וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה בנאום ראשון מאז נבחר להנהגת חמאס: "תומכים בשביתת האסירים"

ראש הלשכה המדינית סייר בהפגנת תמיכה באסירים בבתי הכלא בישראל שהתקיימה בעזה, והבטיח: "זה מסר לאסירים הגיבורים שלנו, הסוגיה שלהם הייתה ותהיה בעדיפות עליונה". הנייה ביקר גם בקברו של יאסין, שלו שימש עוזר קרוב

צילום: שירות בתי הסוהר, עריכה: שמרית גולדשטיין

מנהיג חמאס החדש אסמעיל הנייה הביע היום (שני) תמיכה בשביתת הרעב שמוביל מרואן ברגותי בבתי הכלא, בדברים ראשונים שמסר מאז מונה לראשות הלשכה המדינית של הארגון. הנייה, שהגיע להפגנת תמיכה בשובתים שהתקיימה בעיר עזה, אמר כי "החירות שלכם היא כבוד לאומי, והכבוד שלכם הוא הכבוד שלנו".

"הביקור הוא מסר לאסירים הגיבורים שלנו, שהסוגיה שלהם הייתה ותהיה בעדיפות עליונה", אמר הנייה, שמחליף את חאלד משעל שסיים את תפקידו אחרי 21 שנה. לעומת משעל, שחי בגלות בקטאר ובמדינות ערביות ומוסלמיות אחרות, הנייה צפוי להנהיג את הארגון מהרצועה.

שביתת האסירים, שבה משתתפים בעיקר אסירי פתח, מתקיימת זה היום ה-22. עם זאת, שב"ס פרסם אתמול תיעוד ובו נראה ברגותי אוכל חטיף "טורטית" בתאו. אשתו וגורמים פלסטיניים אחרים הכחישו כי בכיר פתח הפר את השביתה וטענו כי הסרטון מזויף וכי זהו ניסיון לשבור את שובתי הרעב.

לקריאה נוספת בנושא
השיטה של שב"ס: הגנבת "טורטיות" תמורת שקט תעשייתי
הנהגה חדשה: ניצחונו של נציג העם משלים את השתלטות עזה על חמאס
מנהיג חדש לחמאס: הניה נבחר לראשות הלשכה המדינית במקום משעל

מנהיג חמאס הנייה בביקור בהפגנה למען שובתי הרעב בעיר עזה, 8 במאי 2017. רויטרס
יוצא לשטח. הנייה בהפגנת התמיכה בשובתי הרעב, היום/רויטרס
מנהיג חמאס הנייה בביקור בהפגנה למען שובתי הרעב בעיר עזה, 8 במאי 2017. רויטרס
הנייה, היום/רויטרס

במהלך היום ביקר הנייה בקברו של מייסד חמאס אחמד יאסין. הנייה היה ראש לשכתו של יאסין עד שחוסל על ידי ישראל ב-2004. מאז הוא התקדם בהנהגת הארגון, עד שמונה לראש הממשלה הפלסטינית לאחר ניצחון חמאס בבחירות ב-2006. בעקבות הפיכת חמאס ברצועה שנה לאחר מכן, הרשות הפלסטינית הדיחה אותו, אולם הוא המשיך לכהן כמנהיג חמאס ברצועה עד שהוחלף לאחרונה על ידי יחיא סינוואר.

השינויים בהנהגת חמאס, שבחרה גם חברי לשכה מדינית חדשים, מגיעים בהמשך למסמך מדיני חדש שפרסם הארגון בשבוע שעבר, וכלל מצע מתון יותר בכמה נקודות, אולם ללא הכרה בישראל. המהלך של הארגון נועד ככל הנראה כדי להציג תמונה מתונה יותר שלו ברחבי העולם, וגם במצרים, לנוכח ניתוקו מתנועת האם שלו "האחים המוסלמים".

תחת שלטונו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, הוגדרה התנועה ארגון טרור ועל ראשיה נגזרו מאסרי עולם ועונשי מאסר ממושכים.

מרוואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל,  ינואר 2012. AP
מקבל תמיכה מחמאס. ברגותי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully