה שעשיתי. כולאים אותי על דעות שונות, זה לא מתאים למשטר יהודי ודמוקרטי"

יואליש קרויס חבר העדה החרדית בדרכו למאסר בכלא מעשיהו בגין העלמת מס. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
קרויס הבוקר, ביציאה מביתו/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

יואליש קרויס, אחד מסמלי העדה החרדית, נכנס הבוקר (רביעי) בשערי כלא מעשיהו, שם ייכלא לחמישה חודשים שנגזרו עליו בגין עבירות מס. קרויס, אב ל-16 המוכר כ"קמב"ץ העדה החרדית", אמר עם כניסתו לכלא כי "זו כליאה שמתאימה למשטר קומוניסטי. אין לי כל בושה על מה שעשיתי, מקסימום אפשר להאשים אותי בתום לב".

קרויס, הידוע בסירובו התקיף להכיר במוסדות המדינה, הורשע בהפעלת משחטת עופות מבלי לדווח על פעילותה לרשויות ולמס הכנסה במשך שנים. כחלק מאורח חייו, הוא מקפיד שלא לקבל סיוע כלכלי מהמדינה, גם לא קצבאות המגיעות לו ושירותי בריאות שונים.

יואליש קרוייס תושב שכונת מאה שערים המכונה קצין המבצעים של העדה החרדית, ירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
לא הוציא תעודת זהות. קרויס/נועם מושקוביץ

"מעולם לא הפעלתי שום סוג של אלימות נגד אף אדם. גם בית המשפט התייחס לעובדה שאין לי עבר פלילי", אמר הבוקר קרויס. "נראה לי שלכלוא אדם על דעות שונות מתאים יותר למשטר קומוניסטי ולא למשטר יהודי ודמוקרטי, כמו שמדינת ישראל נוהגת להעיד על עצמה".

"ידוע לי שדעותיי אינן עולות בקנה אחד עם מרבית אזרחי מדינת ישראל, וגם אין לי בעיה עם זה כלל. אפשר לחשוב אחרת, אפשר לדבר. אני מקווה, במיוחד בשביל ילדיי ובני משפחתי, שהפרשה הזאת תהיה מאחורינו ונוכל כולנו, כל המשפחה יחד, להמשיך בחיינו. לסיום רק אוסיף: 'אין שופטים בירושלים'".

בחודש שעבר התראיין קרויס בהרחבה לוואלה! NEWS, וסיפר על אחת העבירות שהורשע בהן - סירובו לקבל תעודת זהות: "כשהייתי בן 17, אבא שלי לא רצה שאני אוציא תעודה כי הוא פחד שאוציא רישיון נהיגה. עברו שלוש שנים והוא חשש שאטוס בראש השנה לקבר של רבי נחמן באוקראינה. מאז כבר לא הייתי צריך את התעודה". כיום, לטענתו, "כבר לא רוצים לתת לי תעודה. יש ועדה מיוחדת במשרד הפנים שדנה בבקשה שלי. לא יודע איך יכניסו אותי לכלא בלי תעודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully