וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום משמעתי נגד תנ"צ גיא ניר: דיווחים כוזבים והתנהגות לא הולמת

9.5.2017 / 3:20

יחד עם ניר הואשמה רב-פקד צ', שהייתה פקודתו, בתיאום דיווחים עמו ובפנייה בזלזול לעמיתיה הקצינים. כתב האישום הוגש לאחר שהקצינה הגישה תביעת דיבה נגד המפכ"ל שכינה אותה "עבריינית". זאת, בשל תלונתה נגד ניצב רוני ריטמן

תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
נאשם כי מסר דיווח כוזב על מפגשים בשעות העבודה עם פקודתו. ניר/הארץ, ניר קידר

המשטרה הגישה אתמול (שני) כתב אישום לבית הדין המשמעתי נגד תת-ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות, ונגד רב-פקד צ', ששימשה כעוזרת שלו והייתה הקצינה שהתלוננה נגד ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן. ניר הושעה מתפקידו בשנה שעברה בשל חשדות להתנהלות בלתי תקינה ומערכת יחסים עם פקודה. כתב האישום כולל עשרות סעיפים המתארים מקרים שבהם ניר והקצינה שהו יחדיו ביישוב שורש או בדירות המגורים שלהם, וכן מקרים שבהם מסרו דיווחים דומים על שעות העבודה שלהם. סעיפי אישום בודדים כוללים התייחסות להתנהלותם של השניים בעת ששהו בחטיבת המודיעין של המשטרה.

בכתב האישום שבו לא הוסתר שמה של הקצינה ושהוגש לאחר שזו הגישה תביעת דיבה נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מתואר כי בחלק מהמקרים כללו הדיווחים של ניר ושל צ' התייחסות לשעות עבודה, בעוד שבפועל הם שהו יחדיו במסגרת פרטית מחוץ למקום עבודתם.

לפי המתואר בכתב האישום, השניים גם תיאמו את הדיווחים שלהם. כך למשל, בספטמבר 2015, רשמו השניים כי היו ב"ספ"כ ואימון ספ"כ", בעוד שבפועל במהלך חלק מהזמן שהו שניהם יחדיו. עוד מתואר בכתב האישום כי בין אוגוסט 2013 לאוקטובר 2015 "נהג הנאשם להסתגר עם הנאשמת בלשכתו בחטיבת המודיעין למשך שעות ארוכות, וזאת כאשר דלת הלשכה סגורה והשניים יושבים צמודים זה ליד זה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר
ארדואן תקף את "הכיבוש המעליב"; משרד החוץ: "שלא יטיף מוסר"
דחיית ההסדר עם השופט כהן חשפה את הפרקליטות במערומיה

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
ניר נאשם בנוסף בהתנהגות שאינה הולמת. בניין יחידת להב 433/טליה קדוש

בחלק בכתב האישום המיוחס רק לניר נכתב כי "בכך ששהה בביתה של הנאשמת שש פעמים נפרדות במשך כל הלילה, ובכך שהנאשם היה עם הנאשמת בשתי פעמים נפרדות ביישוב שורש למשך מספר שעות, ובכך שהנאשם הסתגר עם הנאשמת בחדרו בלשכה מאחורי דלת סגורה, בהיותם צמודים זה לזה, וכל אלו, בהיות הנאשמת פקודה ישירה של הנאשם, הנמוכה ממנו במספר דרגות, בכל מעשיו אלה התנהג הנאשם באופן שאינו הולם שוטר ושיש בו לפגוע בתדמית המשטרה".

לשניים מיוחסות גם עבירות נוספות שבוצעו לכאורה בנפרד. כך למשל ניר התקשר לקצין בדרגת רב-פקד שזומן אף הוא לחקירה בעניינו, ולאחר שנשאל על ידו מדוע התקשר אליו, השיב כי "רצה לוודא" שהוא אכן נחקר בעניינו. בכך, נטען בכתב האישום, הפר את הנחיות הקצין בודק שלא לשוחח עם אף גורם נוסף על החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כתב האישום הוגש לאחר שהקצינה הגישה תביעת דיבה נגד המפכ"ל

צ' הואשמה גם כי סירבה למלא שאלון ניגוד עניינים הנוגע לעבודתה כעוזרת של ניר במשך שנה וחצי. בנוסף הואשמה כי ניבלה את פיה ופנתה בזלזול ובבוטות כלפי קצינים ונגדים בחטיבת המודיעין. על קצינה בחטיבה, כך נטען, אמרה: "סתומה לא מקצועית ולא מבינה כלום". גם לראש לשכתו של ניר פנתה בצעקות ואף אמרה לה: "אפילו אם הייתי מרביצה לך לא היית צריכה לענות לי", וזאת לאחר שלא ענתה לה. על פי כתב האישום קצינה אחרת כונתה על ידה: "הזונה השמנה מהמושב".

הקצין בודק שמונה לבדיקת הטענות נגד השניים הוא ניצב דוד ביתן. מלבד שמו, ניתן למצוא ברשימת העדים המצורפת לכתב האישום את ניצב-משנה כורש ברנור, ראש יאח"ה כיום, ואת ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין הפורש, לצד שורה של קצינים נוספים.

הדיווח על הכוונה להגיש כתב אישום התקבל רק לאחר שהתברר כי צ' הגישה נגד אלשיך תביעת דיבה משום שכינה אותה "עבריינית". בניגוד למקובל, ולמרות ששמה של צ' חסוי לאחר שהתלוננה על עבירות מין מצדו של ניצב ריטמן, בכתב האישום שהועבר היום לכלי התקשורת, נכתב שמה המלא.

המפכ"ל אלשיך: "חקירות רוה"מ נתניהו נמצאות בישורת האחרונה". רוני כנפו
סנגורה של צ': "המפכ"ל יתבזה בבית הדין". אלשיך/רוני כנפו

מעו"ד איתן פלג המייצג את ניר נמסר: "תת-ניצב גיא ניר הינו קצין מצטיין ישר דרך ולא עבר כל עבירת משמעת. כל ההליך המתנהל נגדו כבר כשנה וחצי הוא שערורייה מתמשכת. דוגמה טובה לכך היא העובדה שאנחנו לא קיבלנו כל כתב אישום עד רגע זה אבל בעיתונות הדברים כבר מפורסמים. חפותו המלאה של תנ"צ ניר תוכח בערכאות משפטיות. תנ"צ ניר יחזור לשרת את המדינה ואת המשטרה למשך שנים רבות".

פרקליטה של רב-פקד צ', עו"ד חי בר-אל, מסר בתגובה: "המפכ"ל אלשיך התקדם היום עוד צעד לסיום תפקידו בטרם עת. אני שמח מאוד על כך שסוף סוף הוגש כתב האישום לאחר כשנה שאנו מבקשים זאת, וכעת יתאפשר לקצינה לנפץ את האישומים המופרכים נגדה. חבל שנדרשה תביעת דיבה נגד המפכ"ל שהורה להגיש את כתב האישום על-מנת לנסות להצדיק את אמירתו השערורייתית שלפיה הקצינה צ' היא 'עבריינית' ואת רדיפתה על רקע מסירת העדות נגד ניצב ריטמן בגין עבירות מין. אם היה נדמה שהמפכ"ל כבר לא יכול לבזות עוד יותר את המשטרה, הרי שהתבזותו בבית הדין המשמעתי מובטחת. אנחנו ננפץ את האישומים המגוכחים זה אחר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully