וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן בנאום התבוסה: "על החזית הלאומית להמציא את עצמה מחדש"

מועמדת הימין הקיצוני בירכה את מקרון על ניצחונו המסתמן ומסרה כי "החזית הלאומית חייבת להתחדש כדי לנצל את ההזדמנות ההיסטורית ולעמוד בציפיות צרפת". סגן מפלגתה הבהיר: "מטה הקמפיין במצב רוח טוב"

צילום: רויטרס ודף הטוויטר של עמנואל מקרון, עריכה: שמרית גולדשטיין

מועמדת הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות צרפת, מארין לה פן, אמרה אמש (ראשון) בנאום התבוסה שלה כי מפלגת "החזית הלאומית", שממנה פרשה באופן זמני אחרי הסיבוב הראשון, צריכה להמציא את עצמה מחדש. "החזית הלאומית חייבת להתחדש במטרה לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שלה ולעמוד בציפיות של אזרחי צרפת", אמרה. כמו כן, היא בירכה את עמנואל מקרון על ניצחונו והודתה לכל תומכיה.

לפי שלושה מדגמים שונים, לה פן קיבלה 35% מהקולות, על אף אחוזי ההצבעה הנמוכים שאמורים היו לפעול לטובתה. סגן מנהיג החזית הלאומית הבהיר כי מטה הקמפיין נמצא "במצב רוח טוב".

מרין לה פן נואמת לאחר תבוסתה הערב בבחירות 7 במאי 2017. רויטרס
הודתה לתומכים. לה פן בנאום התבוסה/רויטרס
מרין לה פן נואמת לאחר תבוסתה הערב בבחירות 7 במאי 2017. רויטרס
לפי המדגמים, קיבלה 35% מהקולות בלבד. לה פן/רויטרס

נשיא צרפת המסתמן, מועמד המרכז עמנואל מקרון, אמר לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "הניצחון הוא דף חדש של תקווה ואמון בהיסטוריה של צרפת".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר הערב כי ניצחונו המסתמן מקרון "מראה כי רוב אזרחי המדינה מקווים להתאחד סביב ערכי הרפובליקה". ראש הממשלה ברנאר קזנב, שתמך במקרון, אמר כי "אזרחי צרפת בחרו להישאר בלבה של אירופה".

עוד בנושא:
הבחירות בצרפת: הקלפיות מתחילות להיסגר; אחוז ההצבעה נמוך
הולנד מבטיח: "נגיב על ההדלפה מהקמפיין של מקרון"
הדלפה בעיתוי קריטי: המערכה על עתיד אירופה מגיעה לצרפת

תומכי נשיא צרפת הנבחר עמנואל מקרון בעצרת בליון, 7 במאי 2017. רויטרס
חגיגות הניצחון במטה מקרון/רויטרס
תומכיו של עמנואל מקרון חוגגים הערב את נצחונו 7 במאי 2017. רויטרס
תומכי המועמד אחרי פרסום תוצאות המדגמים/רויטרס

המסגד הגדול בפריז בירך על הניצחון המסתמן."הניצחון מעניק תקווה למוסלמים אזרחי צרפת שיוכלו לחיות בהרמוניה ולכבד את הערכים הצרפתיים". גם דוברה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירך את מקרון, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הניצחון שלך הוא ניצחון לאירופה חזקה ומאוחדת ולידידות בין גרמניה וצרפת".

העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
"דף חדש בהיסטוריה של צרפת". עמנואל מקרון/AP
העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017/AP

לפי משרד הפנים, אחוז ההצבעה עד השעה 18:00 היה 65.3% - הנמוך ביותר בהשוואה לכל ההצבעה בסיבוב השני בארבע מערכות הבחירות הקודמות. שיעורי ההצבעה הסופיים שנרשמו במערכות הבחירות ב-2012, 2007 ו-2002 היו כולם יותר מ-80%.

לפי הסוקרים, אחוז הנמנעים הגבוה נובע מהסתכול שחשו מצביעי השמאל כלפי שני המועמדים. בסיבוב הראשון סיים מועמד השמאל הרדיקלי ז'אן לוק מלנשון במקום הרביעי, והוא לא קרא לתומכיו לתמוך בשום מועמד. שני שלישים הצהירו כי לא יבחרו בשום מועמד, והיתר מסרו כי יבחרו במקרון.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully