וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מגעים לעסקת נשק בשווי מיליארדי דולרים עם סעודיה

6.5.2017 / 3:12

יומיים לאחר שאישר הנשיא טראמפ את ביקורו הראשון בריאד, דיווחו גורמים אמריקנים כי אחת ממטרות הגעתו היא קידום העסקה, שבמסגרתה תרכוש ערב הסעודית ספינות קרב ומערכת יירוט טילים בשווי עשרות מיליארדי דולרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ בפגישה עם אבו מאזן, השבוע)

ארצות הברית פועלת לקידום עסקת נשק בהיקף עשרות מיליארדי דולרים עם ערב הסעודית – כך מסרו הלילה (שבת) גורמים אמריקנים לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריהם, ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ במדינה הערבית בעוד כשבועיים נועד בין היתר כדי לקדם את המגעים לסגירת העסקה. עוד ציינו הגורמים, כי הדבר מעיד על "רצונו של טראמפ לשפר את היחסים עם ערב הסעודית, לאחר תקופת השפל במהלך כהונת קודמו, ברק אובמה".

במסגרת העסקה הנרקמת תימכר מערכת הגנה מפני טילים (THAAD), שהציבה ארצות הברית גם בקוריאה הדרומית, מערכת קשר מתקדמת וכן גישה ללוויינים. על הפרק עומדת גם אפשרות של רכישת ספינות מלחמה בשווי של יותר מ-11 מיליארד דולרים – מהלך שאושר לפני כשנתיים במחלקת המדינה. כמו כן, האמריקנים מקווים כי הסעודים ירכשו גם ראשי נפץ המסוגלים לחדור בונקרים, בשווי של כמיליארד דולר, וכן פצצות מונחות לייזר.

עוד בוואלה! NEWS:
להפיל את דאעש, להתניע משא ומתן: טראמפ יפתח את ביקורו בריאד
יום לפני הבחירות בצרפת: הודלפו מיילים רבים השייכים למקרון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בבית הלבן, 14 במרץ 2017. רויטרס
רוצה לשפר את היחסים בין המדינות. טראמפ ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, מרץ האחרון/רויטרס

טראמפ אישר ביום חמישי האחרון את ביקורו המתוכנן במזרח התיכון, ואמר: "סובלנות היא אבן הפינה לשלום, ולכן אני מוכן להודיע הודעה היסטורית ומשמעותית ולחלוק אתכם שהמסע הראשון שלי יהיה לערב הסעודית, אחר כך לישראל ואז לפגישה עם האפיפיור ברומא". הדברים נאמרו בבית הלבן בטקס חתימה על צו נשיאותי בנושא חופש דת.

במהלך ביקורו בריאד ישתתף טראמפ בפסגת מנהיגי ערב, שבה ידונו המשתתפים במלחמה באסלאם הקיצוני ובהרחקתו מערב הסעודית. גורם בבית הלבן מסר כי "מטרת הפגישות היא לכנס יחד את כל המדינות והדתות במלחמה נגד אי סובלנות דתית". לדבריו, "אחרי הבחירות הסעודים פנו אלינו ורצו יחסים חדשים עם אמריקה. הנשיא הניח את היסודות שלו למה שהוא רוצה לראות באזור: מלחמה באידאולוגיה רדיקלית, עצירת מימון הטרור, הגברת מעורבות שותפינו באזור ומלחמה באיראן ובדאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully