וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב בסעודיה פרסמה סרטון על ביקור טראמפ - ללא אזכור ישראל

9.5.2017 / 1:25

חבר בית הנבחרים אליוט אנגל פנה במכתב זועם לשר החוץ טילרסון בעקבות הסרטון. לדבריו, "הסרטון משחק לידי אלה המחזיקים בנרטיב הדוחה את ישראל". גורם במחלקת המדינה: "מדובר בטעות בתום לב"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

(היערכות בישראל לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ)

לאן נעלמה ישראל מהסרטון של שגרירות ארצות הברית בערב הסעודית? לקראת ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בממלכה, לאחריו ימשיך לישראל, לוותיקן ובהמשך יבקר בשתי ועידות בינלאומיות, העלתה שגרירות ארצות הברית בריאד לרשת סרטון "פרומו" לביקור, בו נראה הנשיא מדבר על הגעתו לאזור. אלא שבקטע, הלקוח מההצהרה לתקשורת בה בישר על הביקור בשבוע שעבר, הושמט השלב בו מדבר טראמפ על הנסיעה לישראל.

הסרטון נמחק מאז מחשבון הטוויטר של השגרירות, אולם בקטע ממנו שמופיע בעמוד ה"יוטיוב" של חברי ועדת החוץ של המפלגה הדמוקרטית, נראה הנשיא אומר "אבקר בסעודיה" כאשר אז ישנה "קפיצה" בצילום ומופיע המשך המשפט "ומשם אלך למקום שהקרדינלים שלי מאוד אוהבים, רומא", ללא החלק במשפט המקורי הנוגע לישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
שימוע דרמטי בסנאט: טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר
אובמה נגד טראמפ: על הקונגרס לגלות אומץ ולא לבטל את חוק הבריאות
דיווח בארה"ב: מגעים לעסקת נשק בשווי מיליארדי דולרים עם סעודיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא עם מטוס אייר פורס 1 במרילנד, ארצות הברית, 7 במאי 2017. AP
יבקר גם בוותיקן. טראמפ בכניסה למטוס הנשיאותי/AP

אליוט אנגל, הנציג הבכיר של המפלגה הדמוקרטית בוועדת החוץ של בית הנבחרים, כתב בתגובה לכך מכתב זועם לשר החוץ, רקס טילרסון ובו דרש הבהרות. "אני מודאג מאוד מהסרטון שעלה לעמוד הטוויטר של השגרירות בריאד, ממנו נערך החוצה חלק הנוגע לישראל", כתב הפוליטיקאי היהודי המייצג את המחוז ה-17 של מדינת ניו יורק בבית הנבחרים.

לדבריו, "אני מזועזע מכך ששגרירות ארצות הברית פרסמה מידע מטעה ולא שלם. ארצות הברית צריכה לקדם סובלנות כבוד והכרה הדדית, והסרטון הזה מרמז כי ארצות הברית מקבלת את עמדתה הפומבית של סעודיה אשר דוחה את ישראל". אנגל המשיך וטען כי "לאורך השנים ארצות הברית תמכה במאמצים לנורמליזציה ושלום באזור, נלחמה בחרם הערבי ובניסיונות הדה-לגיטימציה של ישראל". הוא כתב כי הסרטון הזה "משחק לידי אלה המחזיקים בנרטיב הדוחה את ישראל ואין לו מקום באף מדיה חברתית הקשורה לממשלת ארצות הברית".

השוואה בין סרטון השגרירות לבין ההכרזה המקורית של טראמפ:

בסיום המכתב הפציר אנגל בטילרסון להחליף את הסרטון בגרסה המקורית של דברי הנשיא, שבהם מוזכרת ישראל, "באופן שישחזר את המחויבות האמריקנית לשלום ולקבלה של המדינה היהודית באזור ובעולם".

במחלקת המדינה לא הגיבו באופן רשמי לסרטון, אולם גורם במשרד אמר לעיתון "וושינגטון פוסט" באופן אנונימי כי מדובר בטעות שנעשתה בתום לב, לאחר שבשגרירות פרסמו גרסה של הסרטון שמקורה בחשבון של אזרח סעודי פרטי מבלי להבחין בכך שמדובר בגרסה ערוכה.

מכתב חבר בית הנבחרים האמריקני אליוט אנגל לשר החוץ רקס טילרסון בעניין סרטון הביקור של טראמפ. סריקה, מערכת וואלה!
מכתב חבר בית הנבחרים האמריקני אליוט אנגל לשר החוץ רקס טילרסון בעניין סרטון הביקור של טראמפ/מערכת וואלה!, סריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully