וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למגעים עם הצפון: קוריאה הדרומית בחרה נשיא חדש - וליברלי

מון ג'יי-אין, שהביע התנגדות להצבת מערכת אמריקנית מתקדמת להגנה אווירית במדינה, יושבע השבוע ויחליף את הנשיאה שהסתבכה בשחיתות. בנאום בפני תומכיו, הכריז הנשיא הנבחר כי הוא ניצח "בזכות הייאוש הגדול של העם, שרצה שינוי"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

המועמד הליברלי לנשיאות קוריאה הדרומית, מון ג'יי-אין, זכה היום (שלישי) בבחירות, שנערכו בעקבות פרשת השחיתות שבה הייתה מעורבת הנשיאה המודחת פארק גון-הייה ובצל משבר הגרעין הצפון קוריאני ההולך ומחריף. מדגמי הבחירות שפורסמו עם סגירת הקלפיות מעניקים למון, שהתמודד מול 12 מועמדים נוספים, 41.4% מקולות הבוחרים.

המועמד השמרני הונג ג'ון-פיו הגיע, על פי המדגמים, למקום השני עם 23.3% מקולות הבוחרים. זמן קצר לאחר פרסום המדגמים, הודה הונג בהפסד, בנאום שנשא בפני תומכיו. בכך, הגיעה אל סופה הסערה הפוליטית במדינה בעקבות הדחת הנשיאה לשעבר פארק, שנמצאת במעצר וממתינה למשפטה בגין עבירות של שחיתות וניצול לרעה של סמכויותיה.

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית: "ה-CIA מתכנן להתנקש בקים ג'ונג און בנשק כימי"
דרום קוריאה: החלה פריסת המערכת האמריקנית ליירוט טילים
עשרות אלפי הרוגים ואצבע על הכפתור האדום: מלחמת קוריאה השנייה

נשיא קוריאה הדרומית הנבחר מון ג'יי-אין, סיאול, 9 במאי 2017. רויטרס
מוביל בפער ניכר. מון לאחר פרסום המדגמים, היום/רויטרס
נשיא קוריאה הדרומית הנבחר מון ג'יי-אין, סיאול, 9 במאי 2017. רויטרס
"רפורמה ואחדות לאומית". מון, היום בסיאול/רויטרס

בנאום שנשא בפני תומכיו במטה הקמפיין בסיאול, טען מון כי הניצחון הוא "בזכות הייאוש הגדול של העם, שרצה שינוי במשטר". לדבריו, "נמלא את שתי המשימות שהופקדו בידינו – רפורמה ואחדות לאומית, שמגיעות לאזרחי המדינה הזאת". הוא צפוי להיות מושבע לתפקיד כבר מחר, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית תכריז על התוצאות באופן רשמי.

מון, שהפסיד בפער קטן לפארק בבחירות ב-2012, ביקר את התנהלות שני הממשלים השמרניים הקודמים בכל הנוגע לתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. הוא קרא לנהל משא ומתן עם פיונגיאנג, לצד המשך הפעלת הלחץ הכלכלי על המשטר השכן באמצעות סנקציות. בקוריאה הצפונית צפויים להגיב בשמחה לניצחונו של מון. העיתון הרשמי של המדינה הקומוניסטית כתב היום, בפתח ההצבעה, כי "השלטון השמרני בדרום צריך להיטמן בבית הקברות של ההיסטוריה".

תומכיו של נשיא קוריאה הדרומית הנבחר מון ג'יי-אין, סיאול, 9 במאי 2017. רויטרס
תומכי הנשיא הנבחר חוגגים בסיאול, היום/רויטרס
תומכיו של נשיא קוריאה הדרומית הנבחר מון ג'יי-אין, סיאול, 9 במאי 2017. רויטרס
יתקשה בפרלמנט. מטה הקמפיין של מון, היום/רויטרס

הוא יידרש כעת גם להתמודד עם המתיחות מול סין, בעקבות הצבת מערכת ההגנה מפני טילים האמריקנית THAAD, שבייג'ינג רואה בה איום על ביטחונה. שלטונה השמרני של פארק קידם בברכה את הצבת המערכת, אולם מון התנגד לכך בכמה הזדמנויות. עם זאת, טרם התברר אם יפעל מול וושינגטון לסילוק המערכת מהמדינה.

כמו כן, הנשיא הנבחר תומך ברפורמות עמוקות בתאגידי הענק המשפחתיים השולטים בכלכלת המדינה, ובהגדלת ההוצאות הממשלתיות כדי ליצור עוד מקומות עבודה. עם זאת, מפלגתו מחזיקה רק בכ-40% מ-299 המושבים בפרלמנט בסיאול, דבר שעשוי להקשות עליו לקדם חוקים ורפורמות מרחיקות לכת.

(עדכון ראשון: 8:32)

תומכיו של נשיא קוריאה הדרומית הנבחר מון ג'יי-אין, סיאול, 9 במאי 2017. רויטרס
חגיגות במטה הקמפיין של מון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully