וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנסים לשכנע אותנו להתנצר": מחאה בדימונה נגד "מיסיונרים"

8.5.2017 / 0:25

תושבים, אנשי חב"ד ופעילי להב"ה טוענים כי בני זוג מהולנד ותושב העיר מנהלים פעילות מיסיונרית ומטיפים להמרת דת, וערכו הפגנה נגד "הכומר" וזוגתו. מנגד, טוען התושב שאליו מופנית האש: "מדובר במיזם תיירות עסקי"

צילום: שי מכלוף

זה שבועיים שהרוחות בדימונה סוערות ואמש (שני) הן הגיעו לשיא בהפגנה שארגן בית חב"ד נגד מה שהוא טוען – פעילות מיסיונרית נוצרית שמתפתחת בעיר. ההפגנה, בהשתתפות כ-150 בני אדם, נערכה מול ביתו של תושב העיר, אזרח מהולנד, המכונה בפי המוחים "הכומר", ואחראי, לטענתם, לפעילות המיסיונרית. אך מנגד, טוען שותפו של האזרח הזר כי הפעילות היא למעשה מיזם לנוצרים שמבקש לקדם את התיירות הזרה לעיר.

האזרח ההולנדי וזוגתו, נוצרים שהגיעו לעיר לפני עשור, מנסים, לטענת כמה מהתושבים, להמיר את דתם. שלשום פרסם רב קהילת חב"ד בעיר, הרב ישראל גליס, הודעה לתושבים ובו דרש שיגיעו להפגין מול ביתו של "הכומר". "היום נפגשנו כמה אישי ציבור בביתו של הכומר, בניסיון לשדלם להפסיק את ההטפה להמרת הדת, האישה התעקשה להמשיך ואף השתמשה בפסוק, 'גם כי אלך בגיא צלמוות, לא אירא רע'. מחר אנו נגיד לה: 'אמרת גם כי אלך אז תקיימי את הפסוק, ותלכי את ובעלך'", כתב הרב וביקש מהתושבים להצטייד במשרוקיות, מכסים של סירים ודרבוקות.

האש בעיר הופנתה גם אל שלום בר-אבי, שמשתף פעולה עם האזרח הזר וזוגתו, ודוחה את הטענות לפעילות מיסיונרית. לדבריו, מדובר במיזם עסקי לקידום תיירות חוץ. "ניסיתי לפתוח מיזם לתיירות צליינית לנוצרים שמגיעים לארץ, חשבתי להביא תיירים לאזור הנגב ולתת להם שירותי הסעדה ושירותי מורי דרך ולינה, חשבתי שהמיזם שאני פותח במרכז המסחרי יעשיר את העיר, שיכניס לקופת הסוחרים בעיר הרבה כסף", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
נקבר לצד בנו: מאות מלווים למנוחות את ההרוג בהתהפכות רכבו בנגב
נלחמים במפלס הנמוך: המבצע המורכב שיאפשר שאיבת מים מהכנרת
תביעה: "התחזה לרווק - וניהל עמי מערכת יחסים במקביל לנישואיו"

בית חב"ד בדימונה בהפגנה נגד פעילות מסיונרית בעיר, 8 במאי 2017. שי מכלוף
הפגנה בעיר נגד "הפעילות המיסיונרית", אמש/שי מכלוף

לפי בר אבי, היוזמה לא הובנה כהלכה. "שותפיי, שהם הולנדים לא יהודיים, התפרשו כפעילות מיסיונרית שאיימה על ההגמוניה הדתית בעיר", אמר. בעקבות פעילות הקידום שלהם אירעו התארגן חרם על בר-אבי ושותפיו. "המהומות חרגו לממדים מפלצתיים ולצערי, משפחתי וחבריי הקרובים ניזוקו קשות, כלכלית וחברתית, החרימו אותנו בתקופה האחרונה, אנשים שלא עשו כלום ובלי קשר למיזם ניזוקו קשות".

בר-אבי טוען כי הוא מכה כעת על חטא. "אני מתנצל ומביע חרטה עמוקה שבאשמתי הישירה נגרמה מהומה קשה שפגעה במרקם העדין של דימונה", אמר. "להבא, בבואי להפעיל מיזם כזה או אחר אשתף את פרנסי העיר וקברניטי העיר. לדבריו, לא הייתה במיזם שום כוונה לפעילות מיסיונרית. "אני לא מבין על עליהום הזה, חס וחלילה לא הייתה שום כוונה לפעילות מסיונרית מכל סוג שהיא". הוא ביקש להעביר את המסר כי לא המיר את דתו: "אני מודיע באמצעות וואלה! NEWS, שלא המרתי את דתי, איני נוצרי, נולדתי יהודי ואמות יהודי. יש בעיר כאוס מוחלט וחרושת שמועות איומה שפוגעת בעיקר בבנותיי הקטינות וברעייתי על עוול בכפם, הן סופגות אווירה עכורה", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ארגון להב"ה: "לא ניתן להם לפעול בעיר בעלת צביון דתי כמו דימונה"

מי שהצטרף למחאה הוא ארגון להב"ה השנוי במחלוקת, הפועל "למניעת התבוללות בארץ הקודש". "מסתובבים מיסיונרים מבית לבית, לעתים במסווה של בנות אולפנה, ומחלקות חומרים מיסיונרים לתושבים. הן נותנות לתושבים עלונים על דת הנצרות, במסווה שזה היהדות האמתית. הם מנסים לקרב אותם לדת הנצרות, פעילות מיסיונרית אסורה על פי החוק", מסר דודו גוזלן, רכז ארגון להב"ה בדימונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריאה של בית חב"ד להפגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "התושבים בהתחלה לא הבינו על מה מדובר ורק לאחר מכן קלטו שמישהו מנסה לשדל אותם להתנצר". הוא טוען כי קיבל עשרות טלפונים מתושבים ביום אחד. "יצאנו לשכונות המדוברות איתרנו את המיסיונרים בעת חלוקה, כשהם מנסים לחלק לנו את העלונים, ואז הבהרנו להם שאנחנו לא ניתן להם בעיר בעלת צביון דתי כמו דימונה שיתבצעו דברים כאלה".

"לפי עדויות של תושבים, אחד מתושבי העיר פתח מקום שבו נערכת פעילות מיסיונרית. מזמינים אותך לכוס קפה על חשבונם ואז הם מנסים לשכנע אותך להתנצר. יש פה כומר בדימונה שעדיין מנסה לשכנע צעירים ואנשים קשיי יום להתנצר". גוזלן טוען כי פעולות המחאה של ארגונו נעשות על פי חוק ללא אלימות. "אנחנו מפצירים בתושבים לא לנקוט אלימות", הוסיף גוזלן.

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully