וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהרת אחסון באתר גרעין התמוטטה - עובדים פונו

9.5.2017 / 22:00

מצב חירום הוכרז באתר הגרעיני בהנפורד שבמדינת וושינגטון, שבמשך שנים הופק בו פלוטוניום לארסנל הגרעין האמריקני - כולל פצצת האטום שהוטלה בנגסאקי. לבסוף הוכרז כי אין נפגעים במקרה, ושמאגרי הפסולת הגרעינית לא נפגעו

האתר הגרעיני בהנפורד, וושינגטון, ארצות הברית. רויטרס
הוסב לאתר פסולת גרעינית. הנפורד/רויטרס

מנהרת אחסון שמכילה מכלי אשפה רדיואקטיבית התמוטטה בחלקה היום (שלישי) בדרום-מזרח מדינת וושינגטון. בעקבות כך, הוכרז מצב חירום באתר הגרעיני הנפורד מחשש לדליפת חומרים מסוכנים. עם זאת, דובר המשרד להגנת הסביבה של מדינת וושינגטון, רנדי בראדברי, הבהיר כי לא ידוע על נפגעים במקרה ושלא זוהתה כל דליפה.

על פי גורמים ממשלתיים, לא נכחו עובדים כלל באזור הקריסה, אולם עובדים באזורים סמוכים פונו ואחרים התבקשו שלא לצאת החוצה עד לבירור נסיבות המקרה. הקריסה עצמה אירעה במתקן PUREX, שנמצא באמצע אתר הנפורד רחב הידיים.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף התנגדות טורקיה: ארה"ב הודיעה על חימוש הכורדים בסוריה
נהג אובר נחטף על ידי נוסעים באיומי אקדח: "הפכו אותי לקורבן"
בתום מצוד של שנה, נלכד הרוצח הסדרתי שהטיל אימה על עיר אחת בארה"ב

האתר הגרעיני בהנפורד, וושינגטון, ארצות הברית. רויטרס
כשלים נמצאו בניהול האתר. הנפורד/רויטרס

במשך עשרות שנים עוב?ד באתר בהנפורד פלוטוניום למטרות נשק גרעיני, ובו הופק הפלוטוניום ששימש עבור מרבית הארסנל הגרעיני של ארצות הברית, כולל פצצת הגרעין שהופלה על נגסאקי ביפן בסוף מלחמת העולם השנייה. אולם לאחרונה האתר הוסב למזבלה רדיואקטיבית, וכעת מאוחסנים בו כ-56 מיליון גלונים של פסולת רדיואקטיבית, מרביתם ב-177 מכלים תת-קרקעיים.

רק בחודש שעבר נקבע בדוח של ועדת הבקרה הגרעינית של הממשל האמריקני כי חומרים שפונו מהאתר בהנפורד לא סומנו כראוי, וצוין "כשל בשמירה שתכולה רדיואקטיבית של מכלי אשפה לא עוברת את הרמה הנדרשת לשם שינועה". עם זאת, האירועים הבודדים המצוינים בדוח הסתיימו ללא כל אירועים חריגים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
האתר הגרעיני בהנפורד, וושינגטון, ארצות הברית, 2014. AP
עובדים באתר בהנפורד, 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully